HW 2.5 och skyltigenkänning?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

HW 2.5 och skyltigenkänning?

Inlägg av slugger75 »

Nu rullar ju skyltigenkänning ut för Model 3, men det verkar vara USA i första hand, och enbart på HW3.

För mig är detta den funktion jag saknar mest i Teslan. Att ha möjlighet att se på skärmen vilken hastighet som gäller för den aktuella vägen. Det stämmer ibland, men väldigt ofta stämmer det inte, vilket leder till att det blir onödigt fipplande med autopiloten för att få rätt hastighet.

Så frågan är ju om vi med HW 2.5 någonsin kommer att kunna få denna funktion. Vad tror/vet ni?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: HW 2.5 och skyltigenkänning?

Inlägg av Pontus »

slugger75 skrev:
Nu rullar ju skyltigenkänning ut för Model 3, men det verkar vara USA i första hand, och enbart på HW3.

För mig är detta den funktion jag saknar mest i Teslan. Att ha möjlighet att se på skärmen vilken hastighet som gäller för den aktuella vägen. Det stämmer ibland, men väldigt ofta stämmer det inte, vilket leder till att det blir onödigt fipplande med autopiloten för att få rätt hastighet.

Så frågan är ju om vi med HW 2.5 någonsin kommer att kunna få denna funktion. Vad tror/vet ni?
Tekniskt borde det ju vara möjligt. Det kanske kräver någon annan programkod i HW2.5 mot HW3 och att Tesla därav inte gör det men det borde ju finnas tillräckligt många som har HW2.5 för att det ska vara värt det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
MarLev
Teslaägare

Inlägg av MarLev »

När övergick Tesla från HW 2.5 till 3.0?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

MarLev skrev:
När övergick Tesla från HW 2.5 till 3.0?
Runt april/maj 2019. Men de hade fortsatt leverans av 2,5 vilket gjorde att särskilt SR+ fick det åtminstone något halvår till.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare

Inlägg av Elix747 »

Hoppas verkligen att HW2.5 får hastighetsskylt-igenkänning. Eller åtminstone att kartan är kontinuerligt uppdaterad från teslas egna bilar så att hastigheten från GPS stämmer bättre.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Inlägg av perre »

Finns det inte möjlighet att uppdatera till hw3 ens om man betalar själv. Jag är lite less på att vänta och i synnerhet då det inte finns nån tidsplan.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

perre skrev:
Finns det inte möjlighet att uppdatera till hw3 ens om man betalar själv. Jag är lite less på att vänta och i synnerhet då det inte finns nån tidsplan.
Jo det kanske det gör men jag äger inte min bil, utan leasar. Så det blir svårt för mig.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Skriv svar