Tesla öppnar ny butik i Friends Arena!
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Tesla öppnar ny butik i Friends Arena!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Tesla öppnar ny butik i Friends Arena!
Eller i Mall of Scandinavia om man ska vara noga, som ligger mellan arenan och pendeltåget.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kan man provköra inne i "mallen" dårå? 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jadå. Noll till Ica på 3.0 sekunder.bjelkeman skrev:Kan man provköra inne i "mallen" dårå?
Bra med nåt lite närmare så slipper jag åka ända till Täby. Men dom får gärna bygga en söder om stan också. Dagens I-landsproblem.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Man skulle ju kunna tycka att Tesla borde tryckt på att leverera destination charging i MoS-garaget.
Var runt idag och letade laddplatser på plan 0.
Det finns tre stycken.
I ett hörn.
Och kräver Vattenfalls laddkort.
Enligt MoS skall det finnas 27 platser (av drygt 4000), så c.a. 0.675% parkering för elbil/laddhybrid.
Vattenfalls kWh-pris (eftersom detta inte är "snabb"laddare) ligger på 3:- per kWh.
Plus MoS-garaget som åtminstone tidigare låg på 20:-/h.
Har dragit ett mail till MoS/UBR för förtydligande.
Var runt idag och letade laddplatser på plan 0.
Det finns tre stycken.
I ett hörn.
Och kräver Vattenfalls laddkort.
Enligt MoS skall det finnas 27 platser (av drygt 4000), så c.a. 0.675% parkering för elbil/laddhybrid.
Vattenfalls kWh-pris (eftersom detta inte är "snabb"laddare) ligger på 3:- per kWh.
Plus MoS-garaget som åtminstone tidigare låg på 20:-/h.
Har dragit ett mail till MoS/UBR för förtydligande.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Omg. 20:- /h för att handla?
Vill minnas att nån annan köpcentrum försökte sig på att ta betalt från 1:a minut. Gick sådär. 3 h gratis är normen.
Sen betala per kwh. Nja.
Vill minnas att nån annan köpcentrum försökte sig på att ta betalt från 1:a minut. Gick sådär. 3 h gratis är normen.
Sen betala per kwh. Nja.
MYLR-24
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nordstan i Göteborg tar 25 kr per påbörjad timme. Fast det ligger ju mitt i centrum så något annat hade inte gått. Kvällar och söndagar är dock gratis. Elbilsladdmöjligheterna suger, för övrigt (några enstaka enfasuttag på fjärde plan, förvisso utan extra kostnad)._TonyV skrev:Omg. 20:- /h för att handla?
Sen betala per kwh. Nja.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Bor så pass nära och kör förbi varje dag så det lär bli några spontanbesök framöver 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
- Teslaspolen
- Teslaägare
Tre ställen? I Stockholm? Nä nu...
Finns ett land norr om huvudstaden med.

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- lator
- Teslaägare
Fattar inte varför man ska behöva betala dessa överpriser för att få stå parkerad och dessutom eventuellt ladda en smula i sin elbil i ett nybyggt shoppingcentra. Vill man inte ha dit folk istället för att skrämma bort dem? Den förtjänst man får av detta borde de kunna lägga på butikerna istället.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Fast inte så mycket människor. Det bor fler i Stockholms tätort än i hela Norrland. Dessutom undrar jag om man avser att behålla butiken i Täby, då den ligger lite avsides i jämförelse med Solna.Teslaspolen skrev:Tre ställen? I Stockholm? Nä nu...
Sedan vill jag också se en större geografisk spridning. Närhet till ett servicecenter betyder nog mycket för många potentiella kunder.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ja nu när finns 4 Teslor i lilla Söderköping så är det dags att vi får ett eget servicecenter här nere. Tror att ett center längs med E4:an inte skulle vara helt fel.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag ställde den frågan till dem och svaret jag fick var att de tänker behålla butiken i Täby C.bylund skrev:Dessutom undrar jag om man avser att behålla butiken i Täby, då den ligger lite avsides i jämförelse med Solna.
Kraftigt köpstarka individer som bor i Täby/Danderyd så det kan nog löna sig att ha kvar butiken där. De fina Täbyborna vill nog inte beblanda sig med Solnabor alls egentligenTiborBlomhall skrev:Jag ställde den frågan till dem och svaret jag fick var att de tänker behålla butiken i Täby C.bylund skrev:Dessutom undrar jag om man avser att behålla butiken i Täby, då den ligger lite avsides i jämförelse med Solna.

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Fick precis svar. Ber om ursäkt för kass formatering; sitter med mobilen och hoppas få notis om mjukvaruuppdatering... 
(Jag) Kommer dessa laddboxar att kräva Vattenfalls laddkort (som det ju står på boxarna)?
(MoS) Ja vattenfall laddokort gäller på dessa. Man kan enkelt skaffa sig ett laddkort genom att gå in på vattenfall.se. Laddkortet är kostnadsfritt att skaffa. Laddkortet ger även acess till övriga infrastruktur runt om i landet. Idagsläget är vattenfall störst på publikladdning och laddkortet krävs på samtliga ställen där det finns publik laddning.
(Jag) Kommer det enbart att vara Vattenfalls laddboxar som gäller?
(MoS) Ja
(Jag) Kommer minut/kWh-kostnaden för att ladda alltså läggas ovanpå parkeringskostnaden?
(MoS) Vi står för kostnaden av laddning. Det är alltså ingen extrakostnad som tillkommer för besökare som väljer att ladda bilen i våra garage.
(Jag) 27/4000 parkeringsplatser är med laddbox/stolpe. Dvs. 0.675% av platserna, i ett läge där el+hybridförsäljningen i Sverige ligger kring 2% och knappast kommer gå ner.
(MoS) Ja, vi börja så, bedömer vi av olika anledningar att det behövs fler framöver så kommer vi att utveckla detta ytterligare. Det är i dagsläget en stor andel om man jämför med andra garage osv.
(Jag) Ni har den världsledande elbilstillverkaren (dvs. Tesla Motors) i gallerian, som kan erbjuda destinationsladdningsboxar.
(MoS) Ja, vi kommer att ha destinationsladdare från Tesla inom kort för Tesla ägare. Även dessa kommer att vara kostnadsfria att använda.
(Jag) Kostnaden för att ladda hemma ligger kring 2:- per mil, eller 40:- per halvt batteri (Tesla).
Kostnaden för att ladda via Vattenfall kostar 3:- per kWh, vilket mäts i laddbox och inte i bil -- så c.a. 3.40:- per kWh.
3.40 per kWh gånger 40 är 136:-
Dessa 136 kronor skall alltså betalas ovanpå en parkeringsavgift om drygt 20:- per timme.
Att fylla Teslan med 40kWh via långsamladdning (5 mil per timme) tar alltså drygt fyra timmar.
För detta privilegium blir alltså kostnaden på att handla och äta i Mall of Scandinavia kostar alltså 220:-
(MoS) Nej, som sagt så står Mall of Scandinavia för kostnaden av el. Man behöver bara skaffa sig ett laddkort och ladda.

(Jag) Kommer dessa laddboxar att kräva Vattenfalls laddkort (som det ju står på boxarna)?
(MoS) Ja vattenfall laddokort gäller på dessa. Man kan enkelt skaffa sig ett laddkort genom att gå in på vattenfall.se. Laddkortet är kostnadsfritt att skaffa. Laddkortet ger även acess till övriga infrastruktur runt om i landet. Idagsläget är vattenfall störst på publikladdning och laddkortet krävs på samtliga ställen där det finns publik laddning.
(Jag) Kommer det enbart att vara Vattenfalls laddboxar som gäller?
(MoS) Ja
(Jag) Kommer minut/kWh-kostnaden för att ladda alltså läggas ovanpå parkeringskostnaden?
(MoS) Vi står för kostnaden av laddning. Det är alltså ingen extrakostnad som tillkommer för besökare som väljer att ladda bilen i våra garage.
(Jag) 27/4000 parkeringsplatser är med laddbox/stolpe. Dvs. 0.675% av platserna, i ett läge där el+hybridförsäljningen i Sverige ligger kring 2% och knappast kommer gå ner.
(MoS) Ja, vi börja så, bedömer vi av olika anledningar att det behövs fler framöver så kommer vi att utveckla detta ytterligare. Det är i dagsläget en stor andel om man jämför med andra garage osv.
(Jag) Ni har den världsledande elbilstillverkaren (dvs. Tesla Motors) i gallerian, som kan erbjuda destinationsladdningsboxar.
(MoS) Ja, vi kommer att ha destinationsladdare från Tesla inom kort för Tesla ägare. Även dessa kommer att vara kostnadsfria att använda.
(Jag) Kostnaden för att ladda hemma ligger kring 2:- per mil, eller 40:- per halvt batteri (Tesla).
Kostnaden för att ladda via Vattenfall kostar 3:- per kWh, vilket mäts i laddbox och inte i bil -- så c.a. 3.40:- per kWh.
3.40 per kWh gånger 40 är 136:-
Dessa 136 kronor skall alltså betalas ovanpå en parkeringsavgift om drygt 20:- per timme.
Att fylla Teslan med 40kWh via långsamladdning (5 mil per timme) tar alltså drygt fyra timmar.
För detta privilegium blir alltså kostnaden på att handla och äta i Mall of Scandinavia kostar alltså 220:-
(MoS) Nej, som sagt så står Mall of Scandinavia för kostnaden av el. Man behöver bara skaffa sig ett laddkort och ladda.
Dom första stolparna inne i MoS är aktiva nu, givet att man har tillgång.
Vet att vi åtminstone är två pers som står där med Tesla.
230-240v 16a (Mode 3 type 2) är vad jag får ut ur dom, men då har jag inte dubbelladdare.
Funkar jobbmässigt, helt enkelt!
Vet att vi åtminstone är två pers som står där med Tesla.
230-240v 16a (Mode 3 type 2) är vad jag får ut ur dom, men då har jag inte dubbelladdare.
Funkar jobbmässigt, helt enkelt!

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
(MoS) Ja vattenfall laddokort gäller på dessa.
Men om det nu är gratis att ladda, varför ska man behöva skaffa ett särskilt kort?! Grrr(MoS) Vi står för kostnaden av laddning.

Vattenfalls kort tillför bara krångel. Även vanligtvis, för de vill du ska betala via den isf vanligt kontokort, men speciellt nu då den inte gör någon nytta öht bara gör folk som inte har skaffat kortet och försöker ladda förbannade på Vattenfall! Tja... vill de ha arga kunder är det ju bästa vägen att gå.
Ta bort kortkravet, klistra dit en stor och fin affisch med nån älv på och skriv att MoS och Vattenfall står för miljöelen du tankar här så får de positiva kunder!
Ibland undrar man hur folk tänker

Jag har två tänkbara scenarier här:TiborBlomhall skrev:Ibland undrar man hur folk tänker
1. Dom hade otur när dom tänkte
2. Dom tänkte inte alls
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Jo tack; försöker påverka så gott jag kan, men Vattenfall är en drake på så många sätt.TiborBlomhall skrev:Men om det nu är gratis att ladda, varför ska man behöva skaffa ett särskilt kort?! Grrr![]()
Vattenfalls kort tillför bara krångel. Även vanligtvis, för de vill du ska betala via den isf vanligt kontokort, men speciellt nu då den inte gör någon nytta öht bara gör folk som inte har skaffat kortet och försöker ladda förbannade på Vattenfall! Tja... vill de ha arga kunder är det ju bästa vägen att gå.
Ta bort kortkravet, klistra dit en stor och fin affisch med nån älv på och skriv att MoS och Vattenfall står för miljöelen du tankar här så får de positiva kunder!
Ibland undrar man hur folk tänker
Har försökt få igenom att man borde spendera lite från goodwill-kontot genom å köra samtliga laddare vid sitt eget %¤#&" huvudkvarter gratis, utan kort.
Går inte så bra dock

Stockholms stad och diverse köpcentra har ju fattat grejjen lite bättre, helt enkelt.
Vi får väl komma ihåg att vi är i början av revolutionen, och att det kommer premieras mer framöver.
Eller så är det bara gratis i början och man vill då vänja folk vid att använda kortet. Sedan blir det mycket lättare för folk att börja betala om man redan har kortet, då är det ju bara några tior extra utan extra krångel. Om man planerar att ta betalt i framtiden så är nog detta en bra start för Vattenfall. Någon annan anledning kan inte jag se. Vad säger Vattenfall själva?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det är antingen det här, eller att man tänker att om folk har ett kort och är vana vid att använda det, så ökar chanserna att de även tankar på betalstationer.Pontus skrev:Eller så är det bara gratis i början och man vill då vänja folk vid att använda kortet. Sedan blir det mycket lättare för folk att börja betala om man redan har kortet, då är det ju bara några tior extra utan extra krångel. Om man planerar att ta betalt i framtiden så är nog detta en bra start för Vattenfall. Någon annan anledning kan inte jag se. Vad säger Vattenfall själva?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Det är upp till M.O.S om och när de vill ta betalt för laddningen. Av Vattenfall så har man köpt laddare, installation och en förberedd betalningslösning.Pontus skrev:Eller så är det bara gratis i början och man vill då vänja folk vid att använda kortet. Sedan blir det mycket lättare för folk att börja betala om man redan har kortet, då är det ju bara några tior extra utan extra krångel. Om man planerar att ta betalt i framtiden så är nog detta en bra start för Vattenfall. Någon annan anledning kan inte jag se. Vad säger Vattenfall själva?
http://corporate.vattenfall.se/press-oc ... a-stolpar/
Installerat 13,2 kWp solceller
Hur fungerar korten är det knutna till något kreditkort eller räcker det med ett namn. Om det är det senare så kan väl någon på M.O.S. bara hänga ett kort vid laddaren i ett snöre.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Många snören blir det...Pontus skrev:Hur fungerar korten är det knutna till något kreditkort eller räcker det med ett namn. Om det är det senare så kan väl någon på M.O.S. bara hänga ett kort vid laddaren i ett snöre.

Korten är personliga så det är nog ingen bra idé. Kan bli dyrt för M.O.S om de skulle komma på villovägar.
Installerat 13,2 kWp solceller