Leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Leveransdatum

Inlägg av hybris »

notera att bilen anmäls till transportstyrelsen när den är i Sverige. Sedan tar det 4-7 dagar för att få skyltarna... dvs bilen kan inte levereras innan skyltarna levererats. När tesla har egen lokal antar jag att de beställer dem till sin egen lokal som andra firmor gör och iom det kan börja ge leveranstider när bilen kan hämtas färdig... så lär det nog fungera så fort de har egen lokal och de rutinerna på plats...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare

Inlägg av svo »

Wester skrev:
Min bil ska vara i köpenhamn den 24:e Mars och sedan upp till Stockholm för avhämntning. Enligt någon så ska de ha någon form av leveranslokal om ca 2 veckor och om den lokalen är ok så kan man få bilen opticoatad där (altså innan leverans). Jag hoppas på att detta kommer att klaffa så jag kan hämta min bil i nya lokalen opticoatad och klar.
Min bil skall komma till Sverige 24-25/3 från Köpenhamn och sedan vidare upp till Stockholm för leverans. Opticoat låter intressant, skall fråga om det när jag får plåtarna, som skall vidare till Tesla och monteras.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

svo skrev:
Min bil skall komma till Sverige 24-25/3 från Köpenhamn och sedan vidare upp till Stockholm för leverans. Opticoat låter intressant, skall fråga om det när jag får plåtarna, som skall vidare till Tesla och monteras.
Hmm... Nu blev jag fundersam. Varför får du plåtarna? Är det fortfarande privatimport på bilarna?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare

Inlägg av Wester »

Jag ska tydligen oxo få plåtarna hem. Detta tydligen för att bilen reggas på mig och då skickas plåtarna till mig. Vet inte om detta har att göra med att den ska vara leasing bil eller inte. Lite konstigt är det allt.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Wester skrev:
Jag ska tydligen oxo få plåtarna hem. Detta tydligen för att bilen reggas på mig och då skickas plåtarna till mig. Vet inte om detta har att göra med att den ska vara leasing bil eller inte. Lite konstigt är det allt.
Men kommer den då stå som privatimporterad?
Enklast vore ju om Tesla registrerade in den på TM Sweden AB (tror det heter så) och sen vid leverans registrerar över den på dig. Som alla normala bolag gör.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

bilen registreras direkt på dig som första ägare. som jag förstår det står de inte som importerade from 2014. Tesla får inte skicka registreringen till transportstyrelsen innan den är på svenska mark. sedan tar transportstyrelsen 4-7 arbetsdagar för att regga och få iväg skyltarna. dvs din bil kommer stå mellan 5-8 arbetsdagar i sverige innan du kan hämta den pgr av denna process. Om tesla skulle regga bilen på TM sverige så är det samma process och leveranstid. med skillnaden att du reggas som andra ägare... Vet inte exakt hur detta ändras med leverans från svenskt SC?
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Fördelen med om Tesla reggar den på sig är att man slipper skyltarnas omväg och skeppkostnader för dem. Eller kan man ta med dem när man hämtar bilen?
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Men om man reggas som andra ägaren blir de kanske krångel med "supermiljöbils premien"
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Tror jag inte. Då skulle ju inga märken som har generalagenter (dvs alla andra) inte kunna få den.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

antar att processen blir bättre när de öppnat ett servicecenter... antar att det bara är att åka dit med skyltarna och hämta bilen. Personligen behöver jag ingen annan genomgång än att kolla att all utrustning är med, rätt färger etc... inga lackskador, skrapskador, skador på skinn eller interiör etc... Vet nog mer om bilen än de själva efter 6 månaders väntan...
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare

Inlägg av emphili »

Wester skrev:
Min bil ska vara i köpenhamn den 24:e Mars och sedan upp till Stockholm för avhämntning. Enligt någon så ska de ha någon form av leveranslokal om ca 2 veckor och om den lokalen är ok så kan man få bilen opticoatad där (altså innan leverans). Jag hoppas på att detta kommer att klaffa så jag kan hämta min bil i nya lokalen opticoatad och klar.
Behöver brådskande svar. Loggade in på transportstyrelsen och såg att vår Tesla är registrerad vilket innebär att det bara är dagar kvar. Vill gärna fixa opticoat som du också nämnde men var kan man få det gjort. Såg i förra forumet diskussionen om detta och en fysisk person som faktiskt tagit på sig arbetet. Vill gärna ha det gjort innan bilen hämtas ut. Tänkte samtidigt försöka byta en lampa till denna:

http://teslatap.com/modifications/proje ... go-lights/
Användarvisningsbild
Gabi
Teslaägare

Inlägg av Gabi »

Fick idag mitt vin slutar på 38827
Beställde den 5 mars
Med leverans i början av juli.
Hur långt tid tar det från att man får vin nr?
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare

Inlägg av b232 »

Gabi skrev:
Fick idag mitt vin slutar på 38827
Beställde den 5 mars
Med leverans i början av juli.
Hur långt tid tar det från att man får vin nr?
Intressant! Fick också mitt VIN idag. 38784.
beställde 27 Februari... tog alltså en månad för min del!
Användarvisningsbild
Mikael Karlberg
Teslaägare

Inlägg av Mikael Karlberg »

I dag har jag fått bekräftat att ”Teslas fabrik bygger nu din Model S.”
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Mikael Karlberg skrev:
Samma här :D VIN 33542, beställd 11 december
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Mikael Karlberg skrev:
Får man fråga vad du har för VIN?

Är inne flera gånger per dag för att få se den statusen. Har själv VIN 34581 och hoppas intensivt på att kunna få bilen i slutet på april, början på maj.

Står dock fortfarande "vi har börjat beställa delar till din S". Samtidigt är det många med VIN på över 35k som redan fått sina bilar levererade i USA.
Användarvisningsbild
JonPersson
Teslaägare

Inlägg av JonPersson »

Jag med! Fick "The Tesla Factory is building your Model S." idag! Mitt VIN är 33541 och confirm date på beställningen var 12 december 2013.
Användarvisningsbild
Mikael Karlberg
Teslaägare

Daniel skrev:
Mikael Karlberg skrev:
Får man fråga vad du har för VIN?

Är inne flera gånger per dag för att få se den statusen. Har själv VIN 34581 och hoppas intensivt på att kunna få bilen i slutet på april, början på maj.

Står dock fortfarande "vi har börjat beställa delar till din S". Samtidigt är det många med VIN på över 35k som redan fått sina bilar levererade i USA.

Jag har VIN 34937 som bokades den 30/12
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Intressant! Vad hade du för föredraget leveransdatum på bilen?

rimligtvis borde dom ju skeppa fler bilar till samma ställe samtidigt (hoppas jag på iaf)
Användarvisningsbild
Mikael Karlberg
Teslaägare

Daniel skrev:
Intressant! Vad hade du för föredraget leveransdatum på bilen?

rimligtvis borde dom ju skeppa fler bilar till samma ställe samtidigt (hoppas jag på iaf)

Maj
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare

Inlägg av hanty »

Fick meddelandet the Tesla factory is building your Model S i veckan, WIN 339xx, bokade i slutet av nov men konfirmerade inte förrän 6.1 ( ville ha klart med leasingavtalet först).
Får väl ge mig i kast med helförsäkring för företag, ser ju inte helt lovande ut om följer forumet.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inlägg av z balata »

emphili skrev:
Wester skrev:
Behöver brådskande svar. Loggade in på transportstyrelsen och såg att vår Tesla är registrerad vilket innebär att det bara är dagar kvar. Vill gärna fixa opticoat som du också nämnde men var kan man få det gjort. Såg i förra forumet diskussionen om detta och en fysisk person som faktiskt tagit på sig arbetet. Vill gärna ha det gjort innan bilen hämtas ut. Tänkte samtidigt försöka byta en lampa till denna:

http://teslatap.com/modifications/proje ... go-lights/
Wow, en sån lampa måste jag också ha, var har du beställt den?
Användarvisningsbild
Tomsjotun
Teslaägare

Inlägg av Tomsjotun »

Jag har för avsikt att beställa min Tesla med leveransdatum 1 november då mitt nuvarande leasingkontrakt går ut 31 oktober.

Med tanke på det som står i denna tråd verkar jag behöva vara ute i god tid.

Vad har ni för råd angående önskat leveransdatum?

Ska jag skriva 1 november eller ska jag skriva 1 augusti för att försäkra mig om att inte stå utan bil efter 31 oktober?
Model S85 oktober 2014 - augusti 2017. 16.300 underbara mil.
Tesla X90D augusti 2017 ->
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Matsson skrev:
Har VIN 34562 med lev datum i maj - bra ide att hålla varandra uppdaterade med den info vi får - är det nått man vill veta så är det ju när man verkligen kan förvänta leverans....
Har du hört/sett något om din bil?
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inlägg av z balata »

Fick besked idag. Leverans 25 april. :D
Skriv svar