Och, vad ska man göra? Det som står, trycka för att starta förvärmning? Eller, det mycket mer logiska och att det fallit bort ett "r" i översättningen, att trycka för att avbryta förvärmningen?
(Jo, alltså jag vill ju förvärma, är bara lite osäker på om jag ska trycka eller inte.)
Senast redigerad av John Galt, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har förstått att den ska göra det men jag har aldrig sett det. Normalt så har jag åkt rätt långt innan jag kommer till SUC så det kanske aldrig behövts...
Och, vad ska man göra? Det som står, trycka för att starta förvärmning? Eller, det mycket mer logiska och att det fallit bort ett "r" i översättningen, att trycka för att avbryta förvärmningen?
(Jo, alltså jag vill ju förvärma, är bara lite osäker på om jag ska trycka eller inte.)
Tryck så får du se vad som händer. Förvärmer den så märker du det på förbrukning som ökar mycket precis innan ankomst till SuC.
Och, vad ska man göra? Det som står, trycka för att starta förvärmning? Eller, det mycket mer logiska och att det fallit bort ett "r" i översättningen, att trycka för att avbryta förvärmningen?
(Jo, alltså jag vill ju förvärma, är bara lite osäker på om jag ska trycka eller inte.)
Tryck så får du se vad som händer. Förvärmer den så märker du det på förbrukning som ökar mycket precis innan ankomst till SuC.
Fast ser du den ökade förbrukningen på energimätaren i bilen?
Om det är så hat jag nog lyckats missa det de gångerna jag fått det meddelandet. Eller är det väldigt lite påverkan på energiåtgången.
Haha, nu har språknisse hos Tesla korrigerat det grammatiska felet. Säkerligen någon som läst här.
Snyggare!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Återupplivar tråden med några generella förkonitioneringsfrågor.
1. Hur långt i förväg är det rimligt att förkonditioneringen automatiskt kör igång? När jag är ute på långresa är det inte ovanligt att förkonditioneringen kör igång mer än en timme innan planerad ankomst till SuC.
2. Går det att trigga igång förkonditioneringen manuellt inför snabbladdning på annan laddare än SuC?
Återupplivar tråden med några generella förkonitioneringsfrågor.
1. Hur långt i förväg är det rimligt att förkonditioneringen automatiskt kör igång? När jag är ute på långresa är det inte ovanligt att förkonditioneringen kör igång mer än en timme innan planerad ankomst till SuC.
2. Går det att trigga igång förkonditioneringen manuellt inför snabbladdning på annan laddare än SuC?
1. Är det kallt ute så kan det absolut vara möjligt att det tar en timme, eller mer, för att få optimal temperatur i batteripacken.
2. Nej, tyvärr inte, men jag önskar att de hade lagt till en sådan funktion.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Körde inte TB vid något tillfälle med att acc-regen-acc-regen som en tok som en slags manuell förvärmning när det gick segt att ladda på vintern i något test? Borde ju fortfarande funka kan man tycka?
Kanske inte så kul för passagerarna iofs
Körde inte TB vid något tillfälle med att acc-regen-acc-regen som en tok som en slags manuell förvärmning när det gick segt att ladda på vintern i något test? Borde ju fortfarande funka kan man tycka?
Kanske inte så kul för passagerarna iofs
Det fungerar.
Ett kanske enklare tips (men inte heller helt smidig lösning) är att ange en annan närliggande SuC som "falsk" destination i navigeringen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Återupplivar tråden med några generella förkonitioneringsfrågor.
1. Hur långt i förväg är det rimligt att förkonditioneringen automatiskt kör igång? När jag är ute på långresa är det inte ovanligt att förkonditioneringen kör igång mer än en timme innan planerad ankomst till SuC.
2. Går det att trigga igång förkonditioneringen manuellt inför snabbladdning på annan laddare än SuC?
I höstas drog den igång direkt när jag startade navigationen, då hade jag tre timmar till SuC. Yttertemperaturen var +11.
Den går igång nästan direkt även när det är flera timmar till SuC. Jag gissar att det dels är bättre för batteriet att hålla en viss temperatur och kanske värmas långsammare än tidigare då den slogs på kanske 20-25 min innan laddning.