Skodan ser ju tuff ut, VW som en tvål, absolut inget jag kan tänka mig.
Fördelen med tvål är väl Cw värdet då.
Ja, men det argumentet biter inte på mig. Jag vägrar köra runt i en ful bil bara för att luftmotståndet är lågt. I så fall hade jag valt M3 istället för PS2.
Skodan ser ju tuff ut, VW som en tvål, absolut inget jag kan tänka mig.
Fördelen med tvål är väl Cw värdet då.
Ja, men det argumentet biter inte på mig. Jag vägrar köra runt i en ful bil bara för att luftmotståndet är lågt. I så fall hade jag valt M3 istället för PS2.
Det finns ju tillverkare som bygger elbilar som ser ut som en flodhäst eller en groda, allt för Cw-värdets skull. För den delen, om man nu ska härma djur rent utseendemässigt, varför inte en delfin då? Delfiner ser roliga ut och de har ett fenomenalt fantastiskt bra Cw-värde, om det nu heter så för ett undervattenfarkost.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skodan ser ju tuff ut, VW som en tvål, absolut inget jag kan tänka mig.
Fördelen med tvål är väl Cw värdet då.
Ja, men det argumentet biter inte på mig. Jag vägrar köra runt i en ful bil bara för att luftmotståndet är lågt. I så fall hade jag valt M3 istället för PS2.
Visst är Polestar 2 snygg men jag tycker Model 3 är fin också. I övrigt håller jag med dig, att köpa en bil som jag tycker är ful det går inte. Offrar till och med praktiska bitar för att få det utseendet jag vill ha.
Skodan ser ju tuff ut, VW som en tvål, absolut inget jag kan tänka mig.
Fördelen med tvål är väl Cw värdet då.
Ja, men det argumentet biter inte på mig. Jag vägrar köra runt i en ful bil bara för att luftmotståndet är lågt. I så fall hade jag valt M3 istället för PS2.
Skodan ser ju tuff ut, VW som en tvål, absolut inget jag kan tänka mig.
Fördelen med tvål är väl Cw värdet då.
Ja, men det argumentet biter inte på mig. Jag vägrar köra runt i en ful bil bara för att luftmotståndet är lågt. I så fall hade jag valt M3 istället för PS2.
Snakker om Bokstavlig talt å banne i kirka.
Må tørre litt da
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hur stor skillnad är det i luftmotstånd mellan model S och model 3?
Model S tycker jag är en snygg bil. Harmonisk design. Såg en grå metallic häromdagen med silverfälgar. Imponerande att den fortfarande står sig. Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven. Ett högt intryck bak som inte model S har som istället upplevs platt och låg.
Är det jakt på cw som driver fram skillnaderna på model3.
Naturligtvis är det här mina personliga, subjektiva åsikter och det finns ju inget rätt eller fel...
Hur stor skillnad är det i luftmotstånd mellan model S och model 3?
Model S tycker jag är en snygg bil. Harmonisk design. Såg en grå metallic häromdagen med silverfälgar. Imponerande att den fortfarande står sig. Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven. Ett högt intryck bak som inte model S har som istället upplevs platt och låg.
Är det jakt på cw som driver fram skillnaderna på model3.
Naturligtvis är det här mina personliga, subjektiva åsikter och det finns ju inget rätt eller fel...
Det går inte att skoja bort symmetri och designbalans, det har inte med subjektiva åsikter att göra. Därför som Model S är så lyckad. Liknande med Model X och små skor, allt under 22” gör ju att bilen ser ut som en gravid flodhäst, men med 22” så ser det ok ut, balans mellan storleken på hjulen och hjulhusen ändrar hela bilens intryck!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hur stor skillnad är det i luftmotstånd mellan model S och model 3?
Model S tycker jag är en snygg bil. Harmonisk design. Såg en grå metallic häromdagen med silverfälgar. Imponerande att den fortfarande står sig. Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven. Ett högt intryck bak som inte model S har som istället upplevs platt och låg.
Är det jakt på cw som driver fram skillnaderna på model3.
Naturligtvis är det här mina personliga, subjektiva åsikter och det finns ju inget rätt eller fel...
0,24 på Model S och 0,23 på Model 3 vill jag minnas. Sen är ju trean mindre så luftmotståndet blir ännu mindre pga det.
Tror det blivit som det blivit för att de måste göra bilen ganska hög. Och aktern är som den är då bilen saknar bakruta.
Jag gillar inte heller hur 3 och Y ser ut för övrigt. Av samma anledningar som du angav. Dock anses Model 3 vara facit för hur en elbil ska se ut så nu får vi nog höra att vi har fel.
Hur stor skillnad är det i luftmotstånd mellan model S och model 3?
Model S tycker jag är en snygg bil. Harmonisk design. Såg en grå metallic häromdagen med silverfälgar. Imponerande att den fortfarande står sig. Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven. Ett högt intryck bak som inte model S har som istället upplevs platt och låg.
Är det jakt på cw som driver fram skillnaderna på model3.
Naturligtvis är det här mina personliga, subjektiva åsikter och det finns ju inget rätt eller fel...
Det går inte att skoja bort symmetri och designbalans, det har inte med subjektiva åsikter att göra. Därför som Model S är så lyckad. Liknande med Model X och små skor, allt under 22” gör ju att bilen ser ut som en gravid flodhäst, men med 22” så ser det ok ut, balans mellan storleken på hjulen och hjulhusen ändrar hela bilens intryck!
Nja. Det finns ju många som tycker model3 är en snygg bil.
Hur stor skillnad är det i luftmotstånd mellan model S och model 3?
Model S tycker jag är en snygg bil. Harmonisk design. Såg en grå metallic häromdagen med silverfälgar. Imponerande att den fortfarande står sig. Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven. Ett högt intryck bak som inte model S har som istället upplevs platt och låg.
Är det jakt på cw som driver fram skillnaderna på model3.
Naturligtvis är det här mina personliga, subjektiva åsikter och det finns ju inget rätt eller fel...
Det går inte att skoja bort symmetri och designbalans, det har inte med subjektiva åsikter att göra. Därför som Model S är så lyckad. Liknande med Model X och små skor, allt under 22” gör ju att bilen ser ut som en gravid flodhäst, men med 22” så ser det ok ut, balans mellan storleken på hjulen och hjulhusen ändrar hela bilens intryck!
Nja. Det finns ju många som tycker model3 är en snygg bil.
Va??? Blinda då?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hur stor skillnad är det i luftmotstånd mellan model S och model 3?
Model S tycker jag är en snygg bil. Harmonisk design. Såg en grå metallic häromdagen med silverfälgar. Imponerande att den fortfarande står sig. Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven. Ett högt intryck bak som inte model S har som istället upplevs platt och låg.
Är det jakt på cw som driver fram skillnaderna på model3.
Naturligtvis är det här mina personliga, subjektiva åsikter och det finns ju inget rätt eller fel...
Det går inte att skoja bort symmetri och designbalans, det har inte med subjektiva åsikter att göra. Därför som Model S är så lyckad. Liknande med Model X och små skor, allt under 22” gör ju att bilen ser ut som en gravid flodhäst, men med 22” så ser det ok ut, balans mellan storleken på hjulen och hjulhusen ändrar hela bilens intryck!
Nja. Det finns ju många som tycker model3 är en snygg bil.
Va??? Blinda då?
Personlig, subjektiv smak. Det finns ju ganska gott om, i mitt tycke, fula bilar på marknaden som ägarna gillar.
Nja, den ser snarare ut som en Disney version av T1, med dryga smala ögon. Den är för retro för mig. Den har inget eget, travesterar ngt gammalt. Jag avstår.
Senast redigerad av PapaD, redigerad totalt 1 gånger.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
... Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven....
Jag hade inte kunnat uttrycka det bättre. Det finns nåt diffust oproportionerligt över Model 3. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om hur bilar ser ut, vissa apfular bilar undantagna, men varje gång jag ser en M3 får jag den där känslan att nånting är konstigt med proportionerna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Volkswagens nya elbil ID 3 är nu på väg till svenska kunder. De första 500 bilarna har lastats av båtarna från Tyskland och ska inom kort levereras till de första köparna.
... Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven....
Jag hade inte kunnat uttrycka det bättre. Det finns nåt diffust oproportionerligt över Model 3. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om hur bilar ser ut, vissa apfular bilar undantagna, men varje gång jag ser en M3 får jag den där känslan att nånting är konstigt med proportionerna.
När jag ser Tesla M3 framifrån så tänker jag på denna bil:
Håller med om att Model 3 ser oproportionerlig ut, min bedömning är att det beror på att nosen är för kort, men det kan också ha att göra med vindrutan.
HURSOMHELST, min iakttagelse från våra nuvarande och tidigare bilar är att alla ser bättre ut i vissa vinklar och sämre i andra. Vissa ser bäst ut bakifrån, andra från sidan och andra snett framifrån. Men alla bilar har också haft någonting som gjort att de ser dåliga ut i någon vinkel. Detta tycker jag är lite intressant, och har gjort att utseendet på bilen har blivit mindre viktigt för mig.
ID3 tycker jag inte i sig är speciellt snygg, men jag gillar att interiörer känns lite retroinspirerad och den turkosa färgen känns också spännande, så det duger för mig
... Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven....
Jag hade inte kunnat uttrycka det bättre. Det finns nåt diffust oproportionerligt över Model 3. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om hur bilar ser ut, vissa apfular bilar undantagna, men varje gång jag ser en M3 får jag den där känslan att nånting är konstigt med proportionerna.
När jag ser Tesla M3 framifrån så tänker jag på denna bil:
Nej verkligen inte. Model3 är ingen ful bil (som ju den där Fiaten är).
Det märkliga med Model3 är att den ser bättre ut på bild än i verkligheten. Tycker jag.