Designstudion uppdaterad

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Designstudion uppdaterad

Inlägg av hybris »

HelectriC skrev:
Franz skrev:
tesla_silver.JPG
3 av 7 bilar var silvriga på Göteborgs-lunchen idag... Färgen som är snyggast, i snitt. D.v.s. smutsen syns minst vilket jag antar att vi på västkusten märker av under snöslasksäsongen.

En snabb observation visar att ingen har spoiler bak. Er det en allmän inställning att detta inte är snyggt eller hur funderar folk kring detta? Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha det eller ej :?
Bilen är rejält snyggare med vingen.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

hybris skrev:
HelectriC skrev:
Franz skrev:
tesla_silver.JPG
3 av 7 bilar var silvriga på Göteborgs-lunchen idag... Färgen som är snyggast, i snitt. D.v.s. smutsen syns minst vilket jag antar att vi på västkusten märker av under snöslasksäsongen.

En snabb observation visar att ingen har spoiler bak. Er det en allmän inställning att detta inte är snyggt eller hur funderar folk kring detta? Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha det eller ej :?
Jag håller inte helt med. Vill man ha en sportig look, med 21", svärta ut krom pch sånt, så är vinge snyggt. Håller man sig till mer elegant look, 19", krom synlig, så är jag inte längre säker på vingen. Dessutom är färgen lite avgörande, röd eller vit är absolut snyggast med vinge. Jag har blå och där blir det inte lika lätt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

bladh skrev:
bylund skrev:
Något som inte har förändrats tillbaka än är prisinformationen. Gör man Tesla en tjänst eller otjänst genom att fråga Konsumentverket vad de tycker om saken?

Jag anser fortfarande att Tesla skadar sig själva genom att formulera sig som de gör, så om de skulle få en uppmaning eller ett föreläggande från myndigheten som de följer skulle det vara bra. Risken är ju att det leder till negativ publicitet att de har fått Konsumentverket på sig.

De har inte ens åtgärdat förmånsvärdet, som ju inte är fråga om tveksam marknadsföring, utan bara fel.
Det är dåligt för alla, inklusive Tesla Motors, att de inte ändrat detta.
På sikt måste det helt klart innebära att man gör dem en tjänst genom att kolla med .
Företaget ska ju, förhoppningsvis, verka under många år på en marknad där det inte accepteras att presentera priser/kostnader på det sätt som de gör nu. Lika lite som att vi accepterar kvalitetsbrister på bilarna vid leverans eller fel som uppstår under tiden (som diskuteras i andra trådar här på forumet).
De må vara ett ungt företag, men de kan inte komma undand med det hela tiden. De behöver lära sig ett och annat. Och det får vi och marknaden hjälpa dem med.
Nu har tydligen fosilbilpressen upptäckt detta med.
Huvudnyhet på AM&S:
http://www.automotorsport.se/
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... 000-kronor
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

"Jag håller inte helt med. Vill man ha en sportig look, med 21", svärta ut krom pch sånt, så är vinge snyggt. Håller man sig till mer elegant look, 19", krom synlig, så är jag inte längre säker på vingen. Dessutom är färgen lite avgörande, röd eller vit är absolut snyggast med vinge. Jag har blå och där blir det inte lika lätt.[/quote]"

> jag hade beställt min andra och nuvarande Tesla utan vingen.,dvs P85D och space grå (nytt namn numera men samma förg). Fick sen se en live utan vinge och fick total panik eftersom jag tycker bilen såg hemsk ut utan vinge. Lyckades ändra till med vinge i sista stund. Otrolig tur. Nära ögat men går ju att rätta till i efterhand också. Model S har liknande bakdel som BMW haft se aste åren. Mjuk skum baklucka... Ser inte bra ut utan vinge helt enkelt.

De enda snygga Tesla fälgarna idag är 21" turbin i grått. Resten kan kanske fungera som vinterfälg. Elegant? Nope... På en svart kan jag tänka mig silver vossen cv7 22" möjligen. :-)

Idag på kvällen åkte jag raggarrundan på avenyn och poseidon. Alla Göteborgsraggare med matta bilar och toktrimm stod där. Oj vad de spanade in min bil. Kändes som man var kungen... Lite extra cool med takboxen och sonen i bakluckan... 700hk... Folierad blå metallic (mer tryck i den blåa än Teslas två orginalfärger), vinge, 21" gråa turbin. ;-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Du har många åsikter du :) Vingen fästs med självhäftande tejp så det hade nog inte varit katastrof om de inte hade hunnit få dit den på fabriken ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Inte katastrof men jobbigt eftermeck. Klart man har åsikter. Öppen och ärlig. Betyder inte att jag har rätt då smaken är som baken dvs delad... Men jo jag har såklart rätt. Bäst, vackrast och.... Ödmjuk! ;-)
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

hybris skrev:
Inte katastrof men jobbigt eftermeck. Klart man har åsikter. Öppen och ärlig. Betyder inte att jag har rätt då smaken är som baken dvs delad... Men jo jag har såklart rätt. Bäst, vackrast och.... Ödmjuk! ;-)
Jobbigt? Typ härda över natten och 3 minuter montering innan det? :lol:
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Total förvirring i Designstudion! Kolla kontantpriserna för leverans i oktober...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

+46 skrev:
Total förvirring i Designstudion! Kolla kontantpriserna för leverans i oktober...
Nu är det rätt igen. Synd att jag inte hann göra en skärmdump. Snacka om prishöjning...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

AnteF skrev:
hybris skrev:
Får man köpa vingen i efterhand av Tesla? Finns iofs eftermarknad...
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

hybris skrev:
AnteF skrev:
hybris skrev:
Får man köpa vingen i efterhand av Tesla? Finns iofs eftermarknad...
Rätt säker men inte 100% på att man kan köpa den av Tesla. Det finns dock gott om goda alternativ. Jag hakar dock upp mig på att få av eftermarknadsvingarna är lika diskreta som Teslas egna (kanske föga förvånande, då "diskret" sällan är en kvalitet som efterfrågas av de som sitter och shoppar eftermarknadsstyling till sin bil).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Får inte köpa den i efterhand!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Du måste äga den specifika modellen som du vill köpa delar till som jag förstår det. Vill du ha specifika grejor till en P måste du äga en P osv.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

SR-71-BlackBird skrev:
Får inte köpa den i efterhand!
Jodå, jag har precis gjort det och smackat på den. :) Att det bara skulle vara för P tror jag nog inte heller på...
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Vet en forumdeltagare som INTE fick köpa ut alupedalerna som sitter på P då han hade en vanlig S.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
burgundy
Teslaägare

Inlägg av burgundy »

hybris skrev:
HelectriC skrev:
Franz skrev:
tesla_silver.JPG

Hade vingen varit lackad i bilens färg eller om det varit fler detaljer som varit i just kolfiber så hade jag valt vingen utan att tveka. Nu känns den bara lite konstig. Nästan som något man satt dit själv.
Model S P85D // Multi-Coat Red // 21" Grey Turbine wheels // Next Gen seats front & back // All available options except the leaking panorama roof and the doghouse seats in the trunk :D
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Kolfiber är klart snyggast. Kolfiber interiör och vinge. Tesla hade kolfiber fram och bak. De delarna som är svart plast. Men de tog bort det innan produktion pgr av att det vart för mycket märken vid körning.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Såg en P85D utan vingen idag. Sorglig syn att ligga bakom...
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Grå "vanliga" skinnsäten ej längre tillgängliga, bara NG.
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

SR-71-BlackBird skrev:
Grå "vanliga" skinnsäten ej längre tillgängliga, bara NG.
Samma sak med beiga nu också, bara svarta som finns kvar som "vanliga" förutom textilsätena.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Utfasning som gäller då, NG blir std skinnsäten i framtiden.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

SR-71-BlackBird skrev:
Tycker jag är synd... Jag gillade inte att sitta i dom en längre tid :(
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Nicklas skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Tycker jag är synd... Jag gillade inte att sitta i dom en längre tid :(
Det gör jag!

Har en bil med och en bil utan, och NG säten är det jag saknar mest i den "gamla".
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Silvermetallic går åter att få.
Skriv svar