Tänkte att vi saknade en countdown, så fixade en åt oss
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
http://www.tickcounter.com/countdown/20 ... l%21%21%21
Moderator: Redaktion
-1Svenssons skrev:Jag bara hoppas att jag kan få leverans av Model X innan detta men är inte säker... Model X hade "unveil" 9:e februari 2012 så ni som väntar på en Model 3 vet hur länge ni får vänta...
-22Nemesis skrev:-1Svenssons skrev:Jag bara hoppas att jag kan få leverans av Model X innan detta men är inte säker... Model X hade "unveil" 9:e februari 2012 så ni som väntar på en Model 3 vet hur länge ni får vänta...
Tror allt ska gå att lösa i efterhand, har för mig att folk har gjort det här tidigare. Men regel och skattemästaren Danni får upplysa oss härchpaulin skrev:Jag är sjukt sugen på att lägga en reservation så fort det går, även hacka mig in för att vara först
Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?Nemesis skrev:Funderar över hur Tesla kommer sätta reservationspris. De skulle säkert kunna sätta 100k och ändå ha omåttligt lång orderstock, men kanske går emot deras vision med Model 3? Känns som 10% av priset är rimligt, så säg 35-40k? Vad har det legat på för tidigare modeller?
Intressant fråga. Jag skulle tippa att dom har en Signature Edition.chpaulin skrev:Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Frågan är hur spannet kommer se ut? Det kommer finnas en snikmodell alá S60/70 som helt barskrapad utan något lull lull går för ca $35k men hur kommer det se i andra änden av spektrumet? För när det gällde X och S så var det en ganska maxad P-modell som gällde och landar Model 3 Signature på över 800k blir det nog en downgrade från min sida. Tänkte sikta in mig på mitten av spannet typ där S85D ligger i Model S spannet.pegs skrev:Intressant fråga. Jag skulle tippa att dom har en Signature Edition.chpaulin skrev:Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Vore väldigt otippat om dom bara hade en basmodell motsvarande S70 och inga andra. Vore att kasta bort pengar.
Jag har haft en diskussion med Tesla angående Model 3 och de menade på att räkna med ca 400k för en normal bil, vad nu normalt bil är?chpaulin skrev:Frågan är hur spannet kommer se ut? Det kommer finnas en snikmodell alá S60/70 som helt barskrapad utan något lull lull går för ca $35k men hur kommer det se i andra änden av spektrumet? För när det gällde X och S så var det en ganska maxad P-modell som gällde och landar Model 3 Signature på över 800k blir det nog en downgrade från min sida. Tänkte sikta in mig på mitten av spannet typ där S85D ligger i Model S spannet.pegs skrev:Intressant fråga. Jag skulle tippa att dom har en Signature Edition.chpaulin skrev:Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Vore väldigt otippat om dom bara hade en basmodell motsvarande S70 och inga andra. Vore att kasta bort pengar.
För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.chpaulin skrev:Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Fråga Bagdad Bob Lutz, han vet precis.leiflodde skrev:Jag har haft en diskussion med Tesla angående Model 3 och de menade på att räkna med ca 400k för en normal bil, vad nu normalt bil är?
Surfaren skrev:Fråga Bagdad Bob Lutz, han vet precis.
Har inte tidigare läst om denna fossil men med så många arbetsgivare på sin meritlista kallas han i vår bransch för "hopp gurka" och tur att det finns personer ifrån verkligheten (du, jag ,vi) som kan avgöra vårt eget bästa.Surfaren skrev:För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.chpaulin skrev:Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Fråga Bagdad Bob Lutz, han vet precis.leiflodde skrev:Jag har haft en diskussion med Tesla angående Model 3 och de menade på att räkna med ca 400k för en normal bil, vad nu normalt bil är?
Japp, så kan man göra. Om man är osäker på om man tänker ta bilen privat eller i firman är det säkrast att betala depositionen privat så, för jag kan tänka mig att det skulle kunna handla om ett otillåtet lån om man låter firman ta det och sen köper privat (om man har aktiebolag).Surfaren skrev:För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.chpaulin skrev:Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njurendanni skrev:Japp, så kan man göra. Om man är osäker på om man tänker ta bilen privat eller i firman är det säkrast att betala depositionen privat så, för jag kan tänka mig att det skulle kunna handla om ett otillåtet lån om man låter firman ta det och sen köper privat (om man har aktiebolag).Surfaren skrev:För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.chpaulin skrev:Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Det är den rätta inställningen!chpaulin skrev:Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren
Hehe, rätta takter!chpaulin skrev:Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren
Super combined filling and emptying?bladh skrev:Hehe, rätta takter!chpaulin skrev:Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren![]()
Men, jag fastnade på att du skrev "njuren" i bestämd form. Hoppas innerligt att du har två njurar och säljer den ena. Annars vettesjutton. Såvida inte Tesla öppnar dialyscentral vid varje SuperCharger.
Hahabladh skrev:Hehe, rätta takter!chpaulin skrev:Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren![]()
Men, jag fastnade på att du skrev "njuren" i bestämd form. Hoppas innerligt att du har två njurar och säljer den ena. Annars vettesjutton. Såvida inte Tesla öppnar dialyscentral vid varje SuperCharger.