Ludicrous Mode
Moderator: Redaktion
Re: Ludicrous Mode
Hur kan man kalla det "test" om man bara plockar in siffrorna från tillverkaren?
Figure 8 är iaf Motortrends egna, det står "MT figure eight".
Figure 8 är iaf Motortrends egna, det står "MT figure eight".
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Jag har ju fattat det som att Motor trends verkligen är en testorganisation så det känns väldigt märkligt ifall de plötsligt skulle ha struntat i att testa bilen. Det är ju till och med Motor trends testprotokoll som Tesla själva använder. http://www.motortrend.com/features/112_ ... d_testing/ Sedan kan det ju så klart inte uteslutas att någon har missat med knapptryckningarna eller läst en slarvig 8:a som en 6:a etc.
Driver sajten Car.info
Förvärmning känns väl inte riktigt som launch controll. Detta är inget unikt för ludicrous.TiborBlomhall skrev:Jovisst har den det: förvärmning av batterierna.
Jag har fått detta på min med senaste uppdateringen.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag menade inte så mycket att förvärmning är launch control, utan att det är nog den de menat när de snackar om launch control.
Det intressanta med MT:s test är slutfarten på 1/4-milen: 122 mph! Det är seriöst snabbt! Jänkarna som älskar att åka på strippen har testat sina P90DL och ingen har kommit i närheten av denna slutfart (116-117 max). Har MT fått en bil med annan programvara än de som levererats ut till kund? Ivriga diskussioner på Tesla Motors Club!
Tydligen så blir en uppdaterad P85D inte lika snabb som en P90D enligt Tesla men som kompensation och för att de har fått ner kostnaden så har de sänkt kostnaden från $7500 till $5000 vilket är halva priset jämfört med att köpa det till en ny bil.
http://www.teslarati.com/tesla-drops-pr ... rous-p90d/“Thank you for your interest in the Tesla Model S Ludicrous retrofit.
As a result of continued improvement on the parts and processes needed to raise the max current from 1300 Amps (Insane) to 1500 Amps (Ludicrous), we are pleased to announce a reduction in the price of the Ludicrous retrofit from $7,500 to $5,000.
The upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D and provides a 0.2 second improvement over both the 0-60 mph and the quarter mile time versus the performance of your current Model S. Please note the retrofit does not offer the exact performance spec as a new P90D.
The Ludicrous retrofit is available to all P85D customers with original vehicle orders placed before 11am PST Friday 7/17/15. These cars will receive updated badging to P85D with an ‘underline’ to denote the Ludicrous upgrade.
The retrofit will be initially available at the Fremont Service Center with additional Service Center hubs rolling out in early 2016. If your local Service Center is not one of the prioritized hubs, you may alter your preferred location once the list of Retrofit Service Centers has been announced by emailing OnlineOrders@teslamotors.com. The retrofit must be done on site at a Tesla Service Center and cannot be performed by the Ranger Service.
To confirm your retrofit, click the link below to place your order. The pre-order deposit is non-refundable and will be applied to the final cost at the Service Center. When placing your deposit, please remember to enter your VIN and select a Service Center location from the drop-down menu on the Cart page. Please note, the retrofit must be done on site at a Tesla Service Center and cannot be performed by the Ranger Service.
If you have already placed your deposit, then no further action is required at this time.”
Read more at http://www.teslarati.com/tesla-drops-pr ... BS8wDLq.99
Då borde vårt pris bli ca. 55 000 istället för 82 000?vigge50 skrev:Tydligen så blir en uppdaterad P85D inte lika snabb som en P90D enligt Tesla men som kompensation och för att de har fått ner kostnaden så har de sänkt kostnaden från $7500 till $5000 vilket är halva priset jämfört med att köpa det till en ny bil.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Det borde det vara men om detta är nytt beslut så är det inte säkert att alla här i Europa har koll på det än.Herr X skrev:Då borde vårt pris bli ca. 55 000 istället för 82 000?vigge50 skrev:Tydligen så blir en uppdaterad P85D inte lika snabb som en P90D enligt Tesla men som kompensation och för att de har fått ner kostnaden så har de sänkt kostnaden från $7500 till $5000 vilket är halva priset jämfört med att köpa det till en ny bil.
- elmotor_mattias
- Teslaägare
Då känner nog fler att det är befogat med uppgraderingen. Tycker personligen att 82 laxar är lite väl bra betalt för en större propp.vigge50 skrev:Det borde det vara men om detta är nytt beslut så är det inte säkert att alla här i Europa har koll på det än.Herr X skrev:Då borde vårt pris bli ca. 55 000 istället för 82 000?vigge50 skrev:Tydligen så blir en uppdaterad P85D inte lika snabb som en P90D enligt Tesla men som kompensation och för att de har fått ner kostnaden så har de sänkt kostnaden från $7500 till $5000 vilket är halva priset jämfört med att köpa det till en ny bil.
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Model S P85D 2015
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ludicrous Mode
elmotor_mattias skrev:Håller med.vigge50 skrev:Det borde det vara men om detta är nytt beslut så är det inte säkert att alla här i Europa har koll på det än.Herr X skrev:Då borde vårt pris bli ca. 55 000 istället för 82 000?vigge50 skrev:Tydligen så blir en uppdaterad P85D inte lika snabb som en P90D enligt Tesla men som kompensation och för att de har fått ner kostnaden så har de sänkt kostnaden från $7500 till $5000 vilket är halva priset jämfört med att köpa det till en ny bil.
Då känner nog fler att det är befogat med uppgraderingen. Tycker personligen att 82 laxar är lite väl bra betalt för en större propp.
Fick samtalet förra veckan, och blev faktiskt lite förvånad. IOM att p85d ägare har fått pris på 62000 i dk.
Eller har jag missuppfattat priset?
Hade det kostat ca 50, så hade det varit mer intressant.
Kommer förmodligen vänta tills det är dags att uppgradera batteriet om 6-8 år, och då byta till den säkringen som kanske pallar ännu mer.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Frågan är väl om det är lika lockande att uppgradera när man ändå inte kommer upp i samma prestanda som nya toppmodellen.
Är det många här som fått samtalet om detta från Tesla?
Jag anmälde mig som intresserad direkt när detta annonserades men har fortfarande inte hört ett knyst från dem...
Jag anmälde mig som intresserad direkt när detta annonserades men har fortfarande inte hört ett knyst från dem...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- elmotor_mattias
- Teslaägare
Samma här, anmälde mitt intresse omgående och har ej fått ngt samtal från Tesla. Var på Tesla/Kastrup i förra veckan och passade då på att fråga, de säger att de inte har någon info alls att ge ang L-mode ännu...Kilowatt skrev:Är det många här som fått samtalet om detta från Tesla?

Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Model S P85D 2015
Jag anmälde också mitt intresse så fort jag kunde och blev uppringd för några veckor sedan och fick då priset 82 000. Det lät på mannen som ringde att många hade tyckt att detta var alldeles för dyrt. Han kändes nästan lite uppgiven..Kilowatt skrev:Är det många här som fått samtalet om detta från Tesla?
Jag tackade nej. Ändrar mig kanske om de sänker priset. Ludicrous ger den acceleration (0-100km/h) som bilen ursprungligen såldes med, och det känns faktiskt konstigt att betala en gång till för detta. Ska jag betala en andra gång för samma prestanda så måste priset vara lägre.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
jämför 82 000 kr för att få prestandan du egentligen köpt och de 1000 USD som VW-ägare i USA får för att deras bilar släpper ut mer skit än de betalt förHerr X skrev:Jag anmälde också mitt intresse så fort jag kunde och blev uppringd för några veckor sedan och fick då priset 82 000. Det lät på mannen som ringde att många hade tyckt att detta var alldeles för dyrt. Han kändes nästan lite uppgiven..Kilowatt skrev:Är det många här som fått samtalet om detta från Tesla?
Jag tackade nej. Ändrar mig kanske om de sänker priset. Ludicrous ger den acceleration (0-100km/h) som bilen ursprungligen såldes med, och det känns faktiskt konstigt att betala en gång till för detta. Ska jag betala en andra gång för samma prestanda så måste priset vara lägre.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
Nytt pris på uppgraderingen är 59 100 SEK i Sverige och 47 100 DKK i Danmark (om man kör på Kastrup)! Jag pratade med eu-accerories igår och bekräftade direkt att jag vill ha uppgraderingen så snart som möjligt.
Någon som hört nåt om detta?
Jag hade anmält mig till uppgraderingen. Har blivit uppringd 2 gånger från Tesla o dom har frågat om jag vill ha den, och att dom ska återkomma med tid. Men det var nog 2 månader sedan jag hörde nåt sist.... Någon som vet?
Jag hade anmält mig till uppgraderingen. Har blivit uppringd 2 gånger från Tesla o dom har frågat om jag vill ha den, och att dom ska återkomma med tid. Men det var nog 2 månader sedan jag hörde nåt sist.... Någon som vet?
Jag blev uppringd för några veckor sedan och fick prisuppgift. Uppgradering skulle isåfall ske nästa år.eTron skrev:Någon som hört nåt om detta?
Jag försökte få klarhet i förvändad prestanda, om det blir ngn skillnad på p85dl och p90dl. Det visste dom inte. Jag är ju inte direkt sugen på att köpa grisen i säcken av Tesla igen.
På Teslaforumet i USA har de testat hur stor skillnad de fick efter uppgraderingen. OBS! Det är inte riktigt lätt/tydligt att definiera eftersom det beror på olika faktorer om man inte jämför exakt samma bil under exakt samma förhållanden före-efter.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ade-review
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ade-review
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
När jag köpte min P85D så marknadsfördes den som 700HK men det visade sig bara vara 500 eller nåt? Nu måste jag uppgradera för att få 560 som jag tolkar det... Betalade några 100k extra för nästan ingenting visade det sig...
När jag köpte min så beställde jag en bil som gör 0-100 på lite över 3 sekunder, och det var det jag fick.eTron skrev:När jag köpte min P85D så marknadsfördes den som 700HK men det visade sig bara vara 500 eller nåt? Nu måste jag uppgradera för att få 560 som jag tolkar det... Betalade några 100k extra för nästan ingenting visade det sig...
Personligen tycker jag också att det är de prestanda man får ut oavsett vad motorn har för siffra.
0-100 på typ 3,3 är ruskigt bra prestanda för den prislappen. Särskilt i kombination med familjesedan och en driftskostnad på 0-2kr/mil beroende på om man laddar hemma eller på SC.
0-100 på typ 3,3 är ruskigt bra prestanda för den prislappen. Särskilt i kombination med familjesedan och en driftskostnad på 0-2kr/mil beroende på om man laddar hemma eller på SC.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Jag hörde mig för om detta senast jag var inne på SC och de sade att det inte ens var säkert att uppgraderingen skulle komma till Sverige... Eventuellt måste man åka till Rotenburg för att få den utförd...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
För mig var även 100-200 viktigt.
Där faller den rätt platt i jämförelse med bilar som har 700 riktiga hästkrafter. Den presterar runt 350hk i det spannet.
Just därför vill jag höra från Tesla själva vad L-uppgraderingen kommer att ge mig.
Där faller den rätt platt i jämförelse med bilar som har 700 riktiga hästkrafter. Den presterar runt 350hk i det spannet.
Just därför vill jag höra från Tesla själva vad L-uppgraderingen kommer att ge mig.
Min förra bil var en lätt trimmad bensinare från ca 500 till ca 600hk. Den var avsevärt rappare 100-200 (och till 300 hehe) än vad min P85D är.
Därför tycker jag min P85D är ganska slö när man kör upp på motorvägen från typisk påfartshastighet. Har man aldrig haft en prestandabil tidigare och går direkt till P85D, ja då är man säkert nöjd med prestandan.
Därför tycker jag min P85D är ganska slö när man kör upp på motorvägen från typisk påfartshastighet. Har man aldrig haft en prestandabil tidigare och går direkt till P85D, ja då är man säkert nöjd med prestandan.