Vet ngn hur det ser ut i Hudiksvall? Är apparater på plats? Jag ska till Umeå om, 9 dagar, vore smutt om Hudik var igång då.

Moderator: Redaktion
Vad har du för bil? Det är 30 mil mellan ionity Uppsala och ionity Sundsvall. Det räcker för mig med en 55:a.PapaD skrev:Haha, TS är snabbare än Ionity själva att rapportera. Eller är den gratisstartad?
Vet ngn hur det ser ut i Hudiksvall? Är apparater på plats? Jag ska till Umeå om, 9 dagar, vore smutt om Hudik var igång då.
Inte på vintern väl?Robertrimmevik skrev:Vad har du för bil? Det är 30 mil mellan ionity Uppsala och ionity Sundsvall. Det räcker för mig med en 55:a.PapaD skrev:Haha, TS är snabbare än Ionity själva att rapportera. Eller är den gratisstartad?
Riktigt bra med en ionity i Uppsala!
Med rejält reducerad hastighet kan det eventuellt lyckas på vintern om det är skapligt väder.Banane skrev:Inte på vintern väl?Robertrimmevik skrev:Vad har du för bil? Det är 30 mil mellan ionity Uppsala och ionity Sundsvall. Det räcker för mig med en 55:a.PapaD skrev:Haha, TS är snabbare än Ionity själva att rapportera. Eller är den gratisstartad?
Är ju inte så kallt efter kusten nu mera. Och vill man köra lite mer olagligt så får man väll ta en kaffekvart vid nån 50kW-laddare.Banane skrev:Inte på vintern väl?Robertrimmevik skrev:Vad har du för bil? Det är 30 mil mellan ionity Uppsala och ionity Sundsvall. Det räcker för mig med en 55:a.PapaD skrev:Haha, TS är snabbare än Ionity själva att rapportera. Eller är den gratisstartad?
Det ska byggas 150 kW CCS laddare nu i Umeå.slugger75 skrev:Det ser ju dystert ut om man kollar på Chargefinder.com, om man inte har en Tesla alltså. Mellan Stockholm och Luleå, om man filtrerar på minst 100 kW (där jag anser att skamgränsen för "snabbladdning" går), så finns följande laddare nu idag 12 december 2020 (förutom Teslas Supercharger):
- Sundsvall (3 st Ionityladdare tillgängliga, 1 st otillgänglig)
Ja. Slut. Det var det det, så att säga...
Men det blir väl bättre nu snart då får vi hoppas.
Snyggt jobbat med Chargefinder! Grymt bra och trevlig tjänst!helix skrev:Hudiksvall är troligtvis bara några dagar bort innan den öppnar
Uppsala är som skrivits tidigare inte igång än, men i samma sekund det är öppet för att ladda så uppdateras status till grön på ChargeFinder:
https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... ala/m6krn9
Det är mycket nya stationer på G och öppnas nytt varje dag. Tidigare i veckan öppnade exempelvis Fortum 4st 150kW CCS utanför Varberg. Bådar gott att Fortum också börjar öppna upp stationer i Sverige med fler än en laddare och med hög effekt.
Här är en länk till Fortums nya station utanför Varberg, där man kan se realtidsstatus och priser:
https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... erg/88z2wg
Hm, COOP Breared. En knapp km från min svåger och svägerska.helix skrev:Hudiksvall är troligtvis bara några dagar bort innan den öppnar
Uppsala är som skrivits tidigare inte igång än, men i samma sekund det är öppet för att ladda så uppdateras status till grön på ChargeFinder:
https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... ala/m6krn9
Det är mycket nya stationer på G och öppnas nytt varje dag. Tidigare i veckan öppnade exempelvis Fortum 4st 150kW CCS utanför Varberg. Bådar gott att Fortum också börjar öppna upp stationer i Sverige med fler än en laddare och med hög effekt.
Här är en länk till Fortums nya station utanför Varberg, där man kan se realtidsstatus och priser:
https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... erg/88z2wg
Med tanke på vilka som äger Ionity så är det inte så troligt. Förmodligen så fall lanserar man en ny app om den gamla är borta.KnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
KnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Ionity har en bra och logisk strategi. Jag tycker de gör rätt. Om ett par tusen om år för abonnemanget inte är värt det så är behovet av snabbladdning för den personen så litet att priset inte spelar så stor roll.KnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Finns inte i Google play hellerKnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Jo det gör den12man skrev:Finns inte i Google play hellerKnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Ja här gäller det att ta allt på allvar. Jag tror inte att de ska gå i konken pga att appen saknas i App Store. Tänkte faktiskt att det är så som det brukar låta om priset på Ionity.Banane skrev:Ionity har en bra och logisk strategi. Jag tycker de gör rätt. Om ett par tusen om år för abonnemanget inte är värt det så är behovet av snabbladdning för den personen så litet att priset inte spelar så stor roll.KnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Kvar blir allmän butthurtedness och gnäll för gnällets egen skull.
Den har inte direkt fått bra betyg:nek0 skrev:Jo det gör den12man skrev:Finns inte i Google play hellerKnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Nej, men den finns där och går att installeraSvenssons skrev:Den har inte direkt fått bra betyg:nek0 skrev:Jo det gör den12man skrev:Finns inte i Google play hellerKnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=en&gl=US
Jo jag förstår att du skojade men jag tycker det är för mycket gnäll på Ionity rent allmänt. Därför skrev jag som jag skrev.KnightRider skrev:Ja här gäller det att ta allt på allvar. Jag tror inte att de ska gå i konken pga att appen saknas i App Store. Tänkte faktiskt att det är så som det brukar låta om priset på Ionity.Banane skrev:Ionity har en bra och logisk strategi. Jag tycker de gör rätt. Om ett par tusen om år för abonnemanget inte är värt det så är behovet av snabbladdning för den personen så litet att priset inte spelar så stor roll.KnightRider skrev:Ionitys app finns inte längre i App Store. Är det någon med Android som kan kolla om den finns i motsvarande Google Play? Dessutom så visas ingen karta i appen. Kan det vara så att Ionity gått i konken pga för höga priser och nu lägger de ner allt?
Kvar blir allmän butthurtedness och gnäll för gnällets egen skull.