Är på gång att köpa en Tesla Wall Connector till tjänstebil och har några funderingar:
-Någon som vet leveranstiden på dessa? Det anges ingen beräknad tid i Tesla Store...
-Förut kunde man köpa dessa ”fysiskt” på SC. Är det fortfarande möjligt?
-Om man beställer WC via Tesla Store anges priset ”incl VAT” där det i checkout står att VAT är 0:-, antar att denna säljs från annat EU-land, innebär det att det inte går att göra moms-avdrag då?
Att köpa Tesla WC
Moderator: Redaktion
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Re: Att köpa Tesla WC
Nu har jag inte köpt någon WC, men jag har beställt en massa andra saker från Tesla Shop och jag har alltid fått ett korrekt momskvitto.
När jag beställde en WC förra året...
* Fick jag momskvitto
* Hemleverans efter en arbetsdag
Gummimattor, likadant, blixtsnabb leverans och momskvitto. Laddsladdarna för USB-C och Lightning var det som tog längst tid, flera veckor för det var utsålt i shoppen.
* Fick jag momskvitto
* Hemleverans efter en arbetsdag
Gummimattor, likadant, blixtsnabb leverans och momskvitto. Laddsladdarna för USB-C och Lightning var det som tog längst tid, flera veckor för det var utsålt i shoppen.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jag beställde en WC igår (måndag) och det står nu att jag kommer få hem den på (onsdag) dvs 2-3 arbetsdagar via DHL.
Köpte den som privat person så kan inte svara på moms frågan tyvärr.
Köpte den som privat person så kan inte svara på moms frågan tyvärr.
Stort tack för de hjälpsamma svaren. Nu känns det lättare att lägga en beställning!