Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Moderator: Redaktion
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Någon som kollat med SC infra city om de fått 7an?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Jag pratade med SC Göteborg nyss och de har inte fått tillgång till v7 för nedladdning ännu. Har min bil på service idag så det hade varit trevligt att få till helgenPontus skrev:Någon som kollat med SC infra city om de fått 7an?

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Mycket förvånad att du inte löst detta. Vi bor ju inte i stenåldern längre.danni skrev:Min gör detsamma hela kvällarna och nätterna, så ännu längre tid! Och inte har jag wifi någonstans heller (vilket enligt uppgift ska snabba på uppdateringar). Så jag lär inte få något på flera veckorTelsa skrev:Min bil står utan täckning hela dagarna i garaget på jobbet
Man parkerar väl inte sin bil på plats utan wifi.

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Haha, den är lite svårlöst när man parkerar i ett stort garage under flerbostadshuset, och bor flera våningar upp med åtskilliga lager riktigt tjock betong emellan. Har inte access till några eluttag däremellan för att placera extenders heller.Martinen skrev:Mycket förvånad att du inte löst detta. Vi bor ju inte i stenåldern längre.danni skrev:Min gör detsamma hela kvällarna och nätterna, så ännu längre tid! Och inte har jag wifi någonstans heller (vilket enligt uppgift ska snabba på uppdateringar). Så jag lär inte få något på flera veckorTelsa skrev:Min bil står utan täckning hela dagarna i garaget på jobbet
Man parkerar väl inte sin bil på plats utan wifi.
Här på jobbet finns det i och för sig ett gästwifi som borde vara nåbart från parkeringen. Det är dock av typen öppet wifi där man måste logga in via browsern - nån som vet om en Tesla kan ansluta till ett sådant?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
danni skrev:Haha, den är lite svårlöst när man parkerar i ett stort garage under flerbostadshuset, och bor flera våningar upp med åtskilliga lager riktigt tjock betong emellan. Har inte access till några eluttag däremellan för att placera extenders heller.
Här på jobbet finns det i och för sig ett gästwifi som borde vara nåbart från parkeringen. Det är dock av typen öppet wifi där man måste logga in via browsern - nån som vet om en Tesla kan ansluta till ett sådant?
Ja det ska funka.
Minns inte var jag testat, men jag fick det att funka i alla fall.
Om det nu är så att det går fortare att få uppdateringen via wifi så lägger jag min mobila 4G router i bilen nu.. så nu är bilen alltid wifi uppkopplad [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Förhoppningsvis är det fredag idag!!
Model X, Pearl White
V7 installerad på bilen i showroom i GBG 

Model YP 2024
Oh, damn! It's on, like Donkey Kongmahulkp skrev:V7 installerad på bilen i showroom i GBG

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Lovande. Men det känns inte riktigt som "Första bilden på en svensk tesla med V7"
Vem får den första notisen om att det är klart att installera?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Halva fredagen har passerat... jag tror jag spelar på lotto till imorgon istället.pegs skrev:Lovande. Men det känns inte riktigt som "Första bilden på en svensk tesla med V7"
Inte orkat läsa alla inlägg, men är det bekräftat att den släpps idag?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Denna fredag skiljer ingenting mot alla andra dagar när Elon "hoppas" 

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Ok, får väl svänga förbi showroom i Gbg för att kika då.
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Åh, jag hinner inte förbi där idag. Men jag har en tid bokad på tisdag, så då vet jag att jag i allra värsta fall får V7 då. Det spelar ju ingen större roll för mig ändå, jag som inte ens tycker om autopiloter och såna dumheter 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Min bil är på service idag och jag fick precis en notis om att någon uppdatering har installerats. Om några timmar får jag se...
Laddar, uppkopplad via wi-fi mot mobilen, har bootat om båda skärmarna och stängt av å startat bilen i hopp om att det ska trigga en uppdatering 
Inget hittills, och trafikräknaren på mobilen står still.
Funtar på å rulla över till Tesla Infra City å låna Tesla Service wifit....

Inget hittills, och trafikräknaren på mobilen står still.
Funtar på å rulla över till Tesla Infra City å låna Tesla Service wifit....
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Ja, ja. Man har iallafall Herr X tidsmaskin att leka med i helgen 

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Var precis förbi och kände lite. Fick tyvärr inte provköra bilen med 7.0. Kändes som ett lyft

Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
Nu sa dom SC infra city att dom har 7an på sina bilar men får inte kan inte lägga in det på kundbilar ännu. Hoppas det ändrar sig under dagen, men han påstod att när det släpps så kommer det gå fort.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Provkörde en 70D i Göteborg idag och den hade autopiloten installerad och aktiverad. Det var kul att testa och lite läskigt att bilen styr själv. Att bilen själv byter fil när man blinkar var häftigt.
Det var flera uppmaningar från säljaren om att inte glömma döda vinkeln eller att inte släppa ratten innan jag fick testa den.
Det var flera uppmaningar från säljaren om att inte glömma döda vinkeln eller att inte släppa ratten innan jag fick testa den.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Pics or it did not happenfnystrom skrev:Provkörde en 70D i Göteborg idag och den hade autopiloten installerad och aktiverad. Det var kul att testa och lite läskigt att bilen styr själv. Att bilen själv byter fil när man blinkar var häftigt.

Då borde garanterat alla lagliga problem vara avslutade. Undrar vad det var och hur ett problem av laglig karaktär med myndigheter lyckades klaras av på 1 vecka, det luktar en hund begraven tycker jag,fnystrom skrev:Provkörde en 70D i Göteborg idag och den hade autopiloten installerad och aktiverad. Det var kul att testa och lite läskigt att bilen styr själv. Att bilen själv byter fil när man blinkar var häftigt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit