Hej, är det någon som har parkerat sin TM3:a under en vecka i Sälen området utan att ha tillgång till laddning, hur såg räckvidden/procenten ut efteråt innan hemfärd?
//Raz
Räckvidd efter Sälenresa?
Moderator: Redaktion
Re: Räckvidd efter Sälenresa?
Finns laddning i bla Lindvallen/ski Lodge. och nere i Sälen by. Jag ”tankade upp” när jag kom fram och innan jag åkte hem. Ryktas om att det kommer finnas mer laddstationer till nästa vinter.
Model 3 LR AWD drag Pearl White svart.
Kolla laddmöjligheterna på uppladdning.nu
Det finns typ2 3,7kW på varje anläggning i sälen. Tandådalen och hundfjället ligger sämst till med bara 2st. Lindvallen har uppåt 10st och stöten har nån utanför ICA om jag minns rätt.
Det finns typ2 3,7kW på varje anläggning i sälen. Tandådalen och hundfjället ligger sämst till med bara 2st. Lindvallen har uppåt 10st och stöten har nån utanför ICA om jag minns rätt.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Inga problem om vaktläget är avstängt och ingen app som kontinuerligt väcker bilen, gissar på 10% förlust på en vecka om det inte är alltför kallt.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Finns tillräckligt med laddning i Sälen området. Har varit där 2 påskar utan att oroa mig, vaktläge påslaget.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Trevligt att någon svarar på den faktiska frågeställningenTellus skrev:Inga problem om vaktläget är avstängt och ingen app som kontinuerligt väcker bilen, gissar på 10% förlust på en vecka om det inte är alltför kallt.

Man kan ju också tillägga att det inte spelar så stor roll om man står i Sälen, frågan är
ju precis lika intressant om man står en vecka utan laddning på något annat ställe (där det är kallt får man väl
anta i denna fråga)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det är sällsynt att få svar på exakt det du frågade efter.Bjelke skrev:Trevligt att någon svarar på den faktiska frågeställningenTellus skrev:Inga problem om vaktläget är avstängt och ingen app som kontinuerligt väcker bilen, gissar på 10% förlust på en vecka om det inte är alltför kallt.
Man kan ju också tillägga att det inte spelar så stor roll om man står i Sälen, frågan är
ju precis lika intressant om man står en vecka utan laddning på något annat ställe (där det är kallt får man väl
anta i denna fråga)...

Jag skulle räkna med lite mer än 10% på en vecka.Bjelke skrev:Trevligt att någon svarar på den faktiska frågeställningenTellus skrev:Inga problem om vaktläget är avstängt och ingen app som kontinuerligt väcker bilen, gissar på 10% förlust på en vecka om det inte är alltför kallt.
anta i denna fråga)...
2-3 % per dag vid parkering utomhus är mer rimligt enligt mina erfarenheter. Sentry avkopplat och ev appar som TeslaFi som väcker bilen avstängda.
En annan avgörande faktor vid fjällresor är hur du använder bilen på plats. Många korta resor med kallt batteri är förödande för batteriet.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp