Har min bil under carport och bilen är utomhus till 99% under fredagen parkerade jag i varmgarage under ca 3 timmar och efter det fick jag problem med vänster backspegel.
Den åker ner när jag backar sen stannar den där, justerar tillbaks till riktigt läge sparar inställningar, tyvärr fortsätter leva sitt eget liv varje gång jag backar....
Har stängt av att speglarna ska vinklas ned när man backar... för att lösa problemet temporärt..
Fick en liten känsla att den inte vet vart spegeln är, har kört spegeln ända upp och ner sen vänster höger typ som man gör med vindrutorna när man ska kalibrera dom.
Finns det något sätt att kalibrera backspeglarna på eller är det bara att boka service?
Kalibrera backspeglarna
Moderator: Redaktion
- Nenad_Antic
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/nenad18582
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Kalibrera backspeglarna
Prova hård reset (broms plus tryck in scrollhjulen på ratten när du är i läge P). Brukar lösa det mesta.Nenad_Antic skrev:Har min bil under carport och bilen är utomhus till 99% under fredagen parkerade jag i varmgarage under ca 3 timmar och efter det fick jag problem med vänster backspegel.
Den åker ner när jag backar sen stannar den där, justerar tillbaks till riktigt läge sparar inställningar, tyvärr fortsätter leva sitt eget liv varje gång jag backar....
Har stängt av att speglarna ska vinklas ned när man backar... för att lösa problemet temporärt..
Fick en liten känsla att den inte vet vart spegeln är, har kört spegeln ända upp och ner sen vänster höger typ som man gör med vindrutorna när man ska kalibrera dom.
Finns det något sätt att kalibrera backspeglarna på eller är det bara att boka service?
Jag skulle också prova en reset. Annars kan det tyvärr vara en sensor som är trasig. 

Sorry, läste för snabbt. Fick allt om bakfoten.MarLev skrev:Den ska väl göra så. För att ha koll på ex. trottoarkanter mm.