Är det nån som vet var man kan titta på och provköra en Polestar utan att behöva bege sig till Göteborg? Ges Volvo-handlarna möjlighet till detta? Min sambo har tänt på alla battericeller och tycker den är såååå snygg.
Det var som attans!
Ja, jo, jag fattar inte heller hur det kommer sig. Att den är fin håller jag ju med om. Men det är helt fel bil för oss om den skulle bli en ersättare för e-tron. Men hon hade den vanvettiga idén att ersätta E-Golfen med en Polestar, hon frågade mig hur mycket dyrare den skulle bli. Äh, typ dubbelt så dyr, sa jag. Glöm det. Då var det avklarat.
Men titta och klämma på en Polestar skulle ändå vara kul. Man behöver ju inte köpa en.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Är det nån som vet var man kan titta på och provköra en Polestar utan att behöva bege sig till Göteborg? Ges Volvo-handlarna möjlighet till detta? Min sambo har tänt på alla battericeller och tycker den är såååå snygg.
Tror de blivit som med Porsche Taycan. Polestar 2 verkar ha blivit mer populär än av de räknat med. Under evenemang stod de tidigare att de skulle ha en road tripp i Sverige med provkörningar, den rutan går inte att klicka på nu. Vill man boka provkörning i Stockholm går det bra, i hemstaden Göteborg så står det fullbokat med röda bokstäver.
Tror de blivit som med Porsche Taycan. Polestar 2 verkar ha blivit mer populär än av de räknat med. Under evenemang stod de tidigare att de skulle ha en road tripp i Sverige med provkörningar, den rutan går inte att klicka på nu. Vill man boka provkörning i Stockholm går det bra, i hemstaden Göteborg så står det fullbokat med röda bokstäver.
Mer än de räknat med? Har för mig de pratade om 20k/år för Taycan. Når dom ens hälften i år?
Polestar blev ju försenad, och de pratade väl om 50k/år. Verkar bara bli några tusen i år.
Min tolkning är att de försöker blåsa upp det initialt för att få folk uppspelta. Sen när bilarna faktiskt kommer blir det snabbt nedtonat och volymmålen flyttas fram X år.
Mer än de räknat med? Har för mig de pratade om 20k/år för Taycan. Når dom ens hälften i år?
Polestar blev ju försenad, och de pratade väl om 50k/år. Verkar bara bli några tusen i år.
Min tolkning är att de försöker blåsa upp det initialt för att få folk uppspelta. Sen när bilarna faktiskt kommer blir det snabbt nedtonat och volymmålen flyttas fram X år.
Vad gäller Polestar 2 behöver det ju inte gälla hela världen bara för att den är populär att provköra i Göteborg.
Kan vara så att Polestar 2 är populärare än vad man väntat sig i Sverige också så Sverige har fått för låg tilldelning.
"– Det är först under 2022 vi får full fart. Då räknar vi med att sälja mellan 50 000 och 100 000 bilar, säger han." - det är två år dit, rätt irrelevant siffra för året 2020. https://www.svd.se/polestarchefen-vi-dr ... -med-tesla
Vad hände med vit, svart, grå, silver osv...? Knasiga namn på färger kan jag tycka, men jag kanske är gammal nu.
Detta var kanske att gå något steg för långt men annars har biltillverkarna haft egna namn på kulörer länge, t.ex. "Stratos Silver" på gamla VW Bubbla.
Vänta bara tills hon får testa enpedalskörning i stadstrafik... Magiskt smidigt och mjukt.
Du tror inte att hon fått köra deras tidigare Teslor i stadstrafik?
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Vänta bara tills hon får testa enpedalskörning i stadstrafik... Magiskt smidigt och mjukt.
Du tror inte att hon fått köra deras tidigare Teslor i stadstrafik?
De har ikke så kraftig regen.
Kraftigare än så behövs inte, använder aldrig bromsen... Och jag kör fort...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Tittat på en Model Y
kraftigare än vad? en RWD Tesla har svagare regen än en AWD Tesla, som har svagare än en PS2.
Nja, kan inte generalisera och säga "AWD Tesla". Möjligen äldre Teslor, men om något så har Model 3 marginellt starkare regen än Polestar 2, vilket jag noterade vid min provkörning.
Äldre Teslor har ju inte möjlighet för one-pedal drive med regen hela vägen ner till stopp, vilket alla Model 3 och nyare X/S Raven har.
kraftigare än vad? en RWD Tesla har svagare regen än en AWD Tesla, som har svagare än en PS2.
Vadå "kraftigare än vad?" Du skrev ju "de har ikke så kraftig regen" Vad är "så"? Ska du börja med ordklyveri nu?
Jag är nöjd med det jag har nu, skulle inte vilja ha kraftigare. Jag kan ju inte rå för att du väntar på en PS 2 som du måste bli nöjd med...
Tittat på en Model Y
Vadå "kraftigare än vad?" Du skrev ju "de har ikke så kraftig regen" Vad är "så"? Ska du börja med ordklyveri nu?
Jag är nöjd med det jag har nu, skulle inte vilja ha kraftigare. Jag kan ju inte rå för att du väntar på en PS 2 som du måste bli nöjd med...
du skriver at Matis sambo antagligen har fått köra deras tidigare Tesla. Men eftersom de haft både äldre RWD och äldre AWD, så är det ju inte synonymt med samma regen som PS2 har? Det har ju absolut inget med om JAG har beställt eller inte. Du vet ju inte ens om jag föredrar stark regen eller inte.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
du skriver at Matis sambo antagligen har fått köra deras tidigare Tesla. Men eftersom de haft både äldre RWD och äldre AWD, så är det ju inte synonymt med samma regen som PS2 har? Det har ju absolut inget med om JAG har beställt eller inte. Du vet ju inte ens om jag föredrar stark regen eller inte.
Du måste gilla det eftersom du byter till PS2? (detta är en figur som antyder på att jag skämtar/skojar/driver med dig...)
Det kanske inte är samma regen men hur står skillnad kan det vara (mellan Teslorna)? Det är inte så att jag sitter och märker skillnaden när jag byter mellan M3 awd eller MS awd... Jag märker mer skillnad på accet från en LR och en P...
Men oavsett så kommer jag vara nyfiken på vad du anser om din kommande bil (denna betyder att jag är genuint intresserad)
Tittat på en Model Y
Du måste gilla det eftersom du byter till PS2? (detta är en figur som antyder på att jag skämtar/skojar/driver med dig...)
Det kanske inte är samma regen men hur står skillnad kan det vara (mellan Teslorna)? Det är inte så att jag sitter och märker skillnaden när jag byter mellan M3 awd eller MS awd... Jag märker mer skillnad på accet från en LR och en P...
Men oavsett så kommer jag vara nyfiken på vad du anser om din kommande bil (denna betyder att jag är genuint intresserad)
det är STOR skillnad på regen på olika Teslamodeller. Tidiga RWD går inte att köra helt "one-pedal", jag hade en RWD MS och där fick man hjälpa till med bromsen en hel del. Min AWD MS var betydligt mer regen i, men inte helt till stopp. Nuvarande Raven går helt till 0 och där kan man jämföra med tex PS2.
Att jag byter har dock väldigt lite med just regenstyrkan att göra. Dessutom kan man välja hur stark den ska vara från väldigt lite till one-pedal, så det passar ju oavsett om man gillar det ena eller det andra.
Utan smiley, så kan jag säga att inget av det jag skrivit tidigare om detta, har varit för att göra dig upprörd, det kändes bara allt för övergripande och inte tillräckligt specifikt för att man skulle förstå vad du menade. Därför som jag kommenterade. Nothing more, nothing less!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14