Min bil kommer säljas via tredjepartssäljare
Jag vill då göra en factory reset i bilen o ta bort koppling mot mitt konto
Kommer köparen kunna ladda via Supercharger på vägen hem? Det kommer ju dröja ett tag innan denne får bilen kopplat till sitt konto
Laddning efter överlåtelse
Moderator: Redaktion
Re: Laddning efter överlåtelse
Har inte free supercharging, bilen är fr mitten 2017 så har en pott att ta ifrån
Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det förstår jag. Frågan är: kommer nya köparen kunna superladda innan denne fått ett konto kopplat till bilen och lagt till kreditkort?
Sålde precis min bil och skulle ta bort den men länken gick inte klicka på längre. Muspekaren byttes till ett rött litet kryss. Skumt.HelectriC skrev:Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
Sålde du till Tesla eller till en privatperson?OlleBack skrev:Sålde precis min bil och skulle ta bort den men länken gick inte klicka på längre. Muspekaren byttes till ett rött litet kryss. Skumt.HelectriC skrev:Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Samma för mig. Köparen skulle på Tysklandresa och fick mitt godkännande att köra med bilen kopplat till mitt konto. Slutade med helt tomt på fria SuC och räkning på 2500kr i laddkostnader.OlleBack skrev:Sålde precis min bil och skulle ta bort den men länken gick inte klicka på längre. Muspekaren byttes till ett rött litet kryss. Skumt.HelectriC skrev:Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
Kunde inte ta bort bilen från hemsidan och Tesla svarar inte.
Fy fasiken. Har som tur var fri supercharging på min så hoppas jag slipper det där men kan väl åka dit på Idle fees. Kanske kan ringa min sales rep för nya bilen, Brukar ju vara dom enda som svarar. Jag sålde dock till ridddermark så har väl lite tid på mig.NEO skrev:Samma för mig. Köparen skulle på Tysklandresa och fick mitt godkännande att köra med bilen kopplat till mitt konto. Slutade med helt tomt på fria SuC och räkning på 2500kr i laddkostnader.OlleBack skrev:Sålde precis min bil och skulle ta bort den men länken gick inte klicka på längre. Muspekaren byttes till ett rött litet kryss. Skumt.HelectriC skrev:Ta bort bilen på ”min sida” på Tesla.com, så är den inte längre länkad till dig och ska sedermera inte heller belastas dig för eventuella laddsessioner.
Kunde inte ta bort bilen från hemsidan och Tesla svarar inte.