Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7517
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av vigge50 »

Verdi skrev:
Zalman3 skrev:
20200823_125252.jpg

Trodde faktiskt inte att det skulle vara SÅ stor skillnad.

Tid för att ladda 350km.
Tesla 3, 19 minuter
Polestar 2, 55 minuter
Jaguar I-Pace, 61 minuter
Kia Soul, 61 minuter
Den "slumpmässiga" sträckan 350 km är till synes perfekt. ;)
Vilken sträcka skulle passa bättre annars? Efter en timmer med I-Pace och Kia Soul så är de ändå nästan fulla så skulle 400 km varit bättre från deras synvinkel? Nu kan man helt klart ställa sig frågan om det är rättvist att jämföra Model 3 mot I-Pace och Soul då det är helt olika bilar, bättre att jämföra Model Y i så fall.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

mr_tt skrev:
Ang Polestar 2:
Stanna 20-25min per 200-250km körning, låter lagom/klart godkänt i mina öron.
Däremot är ju infrastrukturen fortfarande undermålig, vore intressant att se ett laddtest med 50kw laddare, eller nån som kan tänkas räkna om hur mkt körning man får på 20-25min?
Låt säga att du får 45kw effektivt. Med en förbrukning på säg 220wh/km får du då räckvidd motsvarande ca 7 mil på 20 min.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av BrooklynS »

Verdi skrev:
BrooklynS skrev:
Räknar man laddtid per mil har Tesla 3 alltid varit överlägsen alla andra bilar. Låg förbrukning och snabb laddning i kombination.

Här ser man vad Audis på papperet snabba laddning är värd i praktiken.
Audi?
Ja Audi skryter ju med sin snabba laddning på etron...
Tesla Y LR -22 EAP
mr_tt
Inlägg: 34
Blev medlem: 11 feb 2020 18:27

Re: Polestar 2

Inlägg av mr_tt »

taliz skrev:
mr_tt skrev:
Ang Polestar 2:
Stanna 20-25min per 200-250km körning, låter lagom/klart godkänt i mina öron.
Däremot är ju infrastrukturen fortfarande undermålig, vore intressant att se ett laddtest med 50kw laddare, eller nån som kan tänkas räkna om hur mkt körning man får på 20-25min?
Låt säga att du får 45kw effektivt. Med en förbrukning på säg 220wh/km får du då räckvidd motsvarande ca 7 mil på 20 min.
Grymt tack! Helt klart undermåligt för långresor, i runda slängar nästan en timme extra mellan göteborg-stockholm gentemot om man stannar på ionity (som blir dyrare än bensin/diesel) för ~dubbla(?) priset
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

vigge50 skrev:
Verdi skrev:
Zalman3 skrev:
20200823_125252.jpg

Trodde faktiskt inte att det skulle vara SÅ stor skillnad.

Tid för att ladda 350km.
Tesla 3, 19 minuter
Polestar 2, 55 minuter
Jaguar I-Pace, 61 minuter
Kia Soul, 61 minuter
Den "slumpmässiga" sträckan 350 km är till synes perfekt. ;)
Vilken sträcka skulle passa bättre annars? Efter en timmer med I-Pace och Kia Soul så är de ändå nästan fulla så skulle 400 km varit bättre från deras synvinkel? Nu kan man helt klart ställa sig frågan om det är rättvist att jämföra Model 3 mot I-Pace och Soul då det är helt olika bilar, bättre att jämföra Model Y i så fall.
Man laddar normalt inte över 80% på en snabbladdare om man inte måste. Nu var det tydligen tvingade till det. Lite märkligt är det väl ändå? Är ju tillrättalagt för att gynna en viss bil lite extra. (ja, den hade varit snabbast ändå men inte lika...) Dessutom, vem laddar sin Model 3 på Ionity? V3-laddarna står inte direkt som spön i backen i vår del av världen så var annars får man nytta av den höga laddeffekten?

Är bättre "test" att knappa in en rutt på ABRP tycker jag. Eller göra en Haparanda-Ystad i verkligheten. Där var det väl nån icke-Tesla som var hyfsat snabb om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
vigge50 skrev:
Verdi skrev:
Zalman3 skrev:
20200823_125252.jpg

Trodde faktiskt inte att det skulle vara SÅ stor skillnad.

Tid för att ladda 350km.
Tesla 3, 19 minuter
Polestar 2, 55 minuter
Jaguar I-Pace, 61 minuter
Kia Soul, 61 minuter
Den "slumpmässiga" sträckan 350 km är till synes perfekt. ;)
Vilken sträcka skulle passa bättre annars? Efter en timmer med I-Pace och Kia Soul så är de ändå nästan fulla så skulle 400 km varit bättre från deras synvinkel? Nu kan man helt klart ställa sig frågan om det är rättvist att jämföra Model 3 mot I-Pace och Soul då det är helt olika bilar, bättre att jämföra Model Y i så fall.
Man laddar normalt inte över 80% på en snabbladdare om man inte måste. Nu var det tydligen tvingade till det. Lite märkligt är det väl ändå? Är ju tillrättalagt för att gynna en viss bil lite extra. (ja, den hade varit snabbast ändå men inte lika...) Dessutom, vem laddar sin Model 3 på Ionity? V3-laddarna står inte direkt som spön i backen i vår del av världen så var annars får man nytta av den höga laddeffekten?

Är bättre "test" att knappa in en rutt på ABRP tycker jag. Eller göra en Haparanda-Ystad i verkligheten. Där var det väl nån icke-Tesla som var hyfsat snabb om jag minns rätt.
:roll: Faktum är att du måste ladda Polestar till 90% för att komma lika långt som Model 3 LR på 70%. Vad är konstigt med det? Och vad är "tillrättalagt"? Det är två tabeller där den ena visar räckvidd efter X minuter och den andra hur många minuter det tar att nå Y räckvidd.
Det vore minst sagt knasigt om Polestar fick ladda på ionity, men inte Tesla.

Förövrigt, har ABRP korrigerat förbrukning och laddhastighet för PS2 än? De var nog "lite" optimistiska i början.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Verdi skrev:
vigge50 skrev:
Verdi skrev:
Zalman3 skrev:
20200823_125252.jpg

Trodde faktiskt inte att det skulle vara SÅ stor skillnad.

Tid för att ladda 350km.
Tesla 3, 19 minuter
Polestar 2, 55 minuter
Jaguar I-Pace, 61 minuter
Kia Soul, 61 minuter
Den "slumpmässiga" sträckan 350 km är till synes perfekt. ;)
Vilken sträcka skulle passa bättre annars? Efter en timmer med I-Pace och Kia Soul så är de ändå nästan fulla så skulle 400 km varit bättre från deras synvinkel? Nu kan man helt klart ställa sig frågan om det är rättvist att jämföra Model 3 mot I-Pace och Soul då det är helt olika bilar, bättre att jämföra Model Y i så fall.
Man laddar normalt inte över 80% på en snabbladdare om man inte måste. Nu var det tydligen tvingade till det. Lite märkligt är det väl ändå? Är ju tillrättalagt för att gynna en viss bil lite extra. (ja, den hade varit snabbast ändå men inte lika...) Dessutom, vem laddar sin Model 3 på Ionity? V3-laddarna står inte direkt som spön i backen i vår del av världen så var annars får man nytta av den höga laddeffekten?

Är bättre "test" att knappa in en rutt på ABRP tycker jag. Eller göra en Haparanda-Ystad i verkligheten. Där var det väl nån icke-Tesla som var hyfsat snabb om jag minns rätt.
:roll: Faktum är att du måste ladda Polestar till 90% för att komma lika långt som Model 3 LR på 70%. Vad är konstigt med det? Och vad är "tillrättalagt"? Det är två tabeller där den ena visar räckvidd efter X minuter och den andra hur många minuter det tar att nå Y räckvidd.
Det vore minst sagt knasigt om Polestar fick ladda på ionity, men inte Tesla.

Förövrigt, har ABRP korrigerat förbrukning och laddhastighet för PS2 än? De var nog "lite" optimistiska i början.
"Ladda 350 km" är inget användarfall som är relevant. Man laddar väl på ett sätt som gör att man tar sig från start till mål på snabbast möjliga sätt? Det här är bara trams. Klart det är valt för att göra att Model 3 ska se extra bra ut. Dessutom på det förhatliga Ionity. :roll:
Mickep
Inlägg: 3683
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Polestar 2

Inlägg av Mickep »

Ja, gjorde just en koll av abrp och polestar 2 kommer efter model 3 med bara en halvtimme. (tre stop (ca 30-40 min) mot model 3 4 stopp på 20 min vardera). totala restiden var ung 11 timar och ung 30 min för model 3 medans strax under 12 timmar för polestar 2.
Få se när vi får mer mätpunkter. (för vi vet inte ännu vad polestar kan göra för att få bättre effektivitet).
Fast egentligen är de flesta resor under 20 mil fram och tillbaka vilket sällan betyder att någon laddning annat än i hemmet (eller vid matbutiken vid veckohandling) inte behövs)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:

"Ladda 350 km" är inget användarfall som är relevant. Man laddar väl på ett sätt som gör att man tar sig från start till mål på snabbast möjliga sätt? Det här är bara trams. Klart det är valt för att göra att Model 3 ska se extra bra ut. Dessutom på det förhatliga Ionity. :roll:
Tittade du ens på tabellerna? Faktaresistent? :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
backe
Inlägg: 2672
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Polestar 2

Inlägg av backe »

taliz skrev:
Verdi skrev:

"Ladda 350 km" är inget användarfall som är relevant. Man laddar väl på ett sätt som gör att man tar sig från start till mål på snabbast möjliga sätt? Det här är bara trams. Klart det är valt för att göra att Model 3 ska se extra bra ut. Dessutom på det förhatliga Ionity. :roll:
Tittade du ens på tabellerna? Faktaresistent? :lol:
Jag uppfattar inte som att han säger att fakta inte stämmer, däremot att man normalt inte laddar över 80% för då går det väldigt långsamt, därför blir det inte relevant. Ett test där man laddar 450 km i en Tesla modell 3 kontra modell S blir troligen inte heller relevant för de flesta som använder sin modell 3 vid snabbladdare då man troligen inte gör så.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

backe skrev:
taliz skrev:
Verdi skrev:

"Ladda 350 km" är inget användarfall som är relevant. Man laddar väl på ett sätt som gör att man tar sig från start till mål på snabbast möjliga sätt? Det här är bara trams. Klart det är valt för att göra att Model 3 ska se extra bra ut. Dessutom på det förhatliga Ionity. :roll:
Tittade du ens på tabellerna? Faktaresistent? :lol:
Jag uppfattar inte som att han säger att fakta inte stämmer, däremot att man normalt inte laddar över 80% för då går det väldigt långsamt, därför blir det inte relevant. Ett test där man laddar 450 km i en Tesla modell 3 kontra modell S blir troligen inte heller relevant för de flesta som använder sin modell 3 vid snabbladdare då man troligen inte gör så.
Det är 5 minuter respektive 50km steg. Samma för alla. Enkelt att se hur mkt tid man behöver för att nå en viss räckvidd, respektive hur mkt man får under en lunchpaus eller liknande. Att det skulle kunna vara vinklat på något sätt för att gynna någon är bara skitsnack.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Polestar 2

Inlägg av Svenssons »

Orättvist att Model 3 kan ladda på Ionity, i test ska Tesla inte få ladda på annat än SuperChargers.

Test för 350 km får aldrig göras för då blir det också orättvist eftersom Model 3 har längre räckvidd. Inte ens om 350 km är extremfallet i testet...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Svenssons skrev:
Orättvist att Model 3 kan ladda på Ionity, i test ska Tesla inte få ladda på annat än SuperChargers.

Test för 350 km får aldrig göras för då blir det också orättvist eftersom Model 3 har längre räckvidd. Inte ens om 350 km är extremfallet i testet...
Men det är ju inte så det funkar i verkligheten. Så varför jämföra ett use case som är irrelevant?

Jag har sett Taliz skriva att han föredrar att stanna ofta och ladda ett flertal ggr. Men då handlade såklart diskussionen om att Model 3:S laddkurva är toppig och premierar korta stopp.
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
backe skrev:
taliz skrev:
Verdi skrev:

"Ladda 350 km" är inget användarfall som är relevant. Man laddar väl på ett sätt som gör att man tar sig från start till mål på snabbast möjliga sätt? Det här är bara trams. Klart det är valt för att göra att Model 3 ska se extra bra ut. Dessutom på det förhatliga Ionity. :roll:
Tittade du ens på tabellerna? Faktaresistent? :lol:
Jag uppfattar inte som att han säger att fakta inte stämmer, däremot att man normalt inte laddar över 80% för då går det väldigt långsamt, därför blir det inte relevant. Ett test där man laddar 450 km i en Tesla modell 3 kontra modell S blir troligen inte heller relevant för de flesta som använder sin modell 3 vid snabbladdare då man troligen inte gör så.
Det är 5 minuter respektive 50km steg. Samma för alla. Enkelt att se hur mkt tid man behöver för att nå en viss räckvidd, respektive hur mkt man får under en lunchpaus eller liknande. Att det skulle kunna vara vinklat på något sätt för att gynna någon är bara skitsnack.
Jag såg bara slutresultatet och det är ju det som det görs en stor poäng av.
Användarvisningsbild
Jonathanerik_77
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 06 nov 2017 10:56
Ort: Nybro

Re: Polestar 2

Inlägg av Jonathanerik_77 »

Svenssons skrev:
Orättvist att Model 3 kan ladda på Ionity, i test ska Tesla inte få ladda på annat än SuperChargers.

Test för 350 km får aldrig göras för då blir det också orättvist eftersom Model 3 har längre räckvidd. Inte ens om 350 km är extremfallet i testet...

I det här fallet så laddade han bilen på en V3 Supercharger, men än så länge finns det ju inte så många sådana så resultatet är svårt att uppnå just nu.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

Verdi skrev:
Jag såg bara slutresultatet och det är ju det som det görs en stor poäng av.
Tabellen visar skillnaden från 5 mil och uppåt med 5 mils mellanrum. Tar man ex 25 mil får man 11 minuter för Model 3, 26 minuter för PS2 osv.

Ett test som jämför laddhastighet bör väl göra just det. Att det sedan finns få V3 laddare i Sverige, nästan bara finns 50 kW CCS i norra Sverige om man inte kör Tesla, Ionity är svindyrt osv är ett separat ämne.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
Jag har sett Taliz skriva att han föredrar att stanna ofta och ladda ett flertal ggr. Men då handlade såklart diskussionen om att Model 3:S laddkurva är toppig och premierar korta stopp.
Jaså? Var då? Brukar snarare köra långt och sen ta längre stopp.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Verdi skrev:
Jag har sett Taliz skriva att han föredrar att stanna ofta och ladda ett flertal ggr. Men då handlade såklart diskussionen om att Model 3:S laddkurva är toppig och premierar korta stopp.
Jaså? Var då? Brukar snarare köra långt och sen ta längre stopp.
Förutom när du ska misskreditera E-Tron och dess snabba laddning ända upp till höga SOC...


Nä nu orkar jag inte mer... Ha så skoj.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
taliz skrev:
Verdi skrev:
Jag har sett Taliz skriva att han föredrar att stanna ofta och ladda ett flertal ggr. Men då handlade såklart diskussionen om att Model 3:S laddkurva är toppig och premierar korta stopp.
Jaså? Var då? Brukar snarare köra långt och sen ta längre stopp.
Förutom när du ska misskreditera E-Tron och dess snabba laddning ända upp till höga SOC...


Nä nu orkar jag inte mer... Ha så skoj.
Étron? De la derrière? :shock:
Bonnie nuit!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
DrW
elbilist
Inlägg: 22
Blev medlem: 31 jul 2020 15:40

Re: Polestar 2

Inlägg av DrW »

mr_tt skrev:
Ang Polestar 2:
Stanna 20-25min per 200-250km körning, låter lagom/klart godkänt i mina öron.
Däremot är ju infrastrukturen fortfarande undermålig, vore intressant att se ett laddtest med 50kw laddare, eller nån som kan tänkas räkna om hur mkt körning man får på 20-25min?
Laddade min Polestar på 50kw laddare medan jag åt på Max. Laddade 20kwh upp till 88% på exakt 30 min.
Inte så skruttigt tycker jag.
Skulle dock vara bra om de flesta 50kw laddarna uppgraderades till 100. Skulle bli väsentligt bättre att resa i Norrland då. Hellre fler sådana laddare än några få supersnabbladdare.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

DrW skrev:
mr_tt skrev:
Ang Polestar 2:
Stanna 20-25min per 200-250km körning, låter lagom/klart godkänt i mina öron.
Däremot är ju infrastrukturen fortfarande undermålig, vore intressant att se ett laddtest med 50kw laddare, eller nån som kan tänkas räkna om hur mkt körning man får på 20-25min?
Laddade min Polestar på 50kw laddare medan jag åt på Max. Laddade 20kwh upp till 88% på exakt 30 min.
Inte så skruttigt tycker jag.
Skulle dock vara bra om de flesta 50kw laddarna uppgraderades till 100. Skulle bli väsentligt bättre att resa i Norrland då. Hellre fler sådana laddare än några få supersnabbladdare.
20kwh är knappt 10 mils räckvidd....
Köra en timme, äta hamburgare 30 min, upprepa. Blir många hamburgare. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
DrW skrev:
mr_tt skrev:
Ang Polestar 2:
Stanna 20-25min per 200-250km körning, låter lagom/klart godkänt i mina öron.
Däremot är ju infrastrukturen fortfarande undermålig, vore intressant att se ett laddtest med 50kw laddare, eller nån som kan tänkas räkna om hur mkt körning man får på 20-25min?
Laddade min Polestar på 50kw laddare medan jag åt på Max. Laddade 20kwh upp till 88% på exakt 30 min.
Inte så skruttigt tycker jag.
Skulle dock vara bra om de flesta 50kw laddarna uppgraderades till 100. Skulle bli väsentligt bättre att resa i Norrland då. Hellre fler sådana laddare än några få supersnabbladdare.
20kwh är knappt 10 mils räckvidd....
Köra en timme, äta hamburgare 30 min, upprepa. Blir många hamburgare. ;)
beror på hur långt man ska.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

DrW skrev:
Laddade min Polestar på 50kw laddare medan jag åt på Max. Laddade 20kwh upp till 88% på exakt 30 min.
Inte så skruttigt tycker jag.
Skulle dock vara bra om de flesta 50kw laddarna uppgraderades till 100. Skulle bli väsentligt bättre att resa i Norrland då. Hellre fler sådana laddare än några få supersnabbladdare.
Jag skulle vara glad om det fanns fler 50 kW laddare häruppe. Eller helst då 2x100 kW med delad effekt/station. Sen får de gärna fungera också, men just den biten verkar ha blivit lite bättre på sistone. Fler elbilar med lång räckvidd häruppe ger incitament för hålla igång laddarna.

Sen måste man förstås som Verdi nämnde även fundera på ett realistiskt scenario. Samt hur man personligen använder sin bil. Jämför man ex e-Tron med Model 3, Luleå - Stockholm så skiljer det 1 1/2h laddtid den sträckan enligt abetterrouteplanner. Men då är det extremt korta stopp med 3:an. Vi tar oftast ett 1h lunchstopp exempelvis och i 3:ans exempel är det längsta stoppet på 34 minuter (Hudiksvall). Så för oss skulle det kanske bli mindre skillnad än abetterroutepanner indikerar medans det för den som ligger 120+ km/h om möjligt och ska fram så snabbt det går antagligen skiljer mer.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

”Vi har sett stark efterfrågan i Sverige och ligger enligt plan med våra försäljningsmål för 2020.
Vi kommer leverera 1 800 bilar från leveransstarten nu i augusti till december, och vi ser stark
efterfrågan som kommer säkra högre försäljningsvolym för 2021”, skriver Brent Ellis på Polestars
kommunikationsavdelning i ett mejlsvar till Vi Bilägare.
1.800 bilar i år.
1.038 på Carinfo.

Blir inte många levererade Q4 i Sverige.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Edward123
Inlägg: 153
Blev medlem: 14 jan 2020 10:05

Re: Polestar 2

Inlägg av Edward123 »

Zalman3 skrev:
”Vi har sett stark efterfrågan i Sverige och ligger enligt plan med våra försäljningsmål för 2020.
Vi kommer leverera 1 800 bilar från leveransstarten nu i augusti till december, och vi ser stark
efterfrågan som kommer säkra högre försäljningsvolym för 2021”, skriver Brent Ellis på Polestars
kommunikationsavdelning i ett mejlsvar till Vi Bilägare.
1.800 bilar i år.
1.038 på Carinfo.

Blir inte många levererade Q4 i Sverige.
Hur menar du nu?
Skriv svar