Tror du på allvar att de skulle låta bli att skryta om de hade en egen proprietär hastighetsgränsdatabas utöver Openstreetmap?Svenssons skrev:Nyckelorden: "many factors, including:"
Det är alltså inte de ända källor för MapBox.
Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2020.32
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Det är frågan om varifrån kartdata inklusive hastighetsdata kommer ifrån. Open Street Maps är inte enda källan vilket MapBox själva skriver i det som du citerar.BjornS skrev:Tror du på allvar att de skulle låta bli att skryta om de hade en egen proprietär hastighetsgränsdatabas utöver Openstreetmap?Svenssons skrev:Nyckelorden: "many factors, including:"
Det är alltså inte de enda källor för MapBox.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- metchristian
- Teslaägare
Lite roligt med uppdateringen av fjädringen i 2020.32.3, att man kan ställa in mer och se allt i realtid.
Intressant att den visar rörelse på fjädringen trots man står helt stillJKE skrev:Lite roligt med uppdateringen av fjädringen i 2020.32.3, att man kan ställa in mer och se allt i realtid.

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Någon mer som upplever till synes slumpmässig lagg på back-kameran nu efter 2020.32?
Tyckte det började med .24, när de introducerade sidokamerorna.Curik skrev:Någon mer som upplever till synes slumpmässig lagg på back-kameran nu efter 2020.32?
Tar lite lite längre att få bild.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Ja. Visualiseringen för autopilot tappar sikten bakåt från och till med ett par sekunders mellanrum på vår AP2-bil nu. Kommer tillbaka efter ytterligare någon sekund.Curik skrev:Någon mer som upplever till synes slumpmässig lagg på back-kameran nu efter 2020.32?
Har inte hunnit testa ännu om det gäller i alla förhållanden eller berodde på att den blev bländad av sol i går kväll. Men nytt beteende som åtminstone inte jag lagt märke till tidigare.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Absolut, precis när man sätter på den. Det har jag också haft sedan dess. Men detta är medan kameran kör, det hoppar till när jag är igång och backar.taliz skrev:Tyckte det började med .24, när de introducerade sidokamerorna.Curik skrev:Någon mer som upplever till synes slumpmässig lagg på back-kameran nu efter 2020.32?
Tar lite lite längre att få bild.
Japp, såg samma igår och idag med visualiseringen bakåt.Alfred skrev:Ja. Visualiseringen för autopilot tappar sikten bakåt från och till med ett par sekunders mellanrum på vår AP2-bil nu. Kommer tillbaka efter ytterligare någon sekund.Curik skrev:Någon mer som upplever till synes slumpmässig lagg på back-kameran nu efter 2020.32?
Har inte hunnit testa ännu om det gäller i alla förhållanden eller berodde på att den blev bländad av sol i går kväll. Men nytt beteende som åtminstone inte jag lagt märke till tidigare.
Tänkte testa en reboot, men glömde det. Inget som stör funktionen i övrigt verkar det som.
Har man Tesla Wall Charger så är det bara att trycka på knappen på typ2 handsken.LarsL skrev:Speciellt när den inte riktigt reagerar varje gång och när den fungerar så tar det några sekunder innan kontakten lossnar. På Leafen behöver jag inte hacka loss kabel utan någon väntetid tid, mycket bättre.kenjon skrev:Är det irriterande att behöva trycka på en knapp? Vart är mänskligheten på väg?

Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Nja... inte så bara. Först måste man låsa upp bilen. Jag får ganska ofta ofta öppna förardörren för att bilen ska reagera överhuvudtaget. Sedan ska man trycka på knappen och, om det lyckas, vänta ett par sekunder till innan lampan lyser grönt för att sedan kunna dra ur kontakten.bolleboll skrev:Har man Tesla Wall Charger så är det bara att trycka på knappen på typ2 handsken.LarsL skrev:Speciellt när den inte riktigt reagerar varje gång och när den fungerar så tar det några sekunder innan kontakten lossnar. På Leafen behöver jag inte hacka loss kabel utan någon väntetid tid, mycket bättre.kenjon skrev:Är det irriterande att behöva trycka på en knapp? Vart är mänskligheten på väg?ingen mobil behövs och laddporten låses upp.
Jag kan inte förstå varför det inte skulle kunna vara så enkelt att när bilen är upplåst så kan jag bara dra ur kontakten utan att behöva vänta.
Detta är väl ändrat i senaste uppdateringen? Var ju en av nyheterna? Med fob funkar det smidigt redan innan.LarsL skrev:Nja... inte så bara. Först måste man låsa upp bilen. Jag får ganska ofta ofta öppna förardörren för att bilen ska reagera överhuvudtaget. Sedan ska man trycka på knappen och, om det lyckas, vänta ett par sekunder till innan lampan lyser grönt för att sedan kunna dra ur kontakten.bolleboll skrev:Har man Tesla Wall Charger så är det bara att trycka på knappen på typ2 handsken.LarsL skrev:Speciellt när den inte riktigt reagerar varje gång och när den fungerar så tar det några sekunder innan kontakten lossnar. På Leafen behöver jag inte hacka loss kabel utan någon väntetid tid, mycket bättre.kenjon skrev:Är det irriterande att behöva trycka på en knapp? Vart är mänskligheten på väg?ingen mobil behövs och laddporten låses upp.
Jag kan inte förstå varför det inte skulle kunna vara så enkelt att när bilen är upplåst så kan jag bara dra ur kontakten utan att behöva vänta.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nej, det var begränsat till CCS-laddare och det var det jag reagerade på. Varför inte göra samma för Typ2? FOB eller telefon reagerar ju direkt så det är bra iofs. Men jag kommer aldrig mer vilja släpa runt på en nyckel eller FOB efter ett år utan både till bilen och huset (och jobbet).Svenssons skrev:Detta är väl ändrat i senaste uppdateringen? Var ju en av nyheterna? Med fob funkar det smidigt redan innan.
Re: Senaste version 2020.36
Då verkar det som att automatisk skyltigenkänning av hastighet rullas ut med 2020.36
"Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs to improve the accuracy of speed limit data on local roads"
Tesla har alltså äntligen kommit runt det där Mobileye-pantetet som det snackats mycket om

"Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs to improve the accuracy of speed limit data on local roads"
Tesla har alltså äntligen kommit runt det där Mobileye-pantetet som det snackats mycket om

ÄNTLIGENhelix skrev:Då verkar det som att automatisk skyltigenkänning av hastighet rullas ut med 2020.36![]()
![]()
Tesla har alltså äntligen kommit runt det där Mobileye-pantetet som det snackats mycket om![]()
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Äsch, det där har man ju redan sedan länge...Kilowatt skrev:ÄNTLIGENhelix skrev:Då verkar det som att automatisk skyltigenkänning av hastighet rullas ut med 2020.36![]()
![]()
Tesla har alltså äntligen kommit runt det där Mobileye-pantetet som det snackats mycket om![]()

Najs! Men kommer det funka utanför USA i första versionen tro?
Förövrigt trevligt med chime vid grönt ljus. Inte minst för alla som sitter å knappar på mobilen.
Förövrigt trevligt med chime vid grönt ljus. Inte minst för alla som sitter å knappar på mobilen.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Man kan ju hoppas iaftaliz skrev:Najs! Men kommer det funka utanför USA i första versionen tro?

Finns det något som talar för att det inte skulle funka här?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Att skyltarna ser helt annorlunda ut?Bjelke skrev:Man kan ju hoppas iaftaliz skrev:Najs! Men kommer det funka utanför USA i första versionen tro?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja det skulle kunna vara något, men principen med mobile aj borde vara lika iaftaliz skrev:Att skyltarna ser helt annorlunda ut?Bjelke skrev:Man kan ju hoppas iaftaliz skrev:Najs! Men kommer det funka utanför USA i första versionen tro?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu blir man verkligen sugen på att få uppdateringen till hw3 i bilen. Klart den funktionen man väntat på länge. Får se om man hinner få hw3 innan skyltavläsningen kommer till Sverige.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver