På färjan fick vi stå lite mer åt sidan så det inte blir så trångt. Ingen fara egentligen, får de in lastbilar i samma filer så ska väl en Tesla få plats.
Moderator: Redaktion
Inte Eurobonus poäng väl?bylund skrev:
Vi brände lite bonuspoäng och tog en deluxehytt. Inte alla minibarer som har denna skylt.
Nej, Club One, Tallink Silja Lines bonusprogram.kangru skrev:Inte Eurobonus poäng väl?bylund skrev:
Vi brände lite bonuspoäng och tog en deluxehytt. Inte alla minibarer som har denna skylt.
Har du fler bilder från parkeringsdäcket? Ska du ladda på båten på väg tillbaka om det är möjligt?bylund skrev:
På färjan fick vi stå lite mer åt sidan så det inte blir så trångt. Ingen fara egentligen, får de in lastbilar i samma filer så ska väl en Tesla få plats.
Herr X skrev:Har du fler bilder från parkeringsdäcket? Ska du ladda på båten på väg tillbaka om det är möjligt?
Det har jag aldrig hört! Har du några belägg för att det skulle vara en fördel? Den enda instruktionen är väl att inte ha över 90% någon längre period. 75 hade ju helt klart inskränkt valfriheten känns det som.Segelflygaren skrev:Vad siktar du på för laddnivå på färjan?bylund skrev:Satt på laddning till 90 % nu. Bara 15 km till färjan, och jag vill inte ha batteriet alltför laddat när Cursor står parkerad på däck över natten.
Jag brukar se till att bilen aldrig står över natten med mer än 75%, vilket jag läst ska vara bra någonstans.
Det finns naturligtvis ett skäl till att man kan ställa laddningen så lågt som på 50%. Som jag skrev så har jag läst någonstans att batteriet åldras fortare om laddningsnivån är över 75%, särskilt om det är varmt ute. Om det sedan har så stor betydelse att det verkligen gör någon praktisk skillnad vet jag inte.HelectriC skrev:Det har jag aldrig hört! Har du några belägg för att det skulle vara en fördel? Den enda instruktionen är väl att inte ha över 90% någon längre period. 75 hade ju helt klart inskränkt valfriheten känns det som.Segelflygaren skrev:Vad siktar du på för laddnivå på färjan?bylund skrev:Satt på laddning till 90 % nu. Bara 15 km till färjan, och jag vill inte ha batteriet alltför laddat när Cursor står parkerad på däck över natten.
Jag brukar se till att bilen aldrig står över natten med mer än 75%, vilket jag läst ska vara bra någonstans.
Herr X skrev:Har du fler bilder från parkeringsdäcket?
Hittills har vi sett en Leaf och en i-Miev på denna resa, och vi har inte laddat än. Estland är ju ändå ganska litet...Herr X skrev:Ser du mycket andra elbilar? Är det som i Norge? Eller är du alltid ensam när du laddar?
Är det fler än en ChaDeMo på laddplatserna?