KIA och Hyundai lanserar laddningslösningar som även innefattar Ionity.
KiaCharge offers convenience and peace-of-mind to Kia BEV and PHEV customers
New service provides access to the largest public charging network in Europe in partnership with Digital Charging Solutions (DCS)
160,000 charging points available across Europe using a single account
KiaCharge customers need just one app and a single card to use service
European roll-out plans
KiaCharge will be introduced in seven European markets in September and October 2020:
starting with Italy, Poland and Spain, followed by Austria, France, Germany and Switzerland.
The service will be activated for UK customers in the fourth quarter of 2020. Kia plans to extend the scheme to customers in more countries in the near future.
Ett unikt pass (RFID-kort) som levereras med fordonet till köpare av en ny Hyundai el- eller plug-in hybrid.
Passet ger tillgång till mer än 160 000 offentliga terminaler i Europa (19 000 i Frankrike) inklusive IONITY snabbladdningsnätverk (specifika priser kommer).
En mobilapp som låter dig hantera ditt konto, hitta och ta reda på status för kompatibla terminaler.
Så Hyundai och Kia tar inget med till festen, de bara köper sig in?
Det är fortfarande bara ett flak öl att tillgå, men antalet gästar bara stiger och stiger.
Känns just nu lite som Tesla vs världen.
Tyvärr förlorar världen just nu och med så få antal laddare och få antal laddplatser per laddstation ser jag inte hur detta ska gå ihop.
Om vi antar att SuC och Ionity måste hantera 60st laddningar per dag vid en viss geografisk punk så måste ju Inoity ha fler laddplatser på platsen eftersom bilarna som nu laddar där laddar så bedrövligt långsamt bortsett från E-tron.
När dessutom en Zoe med 40kW laddning kommer in och ska ladda fullt så är det bara att ta fram tältet och börja göra en lägereld.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Känns just nu lite som Tesla vs världen.
Tyvärr förlorar världen just nu och med så få antal laddare och få antal laddplatser per laddstation ser jag inte hur detta ska gå ihop.
Om vi antar att SuC och Ionity måste hantera 60st laddningar per dag vid en viss geografisk punk så måste ju Inoity ha fler laddplatser på platsen eftersom bilarna som nu laddar där laddar så bedrövligt långsamt bortsett från E-tron.
När dessutom en Zoe med 40kW laddning kommer in och ska ladda fullt så är det bara att ta fram tältet och börja göra en lägereld.
Det kommer Ionity att lösa galant med att sätta priset till 15kr\kWh, sen är problemet löst, inga köar.
Edit: Tesla har löst problemet genom att totalisolera sig från andra användare.
Känns just nu lite som Tesla vs världen.
Tyvärr förlorar världen just nu och med så få antal laddare och få antal laddplatser per laddstation ser jag inte hur detta ska gå ihop.
Om vi antar att SuC och Ionity måste hantera 60st laddningar per dag vid en viss geografisk punk så måste ju Inoity ha fler laddplatser på platsen eftersom bilarna som nu laddar där laddar så bedrövligt långsamt bortsett från E-tron.
När dessutom en Zoe med 40kW laddning kommer in och ska ladda fullt så är det bara att ta fram tältet och börja göra en lägereld.
Det kommer Ionity att lösa galant med att sätta priset till 15kr\kWh, sen är problemet löst, inga köar.
Edit: Tesla har löst problemet genom att totalisolera sig från andra användare.
Det är lite det jag är rädd för tyvärr :/
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket