Brukar det inte vara någon eller ett par dagar emellan? Att man ska ha aktien an viss dag men utdelningen betalas ut lite senare. Bara ett par dagar.Legato skrev:Verkligen märkligt.Jerker skrev:Så vad har pratet om den 20/8 för betydelse?Sabbe skrev:Jo alla som äger aktien efter stängning nästa fredag får ytterligare aktier oavsett när de köpt dom.TiborBlomhall skrev:Men de som köper nästa vecka får ingen split?
https://ir.tesla.com/news-releases/news ... tock-split
Normalt vid en utdelning så sjunker ju priset på aktien direkt efter brytpunkten. Något måste ju vara fel i pressreleasen. Det är ju självklart att alla som köper aktier på kurs "pre-split" också får ta del av splitten.
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Model Y LR.
Model S70D
Jo, men priset på aktien justeras omedelbart. Vilket såklart blir fallet här också. Alla som köper aktien på kursen som råder "pre-split" kommer också få extra aktier, allt annat vore både tekniskt och praktiskt omöjligt.frippe skrev:Brukar det inte vara någon eller ett par dagar emellan? Att man ska ha aktien an viss dag men utdelningen betalas ut lite senare. Bara ett par dagar.Legato skrev:Verkligen märkligt.Jerker skrev:Så vad har pratet om den 20/8 för betydelse?Sabbe skrev:Jo alla som äger aktien efter stängning nästa fredag får ytterligare aktier oavsett när de köpt dom.TiborBlomhall skrev:Men de som köper nästa vecka får ingen split?
https://ir.tesla.com/news-releases/news ... tock-split
Normalt vid en utdelning så sjunker ju priset på aktien direkt efter brytpunkten. Något måste ju vara fel i pressreleasen. Det är ju självklart att alla som köper aktier på kurs "pre-split" också får ta del av splitten.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Och det ska du fråga??? Berätta själv hur många du har!Tellus skrev:Hur många aktier har du?Zalman3 skrev:2081 dollar!!!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
2000
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Sålde sista på 355....Jerker skrev:Grattis!taliz skrev:2000

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Tillräckligt många.kenjon skrev:Och det ska du fråga??? Berätta själv hur många du har!Tellus skrev:Hur många aktier har du?Zalman3 skrev:2081 dollar!!!
Nu väntar jag bara på att röda trosorna också ska gå Bull.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Mer specifik vill vi veta.
Jag har 1 som tickar som isk skatt. sålde på 900 resp 1400.
Hoppas att spliten gör att man blir mer villig att satsa för $2000 skulle jag inte köpa aktier för.
Jag har 1 som tickar som isk skatt. sålde på 900 resp 1400.
Hoppas att spliten gör att man blir mer villig att satsa för $2000 skulle jag inte köpa aktier för.
Jaha! jag trodde att du hade 2000 nu!taliz skrev:Sålde sista på 355....Jerker skrev:Grattis!taliz skrev:2000
Jag har iaf gjort en människa glad. En kompis köpte på min inrådan för 50000 för typ 3 år sedan, och de är idag värda 300000.
Apropå hur många aktier man har. Mina döttrar fick varsin aktie av sin farfar för några år sedan då jag tjatat så mycket om Tesla.... 
Det har visat sig vara en rätt så bra julklapp.

Det har visat sig vara en rätt så bra julklapp.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Vad råder du honom till att göra nu då?Jerker skrev:Jaha! jag trodde att du hade 2000 nu!taliz skrev:Sålde sista på 355....Jerker skrev:Grattis!taliz skrev:2000
Jag har iaf gjort en människa glad. En kompis köpte på min inrådan för 50000 för typ 3 år sedan, och de är idag värda 300000.
Henne. Att behålla dem. Och hon har inget emot att sitta still i båten.Fredrik j skrev:Vad råder du honom till att göra nu då?Jerker skrev:Jaha! jag trodde att du hade 2000 nu!taliz skrev:Sålde sista på 355....Jerker skrev:Grattis!taliz skrev:2000
Köpte Tesla aktier för barnbidraget till min dotter som nu är 3 år. Hann köpa 20 stycken innan aktien drog iväg. Blir intressant att se vart aktien står när hon fyller 20
Kommer fortsätta köpa åt henne nu efter splitten.
Jag själv äger betydligt fler.

Grattis. Hon är nog miljonär innan 10. En del har det braSabbe skrev:Köpte Tesla aktier för barnbidraget till min dotter som nu är 3 år. Hann köpa 20 stycken innan aktien drog iväg. Blir intressant att se vart aktien står när hon fyller 20Kommer fortsätta köpa åt henne nu efter splitten.

Jag har också en hel del vid det här laget

Jerker skrev:Upp över 2100 i förmarknaden.
Kan det vara på Björn Nylands laddtest? Att alla andra bilar knappt går att ladda.
2.115 dollar i förhandeln! 

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Jag sticker ut och säger att aktien är NER runt 60 dollar sedan öppning! Tänkte att den här trenden att det bara rapporteras uppgång här i tråden börjar bli tjatig 

hooked skrev:Jag sticker ut och säger att aktien är NER runt 60 dollar sedan öppning! Tänkte att den här trenden att det bara rapporteras uppgång här i tråden börjar bli tjatig
sjukt 133 dollar ner. Känner mig sjukt fattig. Förlorat stora summor idag. Undra vad som hänt. Tur man spridit riskerna till AAPL också. De är lite upp.
Har ju inte hänt så ofta på sistondehooked skrev:Jag sticker ut och säger att aktien är NER runt 60 dollar sedan öppning! Tänkte att den här trenden att det bara rapporteras uppgång här i tråden börjar bli tjatig

Verkar som jag prickade en tillfällig topp med inköp av björnar tidigare idag iaf. Får fira att man antagligen är en av max nån procent som är plus i Tesla-björnar just nu

https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Varför sålde du med förlust? Tror du inte på uppgång på lång sikt?pejvic skrev:hooked skrev:Jag sticker ut och säger att aktien är NER runt 60 dollar sedan öppning! Tänkte att den här trenden att det bara rapporteras uppgång här i tråden börjar bli tjatig
sjukt 133 dollar ner. Känner mig sjukt fattig. Förlorat stora summor idag. Undra vad som hänt. Tur man spridit riskerna till AAPL också. De är lite upp.

Alltid intressant att följa denna typ av aktier, för cirka ett år sedan var aktien värderad till 215, nu ca 2000. Helt orimlig värdering men behöver inte betyda att resan är över. Men det kan också gå fruktansvärt fort utför... Vill påstå att det är lika troligt att aktien står i 2500 eller 1000 om några månader. Den som lever får se.
Skulle bli överlycklig om den når 1000$ om några månader, det är mer än 100% upp från dagens kursjosve skrev:Alltid intressant att följa denna typ av aktier, för cirka ett år sedan var aktien värderad till 215, nu ca 2000. Helt orimlig värdering men behöver inte betyda att resan är över. Men det kan också gå fruktansvärt fort utför... Vill påstå att det är lika troligt att aktien står i 2500 eller 1000 om några månader. Den som lever får se.

Den satt bra Sabbe!!Sabbe skrev:Skulle bli överlycklig om den når 1000$ om några månader, det är mer än 100% upp från dagens kursjosve skrev:Alltid intressant att följa denna typ av aktier, för cirka ett år sedan var aktien värderad till 215, nu ca 2000. Helt orimlig värdering men behöver inte betyda att resan är över. Men det kan också gå fruktansvärt fort utför... Vill påstå att det är lika troligt att aktien står i 2500 eller 1000 om några månader. Den som lever får se.

Har ej sålt. Men brukar känna att jag tjänar pengar när kursen går upp. Man känner sig då rikare och kan realisera om man vill. Tvärtom då så känner man sig fattig idag.Sabbe skrev:Varför sålde du med förlust? Tror du inte på uppgång på lång sikt?pejvic skrev:hooked skrev:Jag sticker ut och säger att aktien är NER runt 60 dollar sedan öppning! Tänkte att den här trenden att det bara rapporteras uppgång här i tråden börjar bli tjatig