Laddning efter överlåtelse

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

fbodin

Laddning efter överlåtelse

Inlägg av fbodin »

Min bil kommer säljas via tredjepartssäljare
Jag vill då göra en factory reset i bilen o ta bort koppling mot mitt konto

Kommer köparen kunna ladda via Supercharger på vägen hem? Det kommer ju dröja ett tag innan denne får bilen kopplat till sitt konto
fbodin

Re: Laddning efter överlåtelse

Inlägg av fbodin »

Har inte free supercharging, bilen är fr mitten 2017 så har en pott att ta ifrån
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
fbodin

Inlägg av fbodin »

Det förstår jag. Frågan är: kommer nya köparen kunna superladda innan denne fått ett konto kopplat till bilen och lagt till kreditkort?
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

HelectriC skrev:
Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
Sålde precis min bil och skulle ta bort den men länken gick inte klicka på längre. Muspekaren byttes till ett rött litet kryss. Skumt.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

OlleBack skrev:
HelectriC skrev:
Sålde precis min bil och skulle ta bort den men länken gick inte klicka på längre. Muspekaren byttes till ett rött litet kryss. Skumt.
Sålde du till Tesla eller till en privatperson?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

OlleBack skrev:
HelectriC skrev:
Samma för mig. Köparen skulle på Tysklandresa och fick mitt godkännande att köra med bilen kopplat till mitt konto. Slutade med helt tomt på fria SuC och räkning på 2500kr i laddkostnader.

Kunde inte ta bort bilen från hemsidan och Tesla svarar inte.
CF0D33EC-EFEA-45AF-9B4A-99B1F43CDB2C.jpeg
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

NEO skrev:
OlleBack skrev:
HelectriC skrev:
Samma för mig. Köparen skulle på Tysklandresa och fick mitt godkännande att köra med bilen kopplat till mitt konto. Slutade med helt tomt på fria SuC och räkning på 2500kr i laddkostnader.

Kunde inte ta bort bilen från hemsidan och Tesla svarar inte.
CF0D33EC-EFEA-45AF-9B4A-99B1F43CDB2C.jpeg
Fy fasiken. Har som tur var fri supercharging på min så hoppas jag slipper det där men kan väl åka dit på Idle fees. Kanske kan ringa min sales rep för nya bilen, Brukar ju vara dom enda som svarar. Jag sålde dock till ridddermark så har väl lite tid på mig.
Skriv svar