Verkstadsbokning=Ingen uppdatering?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Verkstadsbokning=Ingen uppdatering?

Inlägg av JonasH »

Hej och ursäkta kvällstidningsrubriken men jag fick inte till något kortfattat och förståligt.

Är det någon som varit med om att man inte får uppdateringar via Wi-Fi om man har en bokad tid på verkstad?

Jag brukar alltid få uppdateringar tidigt. När det är under 1% på teslafi på en uppdatering så brukar uppdateringen alltid dyka upp.

Bilen har alltid Wi-Fi när den är hemma och det är ofta nu under Corona...

Nu har jag tid bokat för byte av dator till HW3 och sedan dess har inget dykt upp. Ligger fortfarande kvar på 2020.24.6.1.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Verkstadsbokning=Ingen uppdatering?

Inlägg av Svenssons »

JonasH skrev:
Nu har jag tid bokat för byte av dator till HW3 och sedan dess har inget dykt upp. Ligger fortfarande kvar på 2020.24.6.1.
Vill minnas att jag fått ny firmware även ifall jag har tid bokad. Du har inte särskilt gammal version och det kan kanske vara så att de nu prioriterar ny firmware för de med HW3 redan. Själv ligger jag på 2020.20.17 vilken kom igår, fick också ny firmware tidigt en gång i tiden...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Re: Verkstadsbokning=Ingen uppdatering?

Inlägg av Curik »

Min bil har stått på verkstad i 6 veckor och har tjatat om uppdateringar hela tiden.
Skriv svar