Varning för evchargeplus.com
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Varning för evchargeplus.com
Dom annonserar om gen 3 wallcharger men skickar gen 2 till köparen.
Sen svarar dom så här när köparen frågar varför
"Thank You for your question.
This is the latest and current version of Tesla wall charger for Europe at the moment. There is a version with wifi but only for USA market and with US Tesla plug which is not suitable for the EU market.
Best regards
Laimis Zutkis
Sales Manager
Tel: +46 812 410 307
sales@evchargeplus.com
http://www.evchargeplus.com
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Varning för evchargeplus.com
Jag visste inte ens att WC såldes av någon annan än Tesla, hur får dom tag i dom?
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ja, det var underligt. Svårt att tro att det är en försäljning auktoriserad av Tesla.
kan detta vara folk som har köpt ut massa WC med credits och så försöker dom kränga via denna sidan? Oavsett så är det ju helt fel att skriva Gen 3 for EU Model S när det inte är det. Hade det inte stått "EU", så hade man kanske kunnat köpa argumentet som kontaktpersonen skriver, men inte som det står nu.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har man betalat med kort kan man anmäla till sin kortutgivare och anmäla en felaktig debitering.
Det finns väl inget som säger att jag inte kan beställa 100st WC via Tesla på en gång och sedan kränga bäst jag vill?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Du måste väl iofs vara Tesla-ägare för att få köpa WC, eller har dom tagit bort det kravet?LasseTM skrev:Det finns väl inget som säger att jag inte kan beställa 100st WC via Tesla på en gång och sedan kränga bäst jag vill?
Sen undrar man vad affärsidén skulle vara i så fall, dom tar ju i princip samma pris som Tesla.
Man undrar också varför någon skulle vilja köpa WC från en obskyr webshop när man kan köpa den direkt från Tesla till samma eller lägre pris?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Det registreras hur många och när man beställer WC. När de kom fick man inte beställa mer än en pga tillgång/efterfrågan. Vet inte hur det är nu.LasseTM skrev:Det finns väl inget som säger att jag inte kan beställa 100st WC via Tesla på en gång och sedan kränga bäst jag vill?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
För att det står gen 3...? Sedan vet jag inte om det är en obskyr webshop.fth skrev:Du måste väl iofs vara Tesla-ägare för att få köpa WC, eller har dom tagit bort det kravet?LasseTM skrev:Det finns väl inget som säger att jag inte kan beställa 100st WC via Tesla på en gång och sedan kränga bäst jag vill?
Sen undrar man vad affärsidén skulle vara i så fall, dom tar ju i princip samma pris som Tesla.
Man undrar också varför någon skulle vilja köpa WC från en obskyr webshop när man kan köpa den direkt från Tesla till samma eller lägre pris?![]()
/fth
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Gick bara att beställa 2st åt gången, men dom kostar ju 5200 hos Tesla så lite pengar tjänar dem på att kränga dem vidare.fth skrev:Du måste väl iofs vara Tesla-ägare för att få köpa WC, eller har dom tagit bort det kravet?LasseTM skrev:Det finns väl inget som säger att jag inte kan beställa 100st WC via Tesla på en gång och sedan kränga bäst jag vill?
Man undrar också varför någon skulle vilja köpa WC från en obskyr webshop när man kan köpa den direkt från Tesla till samma eller lägre pris?![]()
/fth
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20