1:års jubileum! Nissan appen paj i ett år!
Moderator: Redaktion
Idag fick jag återkoppling från Nissan då de undrar om jag fortfarande har problem. Jodå, eller, vad man nu menar med problem. Är det ett problem att man inte kan få någon info om bilen i appen, inte heller göra ngt, såsom starta värme eller laddning?
Köp inte Nissan. Och om ni ska det, se till att få skriftligt att appen ska fungera mer än 10 ggr. Jävla skitmärke.
Fy fan vad sur jag blir. Jag har ringt tre verkstäder och ingen vet vad man kan göra förutom att byta TCU, vilket Nissan vägrar att betala för. Bilen får data från Nissa center men de kan inte få data från bilen.
Sunkmärke!
Köp inte Nissan. Och om ni ska det, se till att få skriftligt att appen ska fungera mer än 10 ggr. Jävla skitmärke.
Fy fan vad sur jag blir. Jag har ringt tre verkstäder och ingen vet vad man kan göra förutom att byta TCU, vilket Nissan vägrar att betala för. Bilen får data från Nissa center men de kan inte få data från bilen.
Sunkmärke!
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...

Re: 1:års jubileum! Nissan appen paj i ett år!

Gäller detta alla Nissans modeller .
På G att köpa en Nv-e 200 ,om jag väljer premium så får jag ju tillgång till connect appen för att just kunna starta värme via app bl.a enligt säljaren ..men är den så kass ,så är det kanske ovärt ?
Trist! Jag hade en e-up i 1,5 år. Appen funkade aldrig på ett tillfredställande vis. Funkade en vecka och sen var de kass i 2 månader. Och så var det under hela ägande tiden. Sen köpte jag Tesla och det har aldrig strulat under ca 2 års ägande.
Det är ren roulette om det funkar. Röd eller svart typ. Och glöm support om det inte gör det, så lägg inte en spänn på appen.Eliard skrev:![]()
Gäller detta alla Nissans modeller .
På G att köpa en Nv-e 200 ,om jag väljer premium så får jag ju tillgång till connect appen för att just kunna starta värme via app bl.a enligt säljaren ..men är den så kass ,så är det kanske ovärt ?

Ställde nyss in värme på i morgon bitti på vår nissan leaf. Funkar utan problem!
Grattis! Starta en jag är supernöjd med appen tråd då!Teslared skrev:Ställde nyss in värme på i morgon bitti på vår nissan leaf. Funkar utan problem!
Och när du får strul m bilen, så kommer du säkert få enormt kvalificerad support som löser problemet på en gång...

- sven-labil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ola13743
Man kunde ju tro att det skulle ordna appen nån gång, men tydligen inte. På mina fyra år med Leaf så funkade den nog i snitt varannan gång men var iaf. inte helt död mer än någon månad i taget.
Å andra sidan var appen det enda som inte fungerade perfekt, så är det ju inte direkt med Teslan
Å andra sidan var appen det enda som inte fungerade perfekt, så är det ju inte direkt med Teslan

Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Vad är det som strular med din Tesla? Bra att veta för ngn som mig som drömmer om en bättre bil...

Jag körde Passat GTE innan. Deras app var en katastrof! Efter 6 veckor med en M3 så är jag helnöjd med Teslas app! Dock leder fortfarande Husqvarnas app till robotgräsklipparen. Den fungerar alltid! VW borde head-hunta..
Ja, det är nog enklare att bygga in husqvarnan i Leaf själv än att få Nissan att laga sina servrar.

Du kan läsa spalt km om det här på forumet. Men tänk på att det är de med problem som låter.PapaD skrev:Vad är det som strular med din Tesla? Bra att veta för ngn som mig som drömmer om en bättre bil...
Om vi håller oss till appen så är Teslas app lite seg när den ska väcka bilen annars funkar den som den ska. Jag tycker det är lite skumt att man ska behöva vänta på bilen för att tex starta värmen, skulle inte det kunna göras i bakgrunden? Lite samma fel med Nissan appen där man ska vänta på svar från bilen efter varje klick. Idag tog bägge ungefär lika lång tid att starta, typ.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ungefär lika för mig med min Leaf, bilen var tamejfan den mest felfria bil jag ägt och på 5 år bytte jag 12V-batteriet efter 4 år och en bromstrycksgivare (bytt på en kvart max),sven-labil skrev:Man kunde ju tro att det skulle ordna appen nån gång, men tydligen inte. På mina fyra år med Leaf så funkade den nog i snitt varannan gång men var iaf. inte helt död mer än någon månad i taget.
men appen alltså... totalt skämt, den funkade som sagt ungefär hälften av gångerna och det tog nästan alltid flera minuter innan man hade kontakt med bilen...
Det första året tror jag det funkade lite oftare (men fortfarande med stor tidsfördröjning)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
För mig gick värmeväxlaren sönder efter ett par månader, så hela november utan värme till dess de fått hem delar. Bakluckan klonkade högt när man öppnade, garantin löpt ut. Mbil ville ha över 1000 kr för att felsöka. Tyckte det var lite för mycket, tar ju typ två sekunder att höra felet när man öppnar. Sen sitter det i gångjärnen, ge pris för reparation. De vägrade, så det fick vara. Faktiskt nöjd med bilen och körningen trots dessa fel.
Men appen, herre jävlar vad dåligt det fungerat. Speciellt när många använder den en kall morgon och bilen behöver förvärras. Supporten inte mycket till hjälp. Har en massa inlägg om det på elbil.forum24.se. Hoppas verkligen det är bättre nu för en i grunden bra bil. Tycker dock att för elbil sitter det ihop, appstyrning är väsentligt för hela upplevelsen
Men appen, herre jävlar vad dåligt det fungerat. Speciellt när många använder den en kall morgon och bilen behöver förvärras. Supporten inte mycket till hjälp. Har en massa inlägg om det på elbil.forum24.se. Hoppas verkligen det är bättre nu för en i grunden bra bil. Tycker dock att för elbil sitter det ihop, appstyrning är väsentligt för hela upplevelsen
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf är en driftsäker bil men ska man klaga på Tesla nivå så finns det en hel del att anmärka på. Dörrarna är filmiska, ingen klonk känsla. Dörrarna linjerar inte riktigt med karossen så de hoppar på plats när man stänger dem. Bromsarna rostar ihop då de inte används. Värmeaggregatet låter som en liten bensinmotor. Men förväntningarna ligger på en annan nivå för en Nissan än en Tesla, gissar jag.
Tror man har lite andra förväntningar med en prisskillnad på ca en halv miljon ja. (Jo billigaste M3 finns ju och då blir det väll närmare 250 000 i skillnad ? )LarsL skrev:Nissan Leaf är en driftsäker bil men ska man klaga på Tesla nivå så finns det en hel del att anmärka på. Dörrarna är filmiska, ingen klonk känsla. Dörrarna linjerar inte riktigt med karossen så de hoppar på plats när man stänger dem. Bromsarna rostar ihop då de inte används. Värmeaggregatet låter som en liten bensinmotor. Men förväntningarna ligger på en annan nivå för en Nissan än en Tesla, gissar jag.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Ja, Leaf borde kosta 250000kr i förhållande till vad man får, men så är inte falletStevvee skrev:Tror man har lite andra förväntningar med en prisskillnad på ca en halv miljon ja. (Jo billigaste M3 finns ju och då blir det väll närmare 250 000 i skillnad ? )LarsL skrev:Nissan Leaf är en driftsäker bil men ska man klaga på Tesla nivå så finns det en hel del att anmärka på. Dörrarna är filmiska, ingen klonk känsla. Dörrarna linjerar inte riktigt med karossen så de hoppar på plats när man stänger dem. Bromsarna rostar ihop då de inte används. Värmeaggregatet låter som en liten bensinmotor. Men förväntningarna ligger på en annan nivå för en Nissan än en Tesla, gissar jag.
https://www.blocket.se/annons/vasternor ... k/88220865
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Bmw i3 appen funkar helt ok. Blivit bättre och bättre, nån gång har den legat nere några timmar. Senaste året är den mycket stabil, funkar 90-99 gånger av hundra. Tar lite tid att få svar via server och bil, uppåt en minut, när man startar värmen. Bmw börjar lära sig det här med mjukvara.
Ubercool
(Misstänker hackad en gång via telefonen, stängt av GPS så inte tjuvar vet var bilen är och lagt in krånglig t lösenord).

(Misstänker hackad en gång via telefonen, stängt av GPS så inte tjuvar vet var bilen är och lagt in krånglig t lösenord).

Tellus skrev:Ja, Leaf borde kosta 250000kr i förhållande till vad man får, men så är inte falletStevvee skrev:Tror man har lite andra förväntningar med en prisskillnad på ca en halv miljon ja. (Jo billigaste M3 finns ju och då blir det väll närmare 250 000 i skillnad ? )LarsL skrev:Nissan Leaf är en driftsäker bil men ska man klaga på Tesla nivå så finns det en hel del att anmärka på. Dörrarna är filmiska, ingen klonk känsla. Dörrarna linjerar inte riktigt med karossen så de hoppar på plats när man stänger dem. Bromsarna rostar ihop då de inte används. Värmeaggregatet låter som en liten bensinmotor. Men förväntningarna ligger på en annan nivå för en Nissan än en Tesla, gissar jag.
https://www.blocket.se/annons/vasternor ... k/88220865

Min Leaf kostade nästan 400kkr ny och Model 3 560kkr. Men förväntningarna kan vara olika, speciellt i omgivningen. Ingen kan gissa att Leaf är så dyr bil som den är.Stevvee skrev:Tror man har lite andra förväntningar med en prisskillnad på ca en halv miljon ja. (Jo billigaste M3 finns ju och då blir det väll närmare 250 000 i skillnad ? )LarsL skrev:Nissan Leaf är en driftsäker bil men ska man klaga på Tesla nivå så finns det en hel del att anmärka på. Dörrarna är filmiska, ingen klonk känsla. Dörrarna linjerar inte riktigt med karossen så de hoppar på plats när man stänger dem. Bromsarna rostar ihop då de inte används. Värmeaggregatet låter som en liten bensinmotor. Men förväntningarna ligger på en annan nivå för en Nissan än en Tesla, gissar jag.
Faktum är att Leafen har och är den bil vi har haft minst krångel med från ny. Appen kan vara lite seg framför allt på morgonen men ställer man in tid för värmen kvällen innan så är det inga problem.PapaD skrev:Grattis! Starta en jag är supernöjd med appen tråd då!Teslared skrev:Ställde nyss in värme på i morgon bitti på vår nissan leaf. Funkar utan problem!
Och när du får strul m bilen, så kommer du säkert få enormt kvalificerad support som löser problemet på en gång...
Teslan däremot är den minst felfria bil vi haft från ny.
Från leverans: Varning airbag 2 gånger, lösa hjulmuttrar, skruv i dörrupphängning lös, byte vindruta, fel i lack, fel på tätning sidoruta, list på tak del felaktig, vatten i baklykta. Kanske dyker det upp något mer snart.
7 gånger till service , ett par ggr med oförättat ärende ,bara vända och åka hem 27 mil i onödan!
Leafen framstår som mycket bättre i jämförelse trots att den inte kostade mer än en kvarts Tesla!!
Sedan årsskiftet har appen till Leafen fungerat.
Polestar 2 awd -21
Är inne på min andra Leaf.
Bilen är 100% problemfri.
Appen är 100% problem och fungerar sämre än någonsin.
Det ska sägas att Google Auto kopplar ifrån ibland, men jag vet inte om det är på grund av mobilen eller bilen så bilen kan faktiskt vara 100% felfri.
Bilen är 100% problemfri.
Appen är 100% problem och fungerar sämre än någonsin.
Det ska sägas att Google Auto kopplar ifrån ibland, men jag vet inte om det är på grund av mobilen eller bilen så bilen kan faktiskt vara 100% felfri.
Nämen! Idag fick jag det varannanmånatliga mejlet från Nissan, där de brukar fråga om jag fortfarande upplever problem m appen. Den har inte fungerat alls på ca 18 månader....
Men, idag skrev de att de löst mina problem. Och ta mej f-n, nu kan jag se laddningsprocenten! Undrens tid är inte förbi.
Men, idag skrev de att de löst mina problem. Och ta mej f-n, nu kan jag se laddningsprocenten! Undrens tid är inte förbi.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Är fler som fått fart på appen nu?PapaD skrev:Nämen! Idag fick jag det varannanmånatliga mejlet från Nissan, där de brukar fråga om jag fortfarande upplever problem m appen. Den har inte fungerat alls på ca 18 månader....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vi har alltid haft fart på appen! Förstår inte allt gnäll på den!