Nu de senaste dagarna har min bil kommit med frågor när jag ska åka hem. Den påstår att det är mycket trafik på den vägen jag brukar åka hem och undrar om jag vill ta en annan väg. Detta utan att jag sagt att jag ska hem. Tror att Teslan bara känner sig ensam efter en lång dag i garaget, undrar om man bör rasta bilen på lunchen?
Finns det mer information som bilen samlar och lär sig av?
Min Tesla vill kommunicera
Moderator: Redaktion
Min Tesla vill kommunicera
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Min Tesla vill kommunicera
det var ju nåt nytt. Smart return!mig frågar den aldrig trots mycket trafik, men det kanske beror på att det bara finns en væg att væljaPontus skrev:Nu de senaste dagarna har min bil kommit med frågor när jag ska åka hem. Den påstår att det är mycket trafik på den vägen jag brukar åka hem och undrar om jag vill ta en annan väg. Detta utan att jag sagt att jag ska hem. Tror att Teslan bara känner sig ensam efter en lång dag i garaget, undrar om man bör rasta bilen på lunchen?
Finns det mer information som bilen samlar och lär sig av?

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Min Tesla vill kommunicera
Jäpp, den lär sig din normala väg till och från jobbet, och kollar om trafikinfo för att se om du skulle spara tid på att ta en annan väg. Detta är nog en del i smart preconditioning, att den lär sig när du kör iväg från hem och jobb också.
Samma här, det finns inga vettiga alternativ, så jag har bara sett detta en enda gång när det var en trafikolycka på min vanliga väg.
Samma här, det finns inga vettiga alternativ, så jag har bara sett detta en enda gång när det var en trafikolycka på min vanliga väg.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS