Hej!
Jag har hittat några saker på min bil som jag har begärt service för.
1 vänster motorvägsblinkers fungerar inte, den blinkar konstant även om jag inte går förbi "hacket" på spaken.
2 Jag har upptäckt att spegeln på solskyddet är spräckt. Jag har inte kollat detta tidigare och vet att jag inte har slagit i detta så att jag har spräckt det.
3 passagerarsätet sitter inte fast ordentligt. Skruven är inte idragen ordentligt.
4 Missljud från hatthyllan.
Bilen är uttagen i mars -19.
Jag har nu bokat in mig på en service och får ett kostnadsförslag på 9110 kr för dessa.
1. 4160 kr
2. 1778 kr
3. 675 kr
4. 675 kr
Är detta rimligt? Har jag inte garantier som gäller?
Mvh
Servicekostnad
Moderator: Redaktion
Re: Servicekostnad
Nog har du gällande garantier... möjligen solskyddet då som du kan få betala.
Tesla Y LR -22 EAP
De törs inte lova att det går att ta det på garantin innan de kollat på felet och bedömt det. Men anser de att det är ett garantiärende så blir det gratis.
Men jag håller med. Det är lite klumpigt att skicka ut att det kommer kosta en massa tusenlappar när det antagligen inte kommer göra det. Skrämmer upp kunden i onödan.
Men jag håller med. Det är lite klumpigt att skicka ut att det kommer kosta en massa tusenlappar när det antagligen inte kommer göra det. Skrämmer upp kunden i onödan.
Eventuellt är det följande som jag har råkat ut för:BrooklynS skrev:Nog har du gällande garantier... möjligen solskyddet då som du kan få betala.
https://teslaownersonline.com/threads/h ... rror.7692/
Man får alltså inte ha sätet i vissa positioner. (En service-firma har plockat ut sätet under ett service-ärende, det kan vara de som har sabbat spegeln under processen)