5kr/kWh var vad jag betalade för snabbladdning med Leafen. Det var surt men jag föredrar det framför minutpriser som i praktiken hamnar på allt från 3kr/kWh till, ja, hur mycket som helst så jag valde CLEVER och E.on i första hand. Då var ju inte valet fritt, man fick vara glad om laddarna fungerade.Banane skrev:5:-/kWh? Nu börjar gnället gå över styr helt och hållet och urarta i fake news. Vilka billigare alternativ pratar du om förresten?
Gaska upp dig! Försök att inte se allt så becksvart. Är du missnöjd med Tesla så köp något annat och må bra!
Nu är alltså även Tesla där uppe på 5kr/kWh nivån och spelar. Mitt förtroende får då en ordentlig törn och motivet att köpa Tesla för att man vet att snabbladdningen är smidig och så billig den kan vara är borta. Myten om att det är dyrt att snabbladda är inte längre en myt för Tesla utan en sanning. Snart kör de med 7-9kr/kWh också ska ni se, bara det blir ”för trångt” någon gång.
Så hur blir det nästa gång jag åker E20 ner genom Halland och kommer till ett fullpackat Falkenberg? Kommer laddningen vad kommer laddningen kosta då? Ingen vet längre.
Istället borde Tesla varnat för att Ödeshög är fullt välj en annan laddare! Det finns risk för kö! Du kommer förlora tid! Osv... ingen vill ju stå i en kö eller få långsam laddning.