![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Att låta en däckfirma lagra hjulen vore rationellt men det jobbiga är ju tvättandet och bärandet så att bara leja bort själva bytet vore inget för mig även om jag litade mer på människor
Moderator: Redaktion
Min bil är köpt med skattade pengar och jag får vackert betala med skattade pengar för däckbyte också. Men i ärlighetens namn är osmidigheten det som stör mig mest. 2000kr/år eller vad det kostar med hotell och byte kunde man leva medChristerSjo skrev:Det är just därför jag har däckhotell som kostar mig 55%-60% av priset i "fickan" då jag tar alla kostnader med bruttlöneavstående.
EDIT. 40-45% kostar det mig skall det vara då det ovan är min marginalskatt.
Jag tycker att däckbyte är en av de grejer som är bra att lämna iväg. Det är hyfsat billigt 2-300kr tog de förra gången jag bytte. Men det jobbiga är ju att man måste ska boka tid lyfta in däcken i bilen och åka iväg och få det bytt, så jag gör det oftast själv. Dessutom kan man passa på att serva bromsarna, men det gör sig ju bäst på våren när det är trevligare ute.ChristerSjo skrev:Min däckverkstad lyfter på hjulaxlarna tror jag.
Bara en fundering om man köper en bil för över 1 MSEK varför lejer man inte bort hjulbytet?
Jag hade däckhotell till min förra Model S. De gjorde totalt 8 byten. Varje gång jag kom det så var det smått förvirrat hur de skulle göra. Detta är ingen liten firma utan en av de stora kedjorna. (Kanske hade en liten firma varit bättre.)ChristerSjo skrev:Min däckverkstad lyfter på hjulaxlarna tror jag.
Bara en fundering om man köper en bil för över 1 MSEK varför lejer man inte bort hjulbytet?