Model 3, Kondens och vattenskvalp
Moderator: Redaktion
Model 3, Kondens och vattenskvalp
Jag fick min nya Model 3 igår. Det första jag upptäckte var en kraftig kondens i en baklykta. Sedan stod bilen stod ute över natt då det regnade. När jag lyfte bakluckan så skvalpade det och lät som om det var vatten i själva bakluckan..... Känns inte bra. Är detta något som någon känner igen?
Re: Model 3, Kondens och vattenskvalp
Grattis till bilen även om det inte är så roliga saker du upptäckt. Jag har själv en baklykta med kondens. Tyvärr verkar det vara ett vanligt problem, även om det inte borde accepteras. Lagt ett serviceärende med lite andra saker jag upptäckt (sätesklädsel som lossnat från sitt fäste bl.a.). Det där med vatten i bakluckan låter desto skadligare? Hade bokat in en tid hos SC direkt.Daglia skrev:Jag fick min nya Model 3 igår. Det första jag upptäckte var en kraftig kondens i en baklykta. Sedan stod bilen stod ute över natt då det regnade. När jag lyfte bakluckan så skvalpade det och lät som om det var vatten i själva bakluckan..... Känns inte bra. Är detta något som någon känner igen?
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Har hört talas om båda felen innan sedan hur vanliga de är vet jag inte..Rorspjell skrev:Grattis till bilen även om det inte är så roliga saker du upptäckt. Jag har själv en baklykta med kondens. Tyvärr verkar det vara ett vanligt problem, även om det inte borde accepteras. Lagt ett serviceärende med lite andra saker jag upptäckt (sätesklädsel som lossnat från sitt fäste bl.a.). Det där med vatten i bakluckan låter desto skadligare? Hade bokat in en tid hos SC direkt.Daglia skrev:Jag fick min nya Model 3 igår. Det första jag upptäckte var en kraftig kondens i en baklykta. Sedan stod bilen stod ute över natt då det regnade. När jag lyfte bakluckan så skvalpade det och lät som om det var vatten i själva bakluckan..... Känns inte bra. Är detta något som någon känner igen?
De där med kondens i baklyktor brukar de (SC) väl oftast säga är normalt men någon som har försökt få de löst svarar säkert bättre på detta.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Pallejandro
- Teslaägare
Jag hade kondens i ena baklyktan på min Model 3, byttes utan några problem hos sc.
- HerrNilsson
- Teslaägare
Det där med vatten i bakluckan har ju några stycken råkat ut för:
Water sloshing in the trunk lid
https://teslaownersonline.com/threads/w ... -lid.8939/
Water sloshing in the trunk lid
https://teslaownersonline.com/threads/w ... -lid.8939/
Mvh
Nilsson
Nilsson
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag har också fått bytt vä baklykta (den yttre) pga kondens.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Bokat Cybertruck
Har det hållt sig torrt sen för er trots regn och tvätt av bil?kenjon skrev:Jag har också fått bytt vä baklykta (den yttre) pga kondens.
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
Samma här, hade också kondens i baklyktan. Fick den utbytt och har inte haft problem sen dess (detta är över ett år sedan)..
Bara att boka en servicetid i appen
Bara att boka en servicetid i appen

Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Tråkigt. Hade lämnat tillbaka bilen om det inte gått över 7 dagar.
Annars ska du bråka med service center och kanske behöva lämna in bilen flertalet gånger innan problemet är helt fixat.
Annars ska du bråka med service center och kanske behöva lämna in bilen flertalet gånger innan problemet är helt fixat.
- kenjon
- Teslaägare
De fixade det förra veckan, så än så länge... var i Norrköping, de fixade det väldigt smidigt.Rorspjell skrev:Har det hållt sig torrt sen för er trots regn och tvätt av bil?kenjon skrev:Jag har också fått bytt vä baklykta (den yttre) pga kondens.
Bokat Cybertruck
Bokat Cybertruck
- kenjon
- Teslaägare
Jag har haft min drygt 5 månader. Men jag hade nog inte bytt ändå, blir ännu mer krångel med grejer jag har lagt/utrustat bilen med, byta Personlig skylt etc. Och få vänta på en utbytesbil.nx00 skrev:Tråkigt. Hade lämnat tillbaka bilen om det inte gått över 7 dagar.
Jag är nöjd med deras arbete.
Bokat Cybertruck
Bokat Cybertruck
Jag bytte vänster baklykta (inre del) i måndags pga kondens.
Bytet gjordes av en Ranger så jag behövde inte lyfta min kontorsrumpa från stolen.
Bytet täcktes av garantin. Min bil är från maj-19.
Bytet gjordes av en Ranger så jag behövde inte lyfta min kontorsrumpa från stolen.

Bytet täcktes av garantin. Min bil är från maj-19.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp