Leverans bokad av m3 Lr till nästa fredag. Fanns 5 datum i november och 5 datum i december att boka. Blev lite tight in på då jag räknat med lev runt 19/11.
Med en 2,5 meters sladd kommer man aldrig kunna ladda två elbilar i hushållet om man inte flyttar på dom. Vi har en Tesla M3 och och Zoe. Laddaren sitter precis innanför garageporten. Teslan back vi upp mot garaget och Zoe:n som har laddning fram kör vi upp med fronten. Blir enkelt att skifta laddkabel med 7,5 meter. Två laddare skulle vi inte behöva för vi skulle aldrig kunna ladda två elbilar i rimlig hastighet vintertid trots att vi har 25A huvud säkring.
Jag har då bara (snart) en elbil och det är bara jag i hushållet, andra bilen är då en diesel vito så den har inget behov av ström =)
Den andra wall connect som är beställd är för att kunna ladda bilen dom dagarna jag vill ha den i garaget och inte på uppfarten, så är mer en smidighetsgrej
Ok snart kanske du får ett "bihang" i hushållet som också vill ha en elbil
Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig mellan uppfart och garage men det borde kanske gått att lösa med en WC med 7,5 m kabel, eller?
Haha en kan ju bara hoppas, vem vet plötsligt händer det.
Själva uppfarten är 7x13 med garaget placerat längst ner i mitten så du har rätt i att jag kunde nog satt en 7,5 på väggen där och eliminerat den på huset men det är alltid lätt att va efterklok! Man lär sig nog någon gång
Jo så sant, annars skulle vi inte bli klokare med åldern
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Då parkerar även jag mig i den här tråden efter att ha beställt en vit LR med drag igår. Nu börjar jakten på ett par vettiga vinterdäck till bra pris. Nya eller begagnade, gärna under 10 000 kr, märke inte så viktigt. Någon som har tips på bra ställe att leta?
Då parkerar även jag mig i den här tråden efter att ha beställt en vit LR med drag igår. Nu börjar jakten på ett par vettiga vinterdäck till bra pris. Nya eller begagnade, gärna under 10 000 kr, märke inte så viktigt. Någon som har tips på bra ställe att leta?
Blocket! verkar finnas en del just nu, fick själv fatt i 4 st helt ny 235/35-20 Pirelli Sottozero 3 för 8.000 kr igår
Vi har också kort sladd, WC med lång sladd var slut i lager. Men å andra sidan är det bättre att backa in istället för ut från garageuppfarten. Aldrig sett den gröna lampan lysa på vår WC, när inträffar det?
Den lyser alltid grönt och pulserar grönt när den laddar.
Inte våran märkligt nog. Kan jag iofs leva utan men undrar varför.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Parkerad här sedan 16 oktober i väntan på en röd TM3 performance med vit/svart interiör. Fått betalningsinformation på Mail. Fortfarande inget VIN, varken genom slutfaktura eller gömt på tesla.com. Följer vid lediga stunder fartygens färd mot Zeebrugge.
Parkerad här sedan 16 oktober i väntan på en röd TM3 performance med vit/svart interiör. Fått betalningsinformation på Mail. Fortfarande inget VIN, varken genom slutfaktura eller gömt på tesla.com. Följer vid lediga stunder fartygens färd mot Zeebrugge.
Gjort exakt samma beställning som du men först den 21/10 och har inte fått någon info än. Tar rygg på dig, så är tacksam om du ger lite info när du får veta något.
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Gjort exakt samma beställning som du men först den 21/10 och har inte fått någon info än. Tar rygg på dig, så är tacksam om du ger lite info när du får veta något.
Själv gjorde jag min beställning den 17/10 (TM3P Grå/Vit +FSD), väntade fram tills idag då jag själv hittade en bil som motsvarade min beställning på Teslas hemsida under "lagerbilar" och med hjälp av sales advisor matcha den mot min beställning.
Nu är det bara att vänta till den 2/12 som prel. leveransen ligger mot.
Senast redigerad av gagi79, redigerad totalt 1 gånger.
2022 MYP | Snow White | Black | - lev. snart
2021 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2019 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
Jag pratade med min säljkontakt på Tesla nyss och fick ett VIN samt prel leverans vecka 52. VIN tycks dock inte funka på ex. car.info
Det är en SR+ gamla versionen men från Kina.
Nu har även jag fått VIN och leveransdatum, 4/12 i GBG.
Blå LR beställd 23/10.
Jag gick länge och undrade varför jag aldrig fick VIN/levdatum, men när jag fyllde i min faktureringsadress idag på tesla.com kom slutfakturan med ovanstående info direkt.
Väntar sedan 26/10 på en SR+. Slutet av februari så lång väntan! Men vill gärna ha den med ”facelift” så då fick de bli så.
Som jag förstått det är de endast en last som kommer från Kina nu, sedan ska SR+ fortsätta att komma från USA. Hade gärna haft en faceliftad kina-bil men men.
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Efter många tankar och våndor valde jag att byta interiör från vit/svart till helsvart. Såg framför mig att såväl tvååringen som vår hund skulle bry sig ganska lite om mina uppmaningar om att inte smutsa eller fläcka ner de vita sätena.
Skiftet innebar att jag kunde be om en matchning av en lagerbil (under leverans). Fick bra hjälp av säljare, men verkade samtidigt mer omständigt än nödvändigt. Fick ganska omgående slutfakturan med såväl VIN som beräknad leveranstid (5 dec). Så nu väntar en dryg månads lång väntan. Räknar dagar, timmar, minuter och sekunder.
Tänkte bara kolla om det finns en Rolf här som har använt min referral, tänkte bara säga tack!
Beställningen skedde 2020-09-24, kan bjuda på ett par öl över en lunch när Covid 19 är slut
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Väntar sedan 26/10 på en SR+. Slutet av februari så lång väntan! Men vill gärna ha den med ”facelift” så då fick de bli så.
Som jag förstått det är de endast en last som kommer från Kina nu, sedan ska SR+ fortsätta att komma från USA. Hade gärna haft en faceliftad kina-bil men men.
Du menar att alla SR+ kommer från USA framöver?
Dvs inga byggda i Kina.
Jag hade fått uppfattningen att det skulle vara tvärtom.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla: https://---
Beställt en SR+
Den gamla modellen o gav 549 med leverans 18dec
Dock börjar jag bli velig
120.000 upp till
Long range med Följande fördel
Premium interiör
AWD
Bättre räckvidd
Trunken uppdaterad
Dubbla glas
Svarta lister
Mittkonsol uppdaterad
Värmepump
Och det ska komma bilar i december med facelift long range ..
Va tycker ni ? Ska jag vänta på en sr+ facelift i feb?
Byta till facelift long range eller nöja mig med min Sr+ 2020? Den är ju endå byggd i kina och uppdaterad med 100% batteri laddning gentemot 80-90 som är rekommenderat
Min ekonomi säger mig o köra på den gamla Sr+ men är i behov av bil innan årskiftet ...
Va hade ni gjort ?
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021 Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte