Skillnader på AP
Moderator: Redaktion
Skillnader på AP
Hej,
Har börjat snegla lite på en M3a som är från Q1 2019 och vet att den har autopilot.
Säljaren nämner att den går att uppgradera APn för 33,000.
Vad kan jag vänta mig från bas AP'n om jag ej uppgraderar?
Adaptiv farthållare som finns på Audi som standard är det inkluderat eller är det en "dum" farthållare som låser hastigheten oberoende vad som finns framför?
Har börjat snegla lite på en M3a som är från Q1 2019 och vet att den har autopilot.
Säljaren nämner att den går att uppgradera APn för 33,000.
Vad kan jag vänta mig från bas AP'n om jag ej uppgraderar?
Adaptiv farthållare som finns på Audi som standard är det inkluderat eller är det en "dum" farthållare som låser hastigheten oberoende vad som finns framför?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Skillnader på AP
Det låter som en bil helt utan AP, och den vanliga kostar just 33 tusen,
och den för 33 tusen ger adaptiv farthållare och filhållaren typ.
Utan AP har bilen bara "dum" farthållare tyvärr.
och den för 33 tusen ger adaptiv farthållare och filhållaren typ.
Utan AP har bilen bara "dum" farthållare tyvärr.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Såldes det några utan AP?
Var det inte så att de sänkte priset innan de första levererades, som kompensation bjöd dom på AP för de som inte köpt det, respektive FSD för de som köpt AP.
Dvs det skulle ev. kunna vara en bil med EAP. Då har den autopilot + navigate on autopilot + summon.
Var det inte så att de sänkte priset innan de första levererades, som kompensation bjöd dom på AP för de som inte köpt det, respektive FSD för de som köpt AP.
Dvs det skulle ev. kunna vara en bil med EAP. Då har den autopilot + navigate on autopilot + summon.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nä jag fick betala för det, hämtade ut min siste mars 2019. Jag hann köra runt en del innan dom inkluderade det i priset, vilket till mitt förtret var ytterst surt, eftersom det ändå var ganska nära inpå.
Låter som den har enhanced auto pilot. Tror den kostar så mkt att uppgradera till FSD.
https://www.autopilotreview.com/tesla-a ... autopilot/
https://www.autopilotreview.com/tesla-a ... autopilot/
I Q1 2019 kostade Autopilot 33200:- som tillval. Utan den fick man enbart tillgång till en vanlig farthållare. För tillvalet fick man det som idag ingår som Autopilot.
Dvs, det är värt att reda ut exakt vad säljaren menar, då jag tycker det låter som att det inte inkluderar någon autopilot alls i nuläget.
Dvs, det är värt att reda ut exakt vad säljaren menar, då jag tycker det låter som att det inte inkluderar någon autopilot alls i nuläget.
Jag äger en M3 "utan" ap mjukvaran. Hårdvaran sitter såklart där. Tesla sänkte priset (och tog bort möjligheten till referrals) under en period i slutet av Q1. Sen la man till AP mjukvaran som standard och priset justerades därefter.
Kolla ordentligt med personen som säljer den. Utan mjukvaran så har du bara vanlig "dum" farthållare.
Kolla ordentligt med personen som säljer den. Utan mjukvaran så har du bara vanlig "dum" farthållare.
Ehh, hämtade vår någon vecka tidigare men fick AP gratis, alltså filhållning och avståndsfarthållare...kenny skrev:Nä jag fick betala för det, hämtade ut min siste mars 2019. Jag hann köra runt en del innan dom inkluderade det i priset, vilket till mitt förtret var ytterst surt, eftersom det ändå var ganska nära inpå.
Det låter ju helt sjukt, detta får vi ju undersöka närmre.MarkusL skrev:Ehh, hämtade vår någon vecka tidigare men fick AP gratis, alltså filhållning och avståndsfarthållare...kenny skrev:Nä jag fick betala för det, hämtade ut min siste mars 2019. Jag hann köra runt en del innan dom inkluderade det i priset, vilket till mitt förtret var ytterst surt, eftersom det ändå var ganska nära inpå.

Japp, jag hämtade 20e-nånting mars. Hade köpt AP men fick FSD gratis. De som inte hade köpt något fick AP.MarkusL skrev:Ehh, hämtade vår någon vecka tidigare men fick AP gratis, alltså filhållning och avståndsfarthållare...kenny skrev:Nä jag fick betala för det, hämtade ut min siste mars 2019. Jag hann köra runt en del innan dom inkluderade det i priset, vilket till mitt förtret var ytterst surt, eftersom det ändå var ganska nära inpå.
Men kanske hade att göra med beställningsdatum? Att de inkluderade dessa var ju som en kompensation för en prissänkning. De som köpte till det nya priset antar jag blev utan gratisuppgraderingen?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ja jag har inte mitt exakta beställningsdatum här nu men det var ca två veckor tidigare än leveransen, så mitten av mars nångång. Du har nog rätt i att prisets hade sänkts tidigare ja nu när jag tänker på det och sen efteråt sänktes det igen indirekt genom att de inkluderade AP. Eller jag minns fel nu?Legato skrev:Japp, jag hämtade 20e-nånting mars. Hade köpt AP men fick FSD gratis. De som inte hade köpt något fick AP.MarkusL skrev:Ehh, hämtade vår någon vecka tidigare men fick AP gratis, alltså filhållning och avståndsfarthållare...kenny skrev:Nä jag fick betala för det, hämtade ut min siste mars 2019. Jag hann köra runt en del innan dom inkluderade det i priset, vilket till mitt förtret var ytterst surt, eftersom det ändå var ganska nära inpå.
Men kanske hade att göra med beställningsdatum? Att de inkluderade dessa var ju som en kompensation för en prissänkning. De som köpte till det nya priset antar jag blev utan gratisuppgraderingen?