Då går de med båt som jag gissade...

Moderator: Redaktion
Bara 3-4ggr dyrare än diesel då? Köp!helix skrev:Nu har Polestar gett besked vad gäller laddningssamarbeten:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... 74n8qn-4AM
"Rent konkret innebär det att alla Polestar 2-ägare med leveransen av sin bil får med en Plugsurfing-tagg. Ägaren måste sedan koppla taggen till ett konto på Plugsurfing. Det kommer inte att bli någon rabatt för Polestar 2-ägarna, utan samarbetet är till för att underlätta för kunderna att hitta till olika laddstationer eftersom Plugsurfingkartorna, med laddarnas positioner kommer att finnas i det Google Maps som kommer med Polestar 2."
Några exempel på vad det kostar med Plugsurfing för snabbladdning
Eon: 9,09kr/kWh
Ionity: 9,57kr/kWh
Bee: 13.75kr/kWh
Det här känns inte så attraktivt direkt...
Är bensinpriset reglerat?Mickep skrev:Det krävs reglering, då jag anser att detta är infrastruktur. (som liknar som om bensinstationerna skulle börja med hutlösa priser.)
Och många här på forumet idiotförklarade mig när jag skrev att det är bara Tesla som kan och vill sälja elbilar. Undrar om de nu nyktrar till eller tycker fortfarande att jag har fel.taliz skrev:Bara 3-4ggr dyrare än diesel då? Köp!helix skrev:Nu har Polestar gett besked vad gäller laddningssamarbeten:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... 74n8qn-4AM
"Rent konkret innebär det att alla Polestar 2-ägare med leveransen av sin bil får med en Plugsurfing-tagg. Ägaren måste sedan koppla taggen till ett konto på Plugsurfing. Det kommer inte att bli någon rabatt för Polestar 2-ägarna, utan samarbetet är till för att underlätta för kunderna att hitta till olika laddstationer eftersom Plugsurfingkartorna, med laddarnas positioner kommer att finnas i det Google Maps som kommer med Polestar 2."
Några exempel på vad det kostar med Plugsurfing för snabbladdning
Eon: 9,09kr/kWh
Ionity: 9,57kr/kWh
Bee: 13.75kr/kWh
Det här känns inte så attraktivt direkt...
Blir allt mer tydligt att det är pluginer de vill sälja.
Kan höra försäljningssnacket.... "ja men då laddar du billigt hemma för vardagsresorna, behöver du köra långt tankar du snabbt och billigt på macken"
Varför ska man köpa Polestar när det finns bättre bilar med bättre laddnätverk?filippb skrev:Fast Polestar kan ju inte gärna vilja annat än att sälja elbilar. Deras hybrid är inte tänkt att säljas i några större volymer. Att tro att Polestar bildades bara för att skrämma folk tillbaka till Volvo hybrider är ju löjligt.
Fortfarande kasst från Polestar att inte få ihop ett riktigt samarbete men tänker att rabatter eller andra upplägg kan komma längre fram.
Till samma pris....nek0 skrev:Varför ska man köpa Polestar när det finns bättre bilar med bättre laddnätverk?filippb skrev:Fast Polestar kan ju inte gärna vilja annat än att sälja elbilar. Deras hybrid är inte tänkt att säljas i några större volymer. Att tro att Polestar bildades bara för att skrämma folk tillbaka till Volvo hybrider är ju löjligt.
Fortfarande kasst från Polestar att inte få ihop ett riktigt samarbete men tänker att rabatter eller andra upplägg kan komma längre fram.
Vi är också rätt många som tror precis lika som dig... känns som att det bara blir ett bilmärke kvar pånek0 skrev:Och många här på forumet idiotförklarade mig när jag skrev att det är bara Tesla som kan och vill sälja elbilar. Undrar om de nu nyktrar till eller tycker fortfarande att jag har fel.taliz skrev:Bara 3-4ggr dyrare än diesel då? Köp!helix skrev:Nu har Polestar gett besked vad gäller laddningssamarbeten:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... 74n8qn-4AM
"Rent konkret innebär det att alla Polestar 2-ägare med leveransen av sin bil får med en Plugsurfing-tagg. Ägaren måste sedan koppla taggen till ett konto på Plugsurfing. Det kommer inte att bli någon rabatt för Polestar 2-ägarna, utan samarbetet är till för att underlätta för kunderna att hitta till olika laddstationer eftersom Plugsurfingkartorna, med laddarnas positioner kommer att finnas i det Google Maps som kommer med Polestar 2."
Några exempel på vad det kostar med Plugsurfing för snabbladdning
Eon: 9,09kr/kWh
Ionity: 9,57kr/kWh
Bee: 13.75kr/kWh
Det här känns inte så attraktivt direkt...
Blir allt mer tydligt att det är pluginer de vill sälja.
Kan höra försäljningssnacket.... "ja men då laddar du billigt hemma för vardagsresorna, behöver du köra långt tankar du snabbt och billigt på macken"
Inte vad jag hört talas om till Zoe iallafall. Men däremot så visar den bensinstationer i navigatorn, mycket användbart.taliz skrev:Finns det några rabatter eller ”upplägg” för Leaf? Zoe? e208?
(Syftar på laddning då)
Ja, är det inte viljan som brister så är det väl kunnandet...filippb skrev:Fast Polestar kan ju inte gärna vilja annat än att sälja elbilar. Deras hybrid är inte tänkt att säljas i några större volymer. Att tro att Polestar bildades bara för att skrämma folk tillbaka till Volvo hybrider är ju löjligt.
Fortfarande kasst från Polestar att inte få ihop ett riktigt samarbete men tänker att rabatter eller andra upplägg kan komma längre fram.
Tror det är mer ekonomin. Polestar är inte stora nog att gå in i ett samarbete utan de för nöja sig med att utnyttja de resurser som finns. (vissa större bilföretag har ju bensinstationer ex volvo, polestar är inte volvo).Svenssons skrev:Ja, är det inte viljan som brister så är det väl kunnandet...filippb skrev:Fast Polestar kan ju inte gärna vilja annat än att sälja elbilar. Deras hybrid är inte tänkt att säljas i några större volymer. Att tro att Polestar bildades bara för att skrämma folk tillbaka till Volvo hybrider är ju löjligt.
Fortfarande kasst från Polestar att inte få ihop ett riktigt samarbete men tänker att rabatter eller andra upplägg kan komma längre fram.
Om det är Tanka-mackarna du tänker på så är ju dom ägda av dom svenska återförsäljarna, inte Volvo Cars. Egentligen är det ju Q8-mackar under täckmantel.Mickep skrev:[(vissa större bilföretag har ju bensinstationer ex volvo, polestar är inte volvo).
Det lär inte bli bättre ekonomi för dem om de inte uppfyller kraven som köpare har som t.ex. pris till vad man får. Kostar bilen mycket mer än konkurrenterna och saknar funktioner så lär det inte bli en bil som säljer i några mängder, se t.ex. Mercedes EQC jämfört med Audi etron.Mickep skrev:Tror det är mer ekonomin. Polestar är inte stora nog att gå in i ett samarbete utan de för nöja sig med att utnyttja de resurser som finns. (vissa större bilföretag har ju bensinstationer ex volvo, polestar är inte volvo).Svenssons skrev:Ja, är det inte viljan som brister så är det väl kunnandet...filippb skrev:Fast Polestar kan ju inte gärna vilja annat än att sälja elbilar. Deras hybrid är inte tänkt att säljas i några större volymer. Att tro att Polestar bildades bara för att skrämma folk tillbaka till Volvo hybrider är ju löjligt.
Fortfarande kasst från Polestar att inte få ihop ett riktigt samarbete men tänker att rabatter eller andra upplägg kan komma längre fram.
Undrar hur det skulle låtit här om polestar gått in i suc nätverket.
På vilket sätt är detta ett samarbete? Låter snarare som att Plugsurfing får möjligheten att lägga en RFID-tagg och en reklambroschyr i varje sold Polestar 2 i hopp om att nya ägaren ska signa upp och använda deras tjänst för att de inte vet bättre. Ungefär som "webbläsarvalet" Microsoft blev påtvingade att genomföra för att konkurrensutsätta Internet Explorer. Är det så illa att Polestar betalt för att Plugsurfing ska få göra reklam i Polestars produkter luktar "samarbetet" riktigt illa.helix skrev:Nu har Polestar gett besked vad gäller laddningssamarbeten:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... 74n8qn-4AM
"Rent konkret innebär det att alla Polestar 2-ägare med leveransen av sin bil får med en Plugsurfing-tagg. Ägaren måste sedan koppla taggen till ett konto på Plugsurfing. Det kommer inte att bli någon rabatt för Polestar 2-ägarna, utan samarbetet är till för att underlätta för kunderna att hitta till olika laddstationer eftersom Plugsurfingkartorna, med laddarnas positioner kommer att finnas i det Google Maps som kommer med Polestar 2."
Några exempel på vad det kostar med Plugsurfing för snabbladdning
Eon: 9,09kr/kWh
Ionity: 9,57kr/kWh
Bee: 13.75kr/kWh
Det här känns inte så attraktivt direkt...
Fler partnerskap av samma typ? Betyder det att Polestar 3 levereras med mittkonsolen redan fylld med taggar från olika tjänster för laddning?– Partnerskapet med Plugsurfing i Europa är ett första exempel på denna typ av lösning och banar väg för fler partnerskap som kommer inkludera såväl nationella som mer regionala och lokala lösningar, säger Thomas Ingenlath.