Tjänstebilsfakta: 73% vill köpa laddhybrid under 2020
Moderator: Redaktion
Tjänstebilsfakta: 73% vill köpa laddhybrid under 2020
Enligt en undersökning som http://www.tjanstebilsfakta.se gjort så svarar folk följande om vilka bilar man vill köpa under 2020.
Laddhybrid 73%
Elbil 42%
Laddhybrid 73%
Elbil 42%
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Tjänstebilsfakta: 73% vill köpa laddhybrid under 2020
Positivt tecken. Synd bara att tillverkarna är så långsamma med att ställa om till produktion av elbilar och laddhybrider. Även om många här på forumet hackar på laddhybrider så tror jag att det ofta kan bli första steget mot en ren elbil.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Exakt, har vänner som gått över till ren elbil nyligen från laddhybrid. Mycket nöjda.Niklas Z skrev:Positivt tecken. Synd bara att tillverkarna är så långsamma med att ställa om till produktion av elbilar och laddhybrider. Även om många här på forumet hackar på laddhybrider så tror jag att det ofta kan bli första steget mot en ren elbil.

75% vill köpa fossilbil om man nu ska tro den där statistiken. Uppenbarligen har intervjupersonerna kunnat helgardera. Har frågan möjligen varit vad man kan tänka sig att köpa?
Som jag förstod det så frågade man "fleet" alltså icke privatpersoner.Fredrik j skrev:75% vill köpa fossilbil om man nu ska tro den där statistiken. Uppenbarligen har intervjupersonerna kunnat helgardera. Har frågan möjligen varit vad man kan tänka sig att köpa?
Och det var flerval, så man kan tolka det som de flesta bilarna i företagets bilflotta blir laddhybrider, sen elbilar och sen dieselbilar.
Etanol, vätgas och gasbilar är dock inte populära.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Jag får det till att dieselbilen skramlar ihop 57% så i så fall borde det ju bli laddhybrid, diesel och sen elbil?Zalman3 skrev:Som jag förstod det så frågade man "fleet" alltså icke privatpersoner.Fredrik j skrev:75% vill köpa fossilbil om man nu ska tro den där statistiken. Uppenbarligen har intervjupersonerna kunnat helgardera. Har frågan möjligen varit vad man kan tänka sig att köpa?
Och det var flerval, så man kan tolka det som de flesta bilarna i företagets bilflotta blir laddhybrider, sen elbilar och sen dieselbilar.
Etanol, vätgas och gasbilar är dock inte populära.
57 % är maximalt som dielslarna får.(dvs om ingen klickat i båda samtidigt)
Det i jämförelse med 73%+43% dvs 116% som elbilar och laddhybrider får. Jämför man dem så är det dubbel så stor chans att man väljer en laddhybrid/elbil än en ren diesel.
Bensin var inte så populärt.
Det i jämförelse med 73%+43% dvs 116% som elbilar och laddhybrider får. Jämför man dem så är det dubbel så stor chans att man väljer en laddhybrid/elbil än en ren diesel.
En laddhybrid av idag har ju, tyvärr, mer gemensamt med en bensinbil än med en elbil.Mickep skrev:57 % är maximalt som dielslarna får.(dvs om ingen klickat i båda samtidigt)
Laddhybriden är ju ”fossilbil” eller ”laddbar” lite beroende på vem man frågar och vad som ska bevisas.
Att så många vill köpa elbil men så få gör det kan ju bara tolkas som att man väntar på att andra elbilar än dom som finns på marknaden idag ska lanseras.
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Jag tror, att kodordet här är förmånsvärde...
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
....och företagspolicy.Credde skrev:Jag tror, att kodordet här är förmånsvärde...
Om jag skall omtolka detta i antal bilar tror jag det blir följande:
1 bensinbil
2 dieselbil
4 st laddbara(varav 3 st hybrid och 1 elbil)(står och väger mellan 1-2 elbilar)
1 bensinbil
2 dieselbil
Finns företag som blandar som blandar så friskt i tjänstebilsflottan? Brukar det inte vara mer homogent om inte annat för att maximera avtalsrabatter?Mickep skrev:Om jag skall omtolka detta i antal bilar tror jag det blir följande:
1 bensinbil
2 dieselbil
Jag tror det handlar om att en firma kan behöva 15st skåpbilar, en annan leasa 15st laddhybrider och en tredje kan tänka sig 5 elbilar i verksamheten.