Hämtade min för en timme sedan och har haft första åkturen, mkt kul
Hittade inte spotify i playstore dock men får forska lite mer i det.
Hämtade min igår bilder kommer. (thunder performance)
Lyckades inte få svar på det tidigare men iallafall.. bilen kan anslutas till WiFi utan problem. (ingen mottagning i P-garage)
Spotify dök upp som rekommenderad app redan när jag "installerade" bilen och kopplade mitt google konto.
Borde va enkelt hittat i playstore, finns inte så mkt appar
Hämtade min för en timme sedan och har haft första åkturen, mkt kul
Hittade inte spotify i playstore dock men får forska lite mer i det.
Hämtade min igår bilder kommer. (thunder performance)
Lyckades inte få svar på det tidigare men iallafall.. bilen kan anslutas till WiFi utan problem. (ingen mottagning i P-garage)
Spotify dök upp som rekommenderad app redan när jag "installerade" bilen och kopplade mitt google konto.
Borde va enkelt hittat i playstore, finns inte så mkt appar
Får göra ett nytt försök, fick upp YouTube Music som första förslag när jag sökte på spotify....
Handlaren som levererade bilen gjorde installationen så kan varit att något missades där, jag var tyvärr lite stressad.
Kikade i konfiguratorn efter några aerofälgar men det närmaste var bara 20-tummarna som
inte heller såg så aero ut, och 19 såg verkligen inte aero ut (men ganska snygga)...
Konstigt kan jag tycka iaf...
Nästa version av Polestar 2 kommer att få lite mindre batterier som har samma räckvidd, enklare tygklädsel och standardutrustning, skriver tidningen. Den kommer att vara framhjulsdriven och priset kommer att börja kring 400.000 kronor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Nästa version av Polestar 2 kommer att få lite mindre batterier som har samma räckvidd, enklare tygklädsel och standardutrustning, skriver tidningen. Den kommer att vara framhjulsdriven och priset kommer att börja kring 400.000 kronor.
Så genom att ta bort en motor och ha mindre utrustning så kommer de kunna sänka priset med 250 000 kr? Jag har väldigt svårt att tro det, i så fall kommer andrahandsvärdet på de redan sålda nog sjunka rejält. Har svårt att tro att de kommer kunna plocka bort utrustning som kan rättvisa det högre priset på befintlig version.
Sen som vanligt, har du någon källa till påståendet?
Mindre batterier men samma räckvidd?
Mindre rent fysiskt då eller?
Om vi bortser från Teslas tidigare versioner så har fyrhjulsdrift alltid ökat förbrukningen. Så om de endast har framhjulsdrift så kan de minska batteriet något men det är knappast många kWh.
”Då kan Polestar bli den nya svenska folkbilen”, skriver Aftonbladets motorjournalist Robert Collin.
”Då kan Polestar bli den nya svenska folkbilen”, skriver Aftonbladets motorjournalist Robert Collin.
Borde det inte finnas ett filter som sorterar bort allt den s.k. "motorjournalisten" Collin skriver?
T.o.m. det gamla radarparet Perstad och Glenning hade bättre nyhetsvärde i sina reportage
Så genom att ta bort en motor och ha mindre utrustning så kommer de kunna sänka priset med 250 000 kr? Jag har väldigt svårt att tro det, i så fall kommer andrahandsvärdet på de redan sålda nog sjunka rejält. Har svårt att tro att de kommer kunna plocka bort utrustning som kan rättvisa det högre priset på befintlig version.
Sen som vanligt, har du någon källa till påståendet?
Låter lite för bra för o va sant kanske.. spekulerar bara men dom kanske menar 400.000 kr ex moms är nog mer rimligt..
tror nyckelordet är från.
Ser det inte som omöjligt att priserna sjunker, nästan samtliga tillverkare har sagt det.
om vi jämför med Nvidias nya grafikkort rtx 3000 serien. De har släppt till ung samma pris som tidigare modeller men med prestandaförbättringar. Deras "billigaste" kort är snabbare än förra seriens toppsegmentet som är nästan 3 ggr dyrare.
Polestar 2 står sig väl emot sr+ dock lite för dyr. Sänker de priset med 100 000 tycker jag det är ett fullgott alt sett enbart på bilen.
Men priserna måste ned. Får se om de vågar, för vi har sett utlovade priser som inte infriats förut (id3)
Det skiljer 6.5% mellan Enyaq RWD vs AWD med samma batteripack, 449k NOK vs 478k NOK. Så det måste nog till en hel del förändringar förutom RWD om man ska få ner priset med 250k SEK. Sen kan man förstås skapa en bil som "ingen" vill ha. Grundversionen av Enyaq med 50 kW DC, ingen backkamera osv som inte kommer släppas i Sverige är ett bra exempel.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ser det inte som omöjligt att priserna sjunker, nästan samtliga tillverkare har sagt det.
om vi jämför med Nvidias nya grafikkort rtx 3000 serien. De har släppt till ung samma pris som tidigare modeller men med prestandaförbättringar. Deras "billigaste" kort är snabbare än förra seriens toppsegmentet som är nästan 3 ggr dyrare.
Polestar 2 står sig väl emot sr+ dock lite för dyr. Sänker de priset med 100 000 tycker jag det är ett fullgott alt sett enbart på bilen.
Men priserna måste ned. Får se om de vågar, för vi har sett utlovade priser som inte infriats förut (id3)
T.o.m I automotorsports provkörning så nämnde dom att Polestar 2 är cirka 100 tkr för dyr.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Nu vet jag inte hur Polestaras valutasäkringar ser ut men förr eller senare bör en starkare krona slå igenom (om den nu fortsätter stärkas....) i ett lägre pris. Surt för oss som har köpt men men
T.o.m I automotorsports provkörning så nämnde dom att Polestar 2 är cirka 100 tkr för dyr.
för dyrt är väl upp till köparna att bestämma? Om ingen köper den, så är den för dyr, om många köper så är priset ok. Jag tycker den är billig jämfört övrigt som jag haft/har i beställning, så jag är nöjd!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det skiljer 6.5% mellan Enyaq RWD vs AWD med samma batteripack, 449k NOK vs 478k NOK. Så det måste nog till en hel del förändringar förutom RWD om man ska få ner priset med 250k SEK. Sen kan man förstås skapa en bil som "ingen" vill ha. Grundversionen av Enyaq med 50 kW DC, ingen backkamera osv som inte kommer släppas i Sverige är ett bra exempel.
Anledningen till att Skoda Enyaq finns i en snik 55kWh modell(pris 33.800 euro)
är att snart börjar MG säljas i Tyskland. https://mgmotor.eu/de-DE/configurator
Gissar att både MG ZS EV och MG5 kombi hamnar runt 30.000 euro.
Och MG har haft stora framgångar i både Norge och Nederländerna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Jag tror inte man ska dra för stora växlar av det. Enyaq är en till två klasser över MG ZS, kvalitetsmässigt, storleksmässigt. Jag gissar på att grundmodellen av Enyaq främst finns för att det ser bra ut på pappret med att lågt grundpris.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Enyaq 55 har betydligt mindre batteri jämfört med 80 och därmed 70 km kortare räckvidd jämfört med AWD. Knappast samma räckvidd som du sa att nya varianten av Polstar ska ha och prisskillnaden är mindre.
Volkswagen sänkte inte priset stort när Dacia kom, trotts det så säljer de fortfarande väldigt bra.
Hos en fossilbil så är förbrukningen och räckvidden på en tank ointressant för de flesta. Hur många brukar räkna kr/liter bagageutrymme när de jämför bilar? Finns säkert några men tror det är väldigt få. Alltså finns det väldigt många andra parametrar som påverkar köpet, inklusive parametrar som du inte snabbt kan läsa från specifikationerna för en bil.
Enyaq 55 har betydligt mindre batteri jämfört med 80 och därmed 70 km kortare räckvidd jämfört med AWD. Knappast samma räckvidd som du sa att nya varianten av Polstar ska ha och prisskillnaden är mindre.
Volkswagen sänkte inte priset stort när Dacia kom, trotts det så säljer de fortfarande väldigt bra.
Hos en fossilbil så är förbrukningen och räckvidden på en tank ointressant för de flesta. Hur många brukar räkna kr/liter bagageutrymme när de jämför bilar? Finns säkert några men tror det är väldigt få. Alltså finns det väldigt många andra parametrar som påverkar köpet, inklusive parametrar som du inte snabbt kan läsa från specifikationerna för en bil.
Det finns ju förbluffande många som sorterar in bilar efter längden på karossen så det där är nog mycket personligt. Samma sak med fokuseringen på bagagevolym helt utan diskussion om hur stor öppningen är.