Jag har en P85+, tidigare bilar har varit tex BMW M3 och M5. Bilen köptes för att kunna åka på långa resor ibland, och bla slippa dyra bensinräkningar. Relativt sportig och snabb körstil och det var därför jag valde min P85+. Dvs snabb bil med 20 mil på 20 minuters laddning!TiborBlomhall skrev:Ni som upplever begränsningen som ett problem. Låt oss bättre förstå er situation:
Hur ofta snabbladdar ni? Berätta lite om era körvanor.
På vilket sätt hindrar begränsningen er i det dagliga användningen av bilen?
Vad motiverade er till att ändå behålla bilen?
Innan min bil blev strypt körde jag flera resor mellan Frankfurt och Malmö. Bilen var kul att köra på autobahn och laddstoppen var ofta, antingen lagom eller så fick man vänta 20 min för att ta sig till nästa laddare.
Jag laddar oftast mellan 3-60% laddning för att få så snabb laddning som möjligt. Men efter strypningen så ligger man på max 50kw hastighet vid 50% laddning vid långresa.
Efter den blev strypt har jag inte gjort fler resor till Frankfurt. Kört en del långresor i Sverige, och det är plågsamt att vänta de extra 15-20 minuterna för att få 60% laddning! Nu är man alltid klar innan bilen är klar.
Tesla använder oss som testförare på bilar som inte är färdigutvecklade! Hade jag köpt en ny BMW M5, och sen efter 4 år så säger dom att vi måste strypa dit bränslerör till tanken och minska tanken. Hur glad hade man blivit då?