När kommer SUC som har automatisk laddningsanslutning?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

När kommer SUC som har automatisk laddningsanslutning?

Inlägg av mans71 »

Spännande med FSD-utvecklingen! Har beställt det och ser fram mot leverans snart - bättre sent än aldrig!

När kommer SUC som automatisk laddar tror ni?

Så här såg det ut när jag beställde FSD årsskiftet 2016/2017;
Total självkörningsförmåga

Detta dubblar antalet kameror från fyra till åtta vilket möjliggör total självkörning under nästan alla omständigheter och vi tror att säkerheten sannolikt kommer vara dubbelt så bra som när en genomsnittlig människa styr. Systemet är utformat för att kunna utföra korta och långa färder utan att någon handling krävs från personen i förarsätet. För Superchargers som har automatisk laddningsanslutning aktiverad behöver du inte ens sätta in sladden i din bil.

Allt du kommer behöva göra är att kliva in i bilen och berätta vart du vill åka. Om du inte säger något kommer bilen kolla i din kalender och ta dig dit som din nästa destination eller bara hem om din kalender är tom. Din Tesla kommer räkna ut den optimala rutten, navigera genom stadsgator (även utan filmarkeringar), klara av komplexa korsningar med trafikljus, stoppskyltar och cirkulationsplatser, och hantera tätt packade motorvägar med bilar som rör sig i hög hastighet. När du kommer fram kan du helt enkelt kliva ur vid entre´n, din bil kommer gå in i parkeringssökningsläge, automatiskt leta upp en plats och parkera sig själv. Ett tryck på din telefon kallar tillbaka bilen till dig.

Vänligen notera att självkörningsfunktionaliteten är beroende av omfattande programvaruvalidering och myndighetsgodkännande, detta kan variera kraftigt mellan olika länder och områden.

Det är inte möjligt att veta exakt när varje element i funktionaliteten som beskrivs ovan kommer vara tillgängligt då detta i hög grad är beroende på lokalt myndighetsgodkännande. Var uppmärksamma på att användning av en självkörande bil för bildelning och dylikt för vänner och familj är helt okej, men att göra det i inkomstsyfte endast kommer vara tillgängligt på Tesla Network, detaljer om detta kommer nästa år.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: När kommer SUC som har automatisk laddningsanslutning?

Inlägg av Bjelke »

"Ormen" la dom väl ner men något hittar dom säkert på men inget jag hört något om...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Inlägg av tor »

Bjelke skrev:
"Ormen" la dom väl ner men något hittar dom säkert på men inget jag hört något om...
Elon bekräftade nyligen att den fortfarande ska bli av. Trots att det varit tyst om den länge.https://twitter.com/elonmusk/status/1314280534604996608
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Coolt! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Japp, väldigt coolt! Ibland kan man misströsta som kund, men faktiskt så verkar det som att Tesla kommer att leverera till slut - det var ingen dröm... :D
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
MrRun
elbilist

Inlägg av MrRun »

Visst, en sån per laddstation vore bra för att underlätta för handikappade! Ser inget annat syfte för visst orkar vi väl kliva ur bilen och plugga i och ur. Annars är det sorgligt hur lat människan är.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

MrRun skrev:
Visst, en sån per laddstation vore bra för att underlätta för handikappade! Ser inget annat syfte för visst orkar vi väl kliva ur bilen och plugga i och ur. Annars är det sorgligt hur lat människan är.
Självkörande bilar som kör iväg och laddar kanske inte har någon som skulle kunna orka kliva ut och ladda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
MrRun
elbilist

Inlägg av MrRun »

bylund skrev:
MrRun skrev:
Självkörande bilar som kör iväg och laddar kanske inte har någon som skulle kunna orka kliva ut och ladda.
Ja absolut, när det blir aktuellt så är det en annan sak. När det nu blir. Jag var väl lite för mycket i nu:et när jag skrev.
Ioniq 5 FE AWD
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

mans71 skrev:

När du kommer fram kan du helt enkelt kliva ur vid entre´n, din bil kommer gå in i parkeringssökningsläge, automatiskt leta upp en plats och parkera sig själv.
Funkar smart summan så idag i us? Att bilen även hittar en parkeringsplats? Att den själv kan lämna parkeringsplatsen och söka upp ägaren förstår jag.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
mans71 skrev:

När du kommer fram kan du helt enkelt kliva ur vid entre´n, din bil kommer gå in i parkeringssökningsläge, automatiskt leta upp en plats och parkera sig själv.
Funkar smart summan så idag i us? Att bilen även hittar en parkeringsplats? Att den själv kan lämna parkeringsplatsen och söka upp ägaren förstår jag.
Nej. Därav att jag tror att du skjutit på SUC som har automatisk laddningsanslutning tills att komma först när man löst det (tror det är flera år framåt om jag får gissa).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar