Problem med Caraoke!
Moderator: Redaktion
Problem med Caraoke!
Lyxigt problem, visst - men varför funkar inte Caraoke för mig? Den startar som den ska, de olika kategorierna visas och när jag väljer en kategori (typ "80s" så klart) så laddas aldrig listan med låtar och det går inte vidare liksom. Jag har provat både med wi-fi och utan. Allt annat (Netflix, Youtube, Spotify, spel etc) funkar perfekt.
Någon som har haft liknande problem?
M3 Long Range 2020 - Midnight Silver - Helsvart interiör - 18" Aero-fälgar
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Problem med Caraoke!
Har aldrig fungerat för mig. Kan fungera om man söker fram en låt, men inte från listan.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Är det inte bara att det tar evigheter att ladda ned första gång? Har AP1 så jag har turen att inte behöva sjunga karaoke...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ha! Det kan nog vara så, men jag väntade typ 10 minuter medan jag laddade bilen idag och inget hände.Svenssons skrev:Är det inte bara att det tar evigheter att ladda ned första gång? Har AP1 så jag har turen att inte behöva sjunga karaoke...
Jo, det tar evigheter att ladda ner och det funkar inte innan man gjort det.
Evigheter, som typ 2 timmar eller 25 minuter? Jag får nog prova igen idag.LarsL skrev:Jo, det tar evigheter att ladda ner och det funkar inte innan man gjort det.
Jag gissar på timmar och helst på WiFi.Ioannis skrev:Evigheter, som typ 2 timmar eller 25 minuter? Jag får nog prova igen idag.LarsL skrev:Jo, det tar evigheter att ladda ner och det funkar inte innan man gjort det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
..och inte ens en liten upplysning på skärmen om att så är fallet. 99% av användarna lär ju ge upp och tro att det är något fel. Så även jag.Svenssons skrev:Jag gissar på timmar och helst på WiFi.Ioannis skrev:Evigheter, som typ 2 timmar eller 25 minuter? Jag får nog prova igen idag.LarsL skrev:Jo, det tar evigheter att ladda ner och det funkar inte innan man gjort det.
Avgå Elon!

Nej, det funkar riktigt dåligt även om vi fick det att fungera ett tag när det kom för något år sen.
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
- MartinEmil
- Teslaägare
Har exakt samma problem. Suttit i en kvart och glott, men inget händer. Men det känns lite... generande att ringa Tesla om det.Ioannis skrev:Lyxigt problem, visst - men varför funkar inte Caraoke för mig? Den startar som den ska, de olika kategorierna visas och när jag väljer en kategori (typ "80s" så klart) så laddas aldrig listan med låtar och det går inte vidare liksom. Jag har provat både med wi-fi och utan. Allt annat (Netflix, Youtube, Spotify, spel etc) funkar perfekt.

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag prövade caraoke en gång men fick sedan lova familjen att aldrig någonsin försöka igen 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Men det berodde iaf inte på brister i systemet

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag gillar Caraoke eftersom det är ett ”spel” som familjen kan ägna sig åt medan jag kör.
Jag fick igång den genom att ladda ner enskilda låtar. När jag kört ”tillräckligt många” så funkade listor och alltid. Jag antar att vi använde ”evigheten” till att använda appen.
Jag fick igång den genom att ladda ner enskilda låtar. När jag kört ”tillräckligt många” så funkade listor och alltid. Jag antar att vi använde ”evigheten” till att använda appen.
Ha! Samma här. Lät den ladda i en timme i morse medan jag körde och den bara hände ingenting. Men att ringa Tesla om det... nja... Det kändes ju redan pinsamt att starta den här tråden för att börja med.MartinEmil skrev:Har exakt samma problem. Suttit i en kvart och glott, men inget händer. Men det känns lite... generande att ringa Tesla om det.Ioannis skrev:Lyxigt problem, visst - men varför funkar inte Caraoke för mig? Den startar som den ska, de olika kategorierna visas och när jag väljer en kategori (typ "80s" så klart) så laddas aldrig listan med låtar och det går inte vidare liksom. Jag har provat både med wi-fi och utan. Allt annat (Netflix, Youtube, Spotify, spel etc) funkar perfekt.
Är det någon som fått caraoken att funka? Min får upp de olika kategorierna, men aldrig några låtar, står bara och snurrar. Tips?!
- Ilskenutter
- Teslaägare
För oss fungerar endast engelska låtar. Bläddra ned till mappen för engelska låtar och kliv in där så finns där en lång lista att scrolla igenom. Fungerar utmärkt för oss.
Provat detta idag och kategorin "engelska" funkar för mig med. Kul, tack!Ilskenutter skrev:För oss fungerar endast engelska låtar. Bläddra ned till mappen för engelska låtar och kliv in där så finns där en lång lista att scrolla igenom. Fungerar utmärkt för oss.

Älskar det här forumet
fick svar på min undran/fråga på mindre än en minuts sökning.

Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Enda låtarna jag fått å funka är de som ligger i kategorin english. Funderar på om det är nått problem med de med svensk text?
Men ja caraoke har då sällan fungerat bra…
Men ja caraoke har då sällan fungerat bra…