Vinterkul med M3? Går det?
Moderator: Redaktion
Vinterkul med M3? Går det?
Såå, obligatoriska vintertråden varje år. Går det att stänga av traction control i en Model 3 (LR)? Jag vet att det finns ett DYNO mode som gör det men de har ju begränsat accelerationen i det nu så det är svintråkigt. Jag tänkte ju sälja min Audi S5 men går det inte att stänga av traction control i M3an så är man ju lite sugen på att behålla S5an alltså.
Re: Vinterkul med M3? Går det?
Undrar jag också inför min första vinter med min LR. Man kan ju klicka i ”slip start” men vet inte hur stor skillnad det gör?
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Plugga ur ABS-sensorerna framtill verkar vara ett "bra" knep. Har inte provat.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vad menas med ”vinterhjul”? Åka och sladda på en parkering? Går utmärkt.
Lägger man i track mode blir det farligt.
Lägger man i track mode blir det farligt.
Tesla Y LR -22 EAP
Med en icke-Performance går det inte att koppla ur något antisystem. Lite slip start gör ingen lycklig. Gör verkligen track mode bilen så oförutsägbar att det blir farligt?
Nä det skall jag väl inte säga. Men på halt underlag är effekten kontra greppet för stor. Att åka och sladda runt på en parkering gjorde man ju bort när man var 12 liksom.
Vill man köra med ställ i kurvorna på en smal skogsväg går det alldeles utmärkt med alla system igång, Model 3 är ganska slängig och mycket bakhjulsdriven till sin karaktär.
Vill man köra med ställ i kurvorna på en smal skogsväg går det alldeles utmärkt med alla system igång, Model 3 är ganska slängig och mycket bakhjulsdriven till sin karaktär.
Tesla Y LR -22 EAP
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Tesla borde släppa track mode lite som uppgradering till LR AWD.
Jag kommer att köra track mode betydligt mera på vintern än på sommaren!
80% bak och 20% fram, stability assist på hälften och regen på 10%.
Bästa vinterbilen jag haft alla dagar
Jag kommer att köra track mode betydligt mera på vintern än på sommaren!
80% bak och 20% fram, stability assist på hälften och regen på 10%.
Bästa vinterbilen jag haft alla dagar

Svenssons skrev:
Black skrev:
Citerar mig själv: "Jag vet att det finns ett DYNO mode som gör det men de har ju begränsat accelerationen i det nu så det är svintråkigt."
DYNO mode funkar inte längre för att sladda runt. Har provat och accelerationen är begränsad.