Vad händer i Bredden då?
Moderator: Redaktion
Re: Vad händer i Bredden då?
MX Raven, kom dit med ca 30%, hälften av platserna var tomma. Kom upp i 144 en kort stund. Vet inte vad jag kan förvänta mig, men något sådant?
Re: Vad händer i Bredden då?
Har varit uppe på 140 kw på V2, så känns ju inte som något lyft för V3 (enligt vad de flesta rapporterat i tråden)?
Får hoppas på lite bättre siffor lite längre fram när fler testat.
Får hoppas på lite bättre siffor lite längre fram när fler testat.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2801
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Vad händer i Bredden då?
Nja inget häpnadsväckande. Fick 143kW med min XP100DL på V2 type 2.John Galt skrev:MX Raven, kom dit med ca 30%, hälften av platserna var tomma. Kom upp i 144 en kort stund. Vet inte vad jag kan förvänta mig, men något sådant?
Re: Vad händer i Bredden då?
Kom från Örebro ca 18mil, med 5% kvar, när jag började ladda. M3LR, ingen förvärmning av batteri. 1 bil till som laddade.
Det gick extremt fort, hoppas inte laddhastigheten påverkar batterihälsan på sikt.
Det gick extremt fort, hoppas inte laddhastigheten påverkar batterihälsan på sikt.
Re: Vad händer i Bredden då?
Gott!!Ola R skrev:Kom från Örebro ca 18mil, med 5% kvar, när jag började ladda. M3LR, ingen förvärmning av batteri. 1 bil till som laddade.
Det gick extremt fort, hoppas inte laddhastigheten påverkar batterihälsan på sikt.
Äntligen lite äkta V3 här!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Vad händer i Bredden då?
Hur snabbt laddar bilen?
Mach 1.23
Oooooops
Mach 1.23
Oooooops
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Vad händer i Bredden då?
Eller typ 12x normal förbrukning i 110 km/h?Remuz skrev:Hur snabbt laddar bilen?
Mach 1.23
Oooooops
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Vad händer i Bredden då?
Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
Re: Vad händer i Bredden då?
170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Vad händer i Bredden då?
Okej får elda på lite mera nästa gångfrippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vad händer i Bredden då?
Och köpa en med större batteri så det blir riktig fartSciccy skrev:Okej får elda på lite mera nästa gångfrippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Vad händer i Bredden då?
Min MX kom upp i 144 efter fem minuters körning så det där förstår jag inte.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Re: Vad händer i Bredden då?
250 kW är max.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Se bild tidigare i tråden för en som laddar med 230 kW.
Däremot så kanske den postaren som endast fick 170 kW inte slagit på förvärmning av batterierna, eller kört tillräckligt länge som du riktigt påpekar.
Även Tibor fick endast runt 170 kW när han testade utan förvärmning av batterierna (var inte möjligt då).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Vad händer i Bredden då?
Är det inte som Model S och Model X, att laddhastigheten skiljer mellan stort och litet batteri?martinot skrev:250 kW är max.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Se bild tidigare i tråden för en som laddar med 230 kW.
Däremot så kanske den postaren som endast fick 170 kW inte slagit på förvärmning av batterierna, eller kört tillräckligt länge som du riktigt påpekar.
Även Tibor fick endast runt 170 kW när han testade utan förvärmning av batterierna (var inte möjligt då).
Re: Vad händer i Bredden då?
Ahh. Jo, jag missade helt att det var M3 med mindre SR-batteriet (doh!). Det stämmer.vigge50 skrev:Är det inte som Model S och Model X, att laddhastigheten skiljer mellan stort och litet batteri?martinot skrev:250 kW är max.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Se bild tidigare i tråden för en som laddar med 230 kW.
Däremot så kanske den postaren som endast fick 170 kW inte slagit på förvärmning av batterierna, eller kört tillräckligt länge som du riktigt påpekar.
Även Tibor fick endast runt 170 kW när han testade utan förvärmning av batterierna (var inte möjligt då).
De är inte alls lika bra på att ta laddning, och en orsak till (om man har råd när man köper bil) att gå för de vanliga M3-modellerna med LR-batterier. Speciellt nu i takt med att V3 byggs ut. Kan absolut vara värt att tänka på.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Vad händer i Bredden då?
Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Vad händer i Bredden då?
Är väl enbart 3LR och 3P där det är tekniskt möjligt idag med 198 kW?martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1216
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Vad händer i Bredden då?
Japp. Och det står föredömligt i profilen vilken bil metchristian har.Legato skrev:Är väl enbart 3LR och 3P där det är tekniskt möjligt idag med 198 kW?martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Vad händer i Bredden då?
Låter ju helt ok, Tesla-Björn låg på 218 på 22% men då började han från lägre nivå.metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Re: Vad händer i Bredden då?
Tittade bara i själv postningen vad som stod där, och faktiskt så kikade jag även i signaturen efter det. Missade dock att klicka upp själva användarprofilen och gå in och se vad som eventuellt stod där.RagWal skrev:Japp. Och det står föredömligt i profilen vilken bil metchristian har.Legato skrev:Är väl enbart 3LR och 3P där det är tekniskt möjligt idag med 198 kW?martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
Skulle dock (tycker iaf. jag) vara mycket intressant att veta om förvärmning av batterierna användes innan laddning, och hur länge. Har ofta en enormt stor betydelse för hur mycket laddning man kan ta.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Vad händer i Bredden då?
Signaturen syns (tyvärr) inte i Tapatalk...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Vad händer i Bredden då?
Man får klicka på avataren så syns signaturenbonath skrev:Signaturen syns (tyvärr) inte i Tapatalk...
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Vad händer i Bredden då?
Förkonditioneringen gick igång 7min innan jag va vid stolpen...martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
Dock stod det 3 av 8 ledig men stod bara 1 tesla model 3 taxi... och en model x vid stolparna som bara s och x kan använda..
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5559
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Vad händer i Bredden då?
Då låter det än mer som om mitt dåliga resultat beror på att mitt batteri var rätt kallt trots att den körts en timme från 20 gradigt garage och sen stått ute i endast en timme. Förvärmningen satte igång direkt när jag började navigera till laddaren och var igång i 25 minuter innan jag pluggade in så den måste tyckt det var rätt kallt. Tappar 3an värmen snabbare än S eller?metchristian skrev:Förkonditioneringen gick igång 7min innan jag va vid stolpen...
Dock stod det 3 av 8 ledig men stod bara 1 tesla model 3 taxi... och en model x vid stolparna som bara s och x kan använda..