Leveransdatum
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Leveransdatum
Så klart det är inräknat.
Ska du installera 25 nya robotar i en fabrik på två veckor har du planerat in varje fis montören tillåts släppa. Tidsluckan är OTROLIGT tajt!
Har de lagt ner månader med förberedelser på logistiken kring ombyggnaden har de nog knappast glömt räkna in produktionsstoppet i leveranserna.
Ska du installera 25 nya robotar i en fabrik på två veckor har du planerat in varje fis montören tillåts släppa. Tidsluckan är OTROLIGT tajt!
Har de lagt ner månader med förberedelser på logistiken kring ombyggnaden har de nog knappast glömt räkna in produktionsstoppet i leveranserna.
Tjoho!
I förrgår blev jag kontaktad av en representant från Tesla om leverans, nu har den justerats preliminärt från slutet av augusti till mitten av augusti.
"Datum då beställningen gjordes med elektronisk t accepterade villkor" är satt till 6 maj i order agreement.
Skönt, bara resten av semestern med 30 grader och strålande sol mellan mig och Teslan!
I förrgår blev jag kontaktad av en representant från Tesla om leverans, nu har den justerats preliminärt från slutet av augusti till mitten av augusti.
"Datum då beställningen gjordes med elektronisk t accepterade villkor" är satt till 6 maj i order agreement.
Skönt, bara resten av semestern med 30 grader och strålande sol mellan mig och Teslan!

Beställning confirmed 6 maj, denna slutar på 45604. Det rullar på!fleijerstam skrev:Oj! 50000+ Tesla klara eller under tillverkning! Helt otroligt!bylund skrev:Chassinumret slutar på 50239.
Denna order lades ursprungligen 11 juni. Kan det spela in när den obekräftade ordern lades kanske? Sedan tillverkas inte bilarna i strikt den ordning som beställningarna trillar in vad jag förstår, utan det är väl vad som passar i produktionen lite också.

- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Bekräftade 18 april och idag fick jag mail om att leverans ska ske den 18 augusti. Misstänker att de ska ha semester eftersom ghia64 beställde 14 april och fick sin 18 juli om jag inte minns fel. Vi hade båda "slutet av juli" som beräknad. S85 båda. Vi får se på augustistatistiken om det levereras många då. Jag fick välja fritt hela veckan 18-22 aug så det är nog en mängd bilar som ska ut då.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Fått samma leveransdatum bekräftade.
Bekräftade ordern 11/4.
Bekräftade ordern 11/4.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Nu känns det lite bättre olarsson
De verkar blanda om ordningen lite, frågan är vad som styr produktionen i så fall.

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Kan bero på leveranstider på komponenter beroende på vilka tillval du gör. Sist jag köpte bil fick jag vänta 9 månader eftersom något litet chip till backkameran eller vad det var tillverkades i en fabrik som strök med i Japan-tsunamin. Bilar utan backkamera kom efter 3-4 månader...
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Yeah! Leveransdatum satt till den 19/8 kl15! Min fru säger att jag är lika glad som när vi fick barn... 

Lite avis är man... Grattis!!!ceo skrev:Yeah! Leveransdatum satt till den 19/8 kl15! Min fru säger att jag är lika glad som när vi fick barn...
Är det någon som beställt i mitten av maj?
Jag beställde 15/5 och fick bekr. betalning 20/5. Har fått VIN *****47037.
Det står "Estimated delivery - Late September" men bilen är fortfarande i ".....sourcing parts"
Är det möjligt att få bilen i sept. fast den inte börjat byggas ännu?
Vilken status har ni andra som har ca samma VIN?
Tycker jag har väntat länge nu
Det står "Estimated delivery - Late September" men bilen är fortfarande i ".....sourcing parts"

Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
Jag blev lovat prioriterad leverans sent maj som också stod på slutfakturan och fick leverans på flatbedd fredagen den 13. juni! Då hade bilen varit färdigproducerad och på väg från fabrik i 8 veckor. Det var en pärs! Men ha tröst, till slut så kommer den 

hmm... inget är som väntans tider.....Delta skrev:Jag blev lovat prioriterad leverans sent maj som också stod på slutfakturan och fick leverans på flatbedd fredagen den 13. juni! Då hade bilen varit färdigproducerad och på väg från fabrik i 8 veckor. Det var en pärs! Men ha tröst, till slut så kommer den

Från http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ion/page10Marten skrev:Är det någon som beställt i mitten av maj?
Så det borde ju betyda att det är nära nu för din del.DITB skrev:VIN P46314 went into production August 9th - very exciting!
Själv har jag 50239 och väntar fortfarande på att den ska byggas...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tack för spännande info!bylund skrev:Från http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ion/page10Marten skrev:Är det någon som beställt i mitten av maj?
Tycker jag har väntat länge nuSå det borde ju betyda att det är nära nu för din del.DITB skrev:VIN P46314 went into production August 9th - very exciting!
Själv har jag 50239 och väntar fortfarande på att den ska byggas...
Om de byggs i VIN ordning så borde det vara vilken dag som helst.... Men antar att de inte byggs i exact ordning.
Du borde ligga nåfon vecka senare...
De byggs inte i VIN ordning...Marten skrev:Tack för spännande info!
Om de byggs i VIN ordning så borde det vara vilken dag som helst.... Men antar att de inte byggs i exact ordning.
Du borde ligga nåfon vecka senare...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Fick ändrad leveransdatum i dag igen.... 
Har gått från "September" --> "Late September" och nu till --> "October".....
En tuff start på helgen

Har gått från "September" --> "Late September" och nu till --> "October".....
En tuff start på helgen
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Fick bilen förra måndagen. Mycket nöjd med komforten trots 22 tums fälgar och standardfjädring. Ser fram emot att få åka ner till Italien i oktober, förhoppningsvis med superchargers hela vägen 

Standardfjädring är mycket bra. Jag har det också. Men det ser lite konstigt ut med 22 tummare, eftersom den är rätt hög med std-fjädring (högre än luftfjädring i normalläget). Jag har sänkt min 30 mm, blir perfekt. Det är "bara" att flytta ner nedre fjäderfästet genom att svarva ut ett nytt spår i dämparen.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Ja, Nice är väl på vägen till Italien?Ghia64 skrev:Nice!

Såvida man inte passar via Alperna.
Fick leveransdatum ändrat till november nu (bekräftade 25/6). Det verkar som att de inte har fått upp farten riktigt efter ombyggnaden av bandet i fabriken. Många på Tesla Motors Clubs forum vittnar om senarelagda leveranstider också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Påverkar det inte garantin Niclas?
Det borde väl påverka garantin på dämparna (Bilstein), men jag kan inte se att det skulle vara ett problem och jag förväntar mig inte att dämparna slits mer än vanligt, dvs borde hålla minst 20.000 mil.AGCF skrev:Påverkar det inte garantin Niclas?
Det är ju samma dämpare i luftfjädringen och de höjs och sänks ju ännu mer än denna moderata sänkning.
Det blir ju mycket snyggare med en lätt sänkning, samt att väghållningen blir otroligt mycket bättre.
Ursäkta att det blev OT!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar