Haha smygstartHerr X skrev:Nej nu börjar skämtandet galoppera igen. Kan du inte lägga betsel på dig och sadla om till fredagshumorist i morgon istället?Hammar skrev:Släpad

Moderator: Redaktion
Haha smygstartHerr X skrev:Nej nu börjar skämtandet galoppera igen. Kan du inte lägga betsel på dig och sadla om till fredagshumorist i morgon istället?Hammar skrev:Släpad
Man får väl anta att hästtransporten ställts där i väntan på att det ska bli ledigt vid godsmottagningen.Surfaren skrev:Jag noterar att Max satt upp en skylt där det står "Här kan du ladda din Tesla Model S". Det blir ju lite ironiskt om man faktiskt inte kan det för att någon parkerat en blivande hamburgare i vägen...
Här kommer nu på begäran ett antal möjliga scenarion att hålla utkik efter nästa gång du besöker SuC.Herr X skrev:Nej nu börjar skämtandet galoppera igen. Kan du inte lägga betsel på dig och sadla om till fredagshumorist i morgon istället?Hammar skrev:Släpad
Helt rätt!sweslac skrev:försätter här istället:
Blev ICEad av en diesel KIA på Kista Gallerian. Ringde dom, 2 minuter senare blev det en p-bot. Bingo.
https://goo.gl/photos/Kw5hVywdcNkmzXkw9 Karl Sandström från Sigtuna... läs innan du parkerar!
+1sweslac skrev:försätter här istället:
Blev ICEad av en diesel KIA på Kista Gallerian. Ringde dom, 2 minuter senare blev det en p-bot. Bingo.
https://goo.gl/photos/Kw5hVywdcNkmzXkw9 Karl Sandström från Sigtuna... läs innan du parkerar!
Hoppas att du ringde parkeringsbolaget och bad dom lappa bilen!Mistafrizz skrev:
Segelflygaren skrev:Hoppas att du ringde parkeringsbolaget och bad dom lappa bilen!Mistafrizz skrev:
Annars kunde du frågat om man kunde hyra "elbilen" som dom har parkerad på laddplatsendanni skrev:(Bilen är förresten en av Statoils hyrbilar, så jag sa till i butiken och de skulle flytta den.)
HelectriC skrev:Annars kunde du frågat om man kunde hyra "elbilen" som dom har parkerad på laddplatsendanni skrev:(Bilen är förresten en av Statoils hyrbilar, så jag sa till i butiken och de skulle flytta den.)
Kan tänka mig att en kund parkerat den där vid återlämning. Särskilt med tanke på att den står rakt över två rutor... Men inget är väl uteslutet.Martinen skrev:HelectriC skrev:Annars kunde du frågat om man kunde hyra "elbilen" som dom har parkerad på laddplatsendanni skrev:(Bilen är förresten en av Statoils hyrbilar, så jag sa till i butiken och de skulle flytta den.)![]()
Dåligt ändå. Dom borde ju ha koll på att det är en laddplats.
Det är nog så att markägaren i fallet att alla andra platser är fulla inte vill förlora kunder på att upplåta mark åt Tesla, så att några är reserverade och några är allmän parkering verkar vara modellen Tesla kör med.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte varför det är skyltat "P 45min" på laddningsplatserna.
Då är det helt okej för alla att parkera där i 45 minuter. Idiotiskt!
Det borde vara P-förbud på alla laddplatser. Platsen är ju inte till för att parkera på, bara för att ladda på. Och den som låter bilen stå kvar när den är färdigladdad borde bötfällas.
Fortfarande idiotiskt. De lägger massor med pengar på en laddinfrastruktur för att elbilar ska kunna bli ett alternativ til ICE-bilar, och sedan tycker de att det är okej att laddarna blockeras av ICE-bilar.bylund skrev:Det är nog så att markägaren i fallet att alla andra platser är fulla inte vill förlora kunder på att upplåta mark åt Tesla, så att några är reserverade och några är allmän parkering verkar vara modellen Tesla kör med.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte varför det är skyltat "P 45min" på laddningsplatserna.
Då är det helt okej för alla att parkera där i 45 minuter. Idiotiskt!
Det borde vara P-förbud på alla laddplatser. Platsen är ju inte till för att parkera på, bara för att ladda på. Och den som låter bilen stå kvar när den är färdigladdad borde bötfällas.