
Laddkostnad 11 000:- för 400 mil, hur lyckades de?
Moderator: Redaktion
Re: Laddkostnad 11 000:- för 400 mil, hur lyckades de?
Trist. För oss som har fri SC så har jag kört 650mil Europa för 10EUR totalt
sanningen för de flesta lär ju ligga där mellan någonstans om man bara är lite eftertänksam.

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Laddkostnad 11 000:- för 400 mil, hur lyckades de?
Kan vara så att regenering inte är bara bromsning utan att bilens motor laddar batteriet hur det nu skulle vara försvarbartbacke skrev:Mycket möjligt, men då är felet i appen eller något då.e5m1r skrev:Om du laddar bilen 3 fas 16A så tar det ca 2 timmar att få in 20kWbacke skrev:Säkert kan jag inte säga, men summerade delsträckor i appen. Så tror det blev 18,6 eller något sånt.
Jag kör aktivt med regen så använder broms väldigt restriktivt.
Vad tycker du verkar rimligt då, jag har ingen koll vad som är"normalt"?
Om man jämför med tesla på full regen så skulle det ta ca 20 min i en jakla backe för att få in det
Jag skulle tippa på decimalfel på en resa på 50 mil om det inte är nedför alperna
Kollade exakt sträcka nu också, 55,2 mil, så helt orimligt verkar det inte utifrån detta.
Här är en av delsträckorna.
Från din bild så tolkar jag det som att du fick tillbaka lika mycket el som det gick åt på den resan vilket är nog orimligt från bara bromsning
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se