Tesla ska försämra autopiloten pga idioter

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Re: Tesla ska försämra autopiloten pga idioter

Inlägg av Herr X »

mattiasra skrev:
nu hra jag sett en jÄVLA IDIOT I BAKSETET Å KÖRA TESLA, varfö kan inte tesla ta bilen från han å vi andra kan få njuta IFRED,,!!!!!!
Såg du den individen IRL eller på Youtube? Att sitta i baksätet är ju inte det värsta man kan göra när AP är påslagen - att gömma sig i frunken är bra mycket värre!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Herr X skrev:
mattiasra skrev:
nu hra jag sett en jÄVLA IDIOT I BAKSETET Å KÖRA TESLA, varfö kan inte tesla ta bilen från han å vi andra kan få njuta IFRED,,!!!!!!
Såg du den individen IRL eller på Youtube? Att sitta i baksätet är ju inte det värsta man kan göra när AP är påslagen - att gömma sig i frunken är bra mycket värre!
+1 till frunken

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Typiskt amerikanskt idiotsäkerhetstänk.
Vi vill ha allting säkert, bra säkert, om inte 100 %. Jänkarna 200 %.
Det första en jänkepilotm gör är att koppla in en liten manick som heter "Yawdamper", som kan man säja tar hand om sidroderpedalerna.
Kärran blir då "idiotsäker". För att få planet flygbart överhuvudtaget, kopplar vi andra bort den så fort som möjligt. Har inget med Tesla att göra , men säjer mycket om amerikansk övertro på teknik istället för sunt förnuft.
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

mattiasra skrev:
Om det är samma som jag sett tycker jag det mest är intressant...
- avstängd, privat väg utan trafik och på lägsta hastigheten...

Sedan sitter det ju en i passagerarsätet och bara genom att trycka på P-knappen kan ju denne stanna bilen... Under sådana förhållanden tycker jag man ska testa gränserna :roll:
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nicklas skrev:
mattiasra skrev:

Sedan sitter det ju en i passagerarsätet och bara genom att trycka på P-knappen kan ju denne stanna bilen... Under sådana förhållanden tycker jag man ska testa gränserna :roll:
Varsågod:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

danni skrev:
Nicklas skrev:
mattiasra skrev:

Varsågod:
Ok, jag ger mig... Detta var något helt annat :twisted:
- men det finns ju inget som hindrar folk från att göra likadant med tex en ölburk och en sten i andra bilar?

Folk kommer alltid göra dumma saker :(
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

far1far2 skrev:
Typiskt amerikanskt idiotsäkerhetstänk.
Vi vill ha allting säkert, bra säkert, om inte 100 %. Jänkarna 200 %.
Det första en jänkepilotm gör är att koppla in en liten manick som heter "Yawdamper", som kan man säja tar hand om sidroderpedalerna.
Kärran blir då "idiotsäker". För att få planet flygbart överhuvudtaget, kopplar vi andra bort den så fort som möjligt. Har inget med Tesla att göra , men säjer mycket om amerikansk övertro på teknik istället för sunt förnuft.
Om det var sunt förnuft som saknades på American Airlines Flight 587 som störtade i Queens får andra avgöra. Men faktum är att hade den A300'n haft en Yawdamper värd namnet så hade inte jänkepiloten lyckats att bryta av stjärtfenan och de 265 personerna hade sluppit att dö. Sedan kan man alltid ha olika åsikter om tekniska lösningar som förhindrar misstag och missbruk.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Enligt min erfarenhet så är amerikaner förtjusta i varningar och regler medan EU litar på tekniken. En Amerikan kan nöja sig med att det står skär inte av dig fingret medan de i EU kräver dubbelkommando och skyddsplåtarna så att det inte går att använda skiten. Utifrån det synsätt så skulle den europeiska versionen kräva att man håller handen på ratten och sitter i sättet osv. I den amerikanska räcker det med en skylt som säger sitt i bilen och håll koll på bilen.
Skriv svar