Rabattkod?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Re: Rabattkod?

Inlägg av Elektrokungen »

sondell skrev:
Jocce skrev:
Grattis Sondell!

Du bör ha fått din sista rabattkod nu! :)
Beställde bilen igår och använde din kod! :)

Elektrokungen: Jag har gett din rabattkod till ...säljarinnan/säljerskan/försäljningspersonen ;)
Hon nämnde att hon ville ge en kund den koden, så har du tur använder hon den! :)
(Om hon gör det så får du väl avgöra själv om du använder de 10.000 kr till adapter till mig eller inte ;) )

/Jocce
Ja!! Blev överlycklig när jag såg det. Tackar!! Överdriver nog inte om jag säger att jag uppdaterade mytesla en gång i timmen. Var underbart att se fyran bli femma. Väntar bara på datum för invigningen då. Skulle fastställas i april.
Elektrokungen, du fick också en såg jag, minst. Ses i Reno då ;-).
Min MyTesla är på 4:a, spänningen är nu helt olidlig! Om den tickar upp till 5 (vilket den borde enl.upg) så ses vi i Reno och bloggar på TCS om vad som händer! Min fru och jag är grymt taggade att åka dit.

Mitt erbjudande om 10.000kr via länken + Chademoadapter + Typ2kabel kvarstår i ytterligare 26 timmar och 35 minuter. Därefter blir det en bit dyrare att beställa en Tesla Model S :( Jag har inga havregryn eller gamla sunkbilar att toppa budet med, tyvärr. Möjligen några ton datorskrot på vinden som egentligen borde till tippen :lol:

http://---
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Lite perspektiv...
Crazy now i have sold 100 cars in referral program... Thanks to all the upcomming Tesla owners :-) @elonmusk @elonmusk_news @TeslaMotors
https://twitter.com/elonmusk/status/660117630175412224
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
thompap
Teslaägare

Inlägg av thompap »

krabbe skrev:
Saknar ochså bara 1 liten referral innan jag kan åke til Gigafactory öpningen :D

Om någon skal beställa en ny bil. Sista dag imorgon, och använder MIT Link.

Då kvitter jag gärna med en Chademo adapeter et type 2 kabel eller kanske whispbars och något annat.
...
Hade man vetat om alla dessa sista-minuten-erbjudandena så hade jag nog lyckats vänta med att beställa min bil i någon vecka eller tre...
Var kan dessa referral-pengar användas och måste de användas inom en viss tidsram? Det finns ju "massa" nyblivna/väntande Teslaägare som står i valet om man ska köpa tillbehör (chademo och typ2 t.ex) och så finns det de som har värvningspengar men redan har "alla" tillbehör man vill ha. Vad säger Tesla själva om att pengarna används till att "köpa ut" tillbehör till behövande? Finns det en chans att vi ser många chademo-adapters på blocket som är lite billigare än över disk hos Tesla inom en snar framtid?
Tesla M3 AWD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

thompap skrev:
krabbe skrev:
Saknar ochså bara 1 liten referral innan jag kan åke til Gigafactory öpningen :D

Om någon skal beställa en ny bil. Sista dag imorgon, och använder MIT Link.

Då kvitter jag gärna med en Chademo adapeter et type 2 kabel eller kanske whispbars och något annat.
...
Hade man vetat om alla dessa sista-minuten-erbjudandena så hade jag nog lyckats vänta med att beställa min bil i någon vecka eller tre...
Var kan dessa referral-pengar användas och måste de användas inom en viss tidsram? Det finns ju "massa" nyblivna/väntande Teslaägare som står i valet om man ska köpa tillbehör (chademo och typ2 t.ex) och så finns det de som har värvningspengar men redan har "alla" tillbehör man vill ha. Vad säger Tesla själva om att pengarna används till att "köpa ut" tillbehör till behövande? Finns det en chans att vi ser många chademo-adapters på blocket som är lite billigare än över disk hos Tesla inom en snar framtid?

ingen som kan hindra dig från att sälja vidare tex en adapter du har köpt. Kan ju vara så att du inser att du faktiskt inte har behov för den och då vore det ju konstigt om man inte fick sälja den. Har för mig att nån på elbilforum.no t.o.m. frågade Tesla om det var ok att "köpa ut" och dom svarade att det inte var något dom hade att göra med.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

thompap skrev:
Var kan dessa referral-pengar användas och måste de användas inom en viss tidsram?
Man kan använda tillgodohavandet till att handla hos Tesla, och de måste användas innan utgången av 2016.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
mgm3

Inlägg av mgm3 »

bylund skrev:
thompap skrev:
Var kan dessa referral-pengar användas och måste de användas inom en viss tidsram?
Man kan använda tillgodohavandet till att handla hos Tesla, och de måste användas innan utgången av 2016.
Även bilar eller bara tillbehör?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Service, bilar och tillbehör
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
mgm3

Inlägg av mgm3 »

bylund skrev:
Galet. Så dansken som sålde 100 bilar får med andra ord en tämligen välutrustad S85D om han så önskar. Hyfsat hårt jobb att kränga 100 bilar också iofs men danskarna har väl panik iom de ändrade skattereglerna för 2016.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

mgm3 skrev:
bylund skrev:
Galet. Så dansken som sålde 100 bilar får med andra ord en tämligen välutrustad S85D om han så önskar. Hyfsat hårt jobb att kränga 100 bilar också iofs men danskarna har väl panik iom de ändrade skattereglerna för 2016.
Du får max 100 kkr i kredit via referrals, dvs bara de första 10 ger pengar. Resten räknas bara i tävlingen om att ha flest där man vinner att få byta ut sin bil mot en ny P90DL.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

danni skrev:
mgm3 skrev:
bylund skrev:
Du får max 100 kkr i kredit via referrals, dvs bara de första 10 ger pengar. Resten räknas bara i tävlingen om att ha flest där man vinner att få byta ut sin bil mot en ny P90DL.
Nej, de ändrade detta när de lade till uppgraderingen till P90DL så att man kan få fler credits (ingen begränsning när man passerar 10 referrals alltså). Innan dess kunde man inte få fler referrals efter att man samlat ihop 10.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

MaLund13 skrev:
danni skrev:
mgm3 skrev:

Nej, de ändrade detta när de lade till uppgraderingen till P90DL så att man kan få fler credits (ingen begränsning när man passerar 10 referrals alltså). Innan dess kunde man inte få fler referrals efter att man samlat ihop 10.
fler credits ja, men inte mer pengar. Max 100k att handla för.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

HelectriC skrev:
MaLund13 skrev:
danni skrev:
mgm3 skrev:

fler credits ja, men inte mer pengar. Max 100k att handla för.
Har själv ingen Tesla, men Bjørn Nyland har iaf sagt att han får credits utöver hans 10 första referrals (på FB). Är det någon skillnad på credits och "teslapengar" man kan använda?
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

Det ser ut som att referralprogrammet är förlängt. I MyTesla står nu 58 dagar kvar, och 31/12.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

MaLund13 skrev:

Nej, de ändrade detta när de lade till uppgraderingen till P90DL så att man kan få fler credits (ingen begränsning när man passerar 10 referrals alltså). Innan dess kunde man inte få fler referrals efter att man samlat ihop 10.[/quote][/quote]

fler credits ja, men inte mer pengar. Max 100k att handla för.[/quote]

Har själv ingen Tesla, men Bjørn Nyland har iaf sagt att han får credits utöver hans 10 första referrals (på FB). Är det någon skillnad på credits och "teslapengar" man kan använda?[/quote]

credits som jag förstår det är de som räknas i tävlingen om vem som värvar flest. Pengar är det du kan använda för att köpa ny bil, tillbehör etc. Jag var inne och kollade villkoren några dagar innan tävlingen slutade och det stod tydligt att man max kan få 10 referrals på sitt konto att använda till ny bil, tillbehör etc.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Elektrokungen skrev:
Det ser ut som att referralprogrammet är förlängt. I MyTesla står nu 58 dagar kvar, och 31/12.
finns inget i appen (Android) om det längre iaf. Tidigare kunde man följa utvecklingen, kolla villkoren etc.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
credits som jag förstår det är de som räknas i tävlingen om vem som värvar flest. Pengar är det du kan använda för att köpa ny bil, tillbehör etc. Jag var inne och kollade villkoren några dagar innan tävlingen slutade och det stod tydligt att man max kan få 10 referrals på sitt konto att använda till ny bil, tillbehör etc.
Nej, antal referrals är det som räknas i tävlingen, och såna kan du ha hur många som helst av. Credits är samma som innestående kredit alltså hur mycket pengar du kan handla "gratis" för hos Tesla, och det kan du max ha 100 000 kr av.

Det står för övrigt 57 dagar kvar på min sida nu också, ihop med den en text:

Bild
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

danni skrev:

[bild]
"Prizes and giveaways" minsann. Vad står det under "Läs mer"?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
HelectriC skrev:
Nej, antal referrals är det som räknas i tävlingen, och såna kan du ha hur många som helst av. Credits är samma som innestående kredit alltså hur mycket pengar du kan handla "gratis" för hos Tesla, och det kan du max ha 100 000 kr av.

Bild
då menar vi samma sak alltså! max 100k att handla før och hur många referrals som helst att vinna tævlingen med.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Prizes and giveaways låter ju sådär. Få nyckelring eller hjulmutterskydd liksom när du fått någon att köpa en bil för en miljon.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Prizes and giveaways är exempelvis biljett till invigningen av Gigafactory, en gratis Model X Founders Edition, eller möjlighet att byta in sin Model S mot en ny P90DL. Det trodde jag vi alla var med på vid det här laget?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
Prizes and giveaways är exempelvis biljett till invigningen av Gigafactory, en gratis Model X Founders Edition, eller möjlighet att byta in sin Model S mot en ny P90DL. Det trodde jag vi alla var med på vid det här laget?
jag tror inte du får en Model S eller X om du värvar 1 eller 2 nya kunder, det vill säga ganska orealistiskt mål för de flesta. Jag ger mig inte in i nåt sånt för att värva 100 nya kunder, men får man som tidigare 10 000 per värvning så är det ok. Blir för långsökt! Inte heller att själv betala resan till USA för att få vara med på öppningen lockar mig överhuvudtaget och nog ganska många som tänker som mig.
Model 3-24/Polestar 3-24
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

HelectriC skrev:
jag tror inte du får en Model S eller X om du värvar 1 eller 2 nya kunder, det vill säga ganska orealistiskt mål för de flesta. Jag ger mig inte in i nåt sånt för att värva 100 nya kunder, men får man som tidigare 10 000 per värvning så är det ok. Blir för långsökt! Inte heller att själv betala resan till USA för att få vara med på öppningen lockar mig överhuvudtaget och nog ganska många som tänker som mig.
Precis vad jag tänkte. Nu får jag väl vara glad om jag får något alls då jag inte ens fått bilen än, men som sagt känns det ju som en försämring för de Teslaägare som värvar någon, mot tidigare regler.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Surfaren skrev:
HelectriC skrev:
Precis vad jag tänkte. Nu får jag väl vara glad om jag får något alls då jag inte ens fått bilen än, men som sagt känns det ju som en försämring för de Teslaägare som värvar någon, mot tidigare regler.
kanske TM kan införa ett system där vi får BETALA för att värva någon :idea:
ohh crap! bara ett inlägg till 1000! nu måste jag verkligen anstränga mig för att skriva nåt sakligt nästa gång, aaaahhhhhh, vilken press!
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
danni skrev:
Nu hänger jag med på vad du menar. Det här verkar alltså vara ett nytt program utan 10000 kr och bara vinster och gåvor? Kasst isåfall. Och de tidigare tävlingarna är ju faktiskt avslutade. Hmmmmm.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Dom skulle ju kunna ge en "lott" per värvning, så om man värvar många har man lite större chans att vinna men ingen förtur per automatik. Kanske dom får lotta ut några extra Ludicrous-uppgraderingar i Danmark. :D
Skriv svar