Hej! Vilka olika anledningar leder till att bromskraftsåtervinningen tillfälligt reduceras...
Ex när det är kallt ute... Det känns som varningen kommer upp lite random och det beror nog på att det är fler faktorer än jag känner till som påverkar.
Bromskraftsåtervinning reducerad
Moderator: Redaktion
- ChristerSjo
- Teslaägare
Re: Bromskraftsåtervinning reducerad
Enlgit min uppfattning är det beroende temperatur på batterier och det är inget random för batterier ha ju den temperatur det står i (ute eller varmgarage etc).HenkeG skrev:Hej! Vilka olika anledningar leder till att bromskraftsåtervinningen tillfälligt reduceras...
Ex när det är kallt ute... Det känns som varningen kommer upp lite random och det beror nog på att det är fler faktorer än jag känner till som påverkar.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Står även om du laddat batteriet fullt eller nära på fullt, har du 100% batteri går det inte att trycka i mer elektoner.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Saabbiinnaa
- Teslaägare
Samma för mig! Kommer lite sporadiskt och jag har aldrig batteriet 100% laddat så beror inte på det 

Ytterligare en sak som skulle kunna leda till skillnad i regenerering är inställningen för detta. Denna inställning kan sedan ändras beroende av profil eller vald fob.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.