12 volt under frunkhuv MX

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

12 volt under frunkhuv MX

Inlägg av Teslared »

Är det någon som vet var man kan få 12 V när bilen körs men som sedan upphör när bilen är parkerad? Typ ansluta till någon kabel etc. Ska ha 12 V till att styra ett mindre relä.
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare

Re: 12 volt under frunkhuv MX

Inlägg av kalle_sala »

Finns ingen direkt tändningssignal mig veterligen, men du har 12V batteriet placerat strax bakom frunken under plastpanelerna mot framrutan.

12V cigg uttaget bak blir strömlöst efter ett tag när man klivit ur bilen.
jnorback

Inlägg av jnorback »

Jag hittade ingen bruten 12V framför torpedväggen. Gav upp för tillfället, men om jag skulle få återfall frågan skulle jag dra fram en ledning från säkringscentralen i kupén. Det finns en genomföring ovanför vänster fot på passageraren som är hyggligt lätt att nå i trunken.
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

jnorback skrev:
Jag hittade ingen bruten 12V framför torpedväggen. Gav upp för tillfället, men om jag skulle få återfall frågan skulle jag dra fram en ledning från säkringscentralen i kupén. Det finns en genomföring ovanför vänster fot på passageraren som är hyggligt lätt att nå i trunken.
Tack för det! Jag har kollat lite slarvigt på säkringarna i frunken och det kanske finns en möjlighet där. Får kolla lite noggrannare vid tillfälle.
Skriv svar