Nu går Volvo ut och problematiserar autopilot. De menar att om man ska tillåtas att släppa ratten så måste autopiloten kunna hantera alla situationer som kan uppstå. Så länge den inte kan det, ska man vara tvungen att hålla händerna på ratten.
Det måste vara glasklart vem som kör, menar Volvos expert. Släpper föraren ratten helt måste bilen klara alla tänkbara situationer som kan uppstå.
Vet Volvo något som inte Tesla eller Teslas alla ägare vet/upptäckt?
– Jag tror inte på en lösning där föraren ska vara beredd att ingripa kanske en gång under tio timmar. I stället kräver vi en hand på ratten med viss frekvens, som i nya XC90, så att föraren förstår sin roll och är beredd om något händer.
Låter precis som Teslas system.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Snart måste alla förare av bil även hålla en fot på bromsen...
Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
det finns alldeles för många av dom redan! hade en nöt som konsekvent låg i 55-60 på 70-väg till jobbet igår utan omkörningsmöjligheter. F*n lust att köra in i bagaget på hen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14