Mercedes EQC
Moderator: Redaktion
Re: Mercedes EQC
Har i grannskapet både en Etron och en EQC. Rent utseendemässigt föredrar jag EQC när jag sett båda i verkligheten i stort sett varje dag i flera månader. Har inte suttit i någon av bilarna men antar att de är ganska lika interiört i känsla. Sedan vilken bils infotainment som är bäst har jag ingen aning om. Storleksmässigt ser de väldigt lika ut men har inte sett bilarna bredvid varandra.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Mercedes EQC
Finns det någon här som köpt?
Alltid intressant med review från en ägare.
Alltid intressant med review från en ägare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Mercedes EQC
Först måste jag bara påtala att jag hävdar verkligen inte att bilen är dålig om du syftar på dålig som i låg kvalitet.HelectriC skrev:Den är liten? Ja, men varför säljs det Golf i tusentals världen över? Kanske inte alla bilar behöver vara så stora. DU behöver en större bil, absolut, men det gör ju inte en mindre bil dålig rent objektivt för det. Att den säljer dåligt kan ha många olika anledningar, för dyr kan vara en av de. Att bilen då automatiskt skulle vara dålig kan jag inte hålla med om. Att folk har olika preferenser är helt ok. En Tesla Roadster hade blivit alldeles för liten för oss som familj, är det en dålig bil då? Den kommer kosta 2 miljoner, tror inte den kommer sälja så väldigt mycket, är den dålig då?Nilp skrev:Jag ser inget problem i det. Objektivt sett är den för liten för mina behov och de tekniska specifikationerna kan jag läsa mig till utan att behöva sitta i den. Det kan vara världens mest komfortabla bil, den går bort ändå. Att den säljer dåligt verkar både vi i detta forum och Mercedes själva vara eniga om. De flesta här har inte bara jämfört den mot Tesla utan även Audi.HelectriC skrev:Alltid kul med folk som kan lägga en ”verdict” på en bil utan att inte ha kört denVisst, det finns säkert saker som är bättre på andra bilar, men de jag läser om som har en EQC är alla väldigt nöjda. De pratar om mycket komfortabel bil, hög kvalitetskänsla och andra faktorer. Så att bilen är helgalen på alla sätt och vis stämmer ju ganska dåligt. Det är högfärdigt som vanligt på detta forum när något annat än Tesla ska utvärderas. Man kan ju försöka ha liiiite objektivitet.
Varför tror du den säljer dåligt?
För övrigt så har jag för mig EQC laddar med 110kW, laddkurvan känner jag inte till, men så extremt dåligt är nog inte 110kW. Frånvaron av 3-fas är naturligtvis oturligt, men bilen är ju inte diskvalificerad för det. Jag har väl haft nytta av 3-fas laddning några få gånger utanför hemmet. Men nu kommer ju EQC med 3-fas till hösten, så det ändras ju då till det positiva.
Jag kan inte svara på varför den säljer dåligt, men bilen i sig är inte dålig!
Den har säkert väldigt hög komfort och hög kvaliteskänsla och allt det där. Du har helt rätt, den passar inte mina behov och jag pratar bara utifrån mina egna behov ingen annans. Men som vi nu konstaterat så verkar det vara väldigt få personer som har behov av en EQC i sitt liv.
Jag tror (nä jag vet inte) fortfarande att den hamnat fel mellan olika segment och med fel pris.
110kw har den i ett väldigt kort spann på laddkurvan vad jag förstått efter Tesla Björns tester.
Hade gärna sett fler elbilar och EQC på vägarna så hoppas Mercedes lyckas vända trenden
Re: Mercedes EQC
Intressant. Jag tycker inte e-tron är snygg, men EQC tycker jag är direkt ful. Gillar inte heller Audis inredning, men den är iaf mer "clean" än EQCs "neon"-inredning.MangeT skrev:Har i grannskapet både en Etron och en EQC. Rent utseendemässigt föredrar jag EQC när jag sett båda i verkligheten i stort sett varje dag i flera månader. Har inte suttit i någon av bilarna men antar att de är ganska lika interiört i känsla. Sedan vilken bils infotainment som är bäst har jag ingen aning om. Storleksmässigt ser de väldigt lika ut men har inte sett bilarna bredvid varandra.
För mig känns det som EQCs enda styrkor är kvalitetskänsla och tystnad. Det känns svårt att sälja på det när det samtidigt väl är e-trons tydligaste relativa fördelar jämfört med X. E-tron är ju iaf en värdig konkurrent till X i en rad andra avseenden där EQC är helt chanslös.
För mig är Model X det helt självklara valet (särskilt som vi är 6 i familjen

Diskussionen om att det säljs många Golf trots att den är liten är ju inte heller särskilt relevant. Fundera istället på hur många miljonbilar det säljs i Golfklassen...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Mercedes EQC
Tycker etrons inredning ser gubbig och gammaldags ut.
EQC känns mer modern, sen verkar infotainment betydligt smartare med där man t.o.m. kan starta laddning direkt från bilen. Dessutom sitter ju växelväljaren vid ratten.
Exteriört är det hugget som stucket, båda duger för de rullande fåtöljer dom är.
EQC känns mer modern, sen verkar infotainment betydligt smartare med där man t.o.m. kan starta laddning direkt från bilen. Dessutom sitter ju växelväljaren vid ratten.

Exteriört är det hugget som stucket, båda duger för de rullande fåtöljer dom är.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Mercedes EQC
Håller fullständigt med i allting. EQC är säkert ingen dålig bil, men den är inte riktigt bra och verkligen inte bäst på nånting egentligen. Alla bilar som kan ses som konkurrenter har nånting som utmärker dem. Men jag ser faktiskt ingenting hos EQC som inte någon annan bil är bättre på.Legato skrev:Intressant. Jag tycker inte e-tron är snygg, men EQC tycker jag är direkt ful. Gillar inte heller Audis inredning, men den är iaf mer "clean" än EQCs "neon"-inredning.
För mig känns det som EQCs enda styrkor är kvalitetskänsla och tystnad. Det känns svårt att sälja på det när det samtidigt väl är e-trons tydligaste relativa fördelar jämfört med X. E-tron är ju iaf en värdig konkurrent till X i en rad andra avseenden där EQC är helt chanslös.
För mig är Model X det helt självklara valet (särskilt som vi är 6 i familjen), E-Tron och I-Pace har dock båda egenskaper som tilltalar. EQC har faktiskt ingenting som jag tycker den gör bättre än övriga tre.
Den presenterades ju iofs som en "lagom" bil när den premiärvisades i Stockholm. Den sticker inte ut sas det. Stämmer. Det gör den inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Mercedes EQC
Model X är ju absolut inget alternativ, den ser ju ut som en gravid flodhäst. Och har den nåt annat än 22” så får man ju vända bort blicken när den passerar, det gör ont i ögonen!Legato skrev:Intressant. Jag tycker inte e-tron är snygg, men EQC tycker jag är direkt ful. Gillar inte heller Audis inredning, men den är iaf mer "clean" än EQCs "neon"-inredning.MangeT skrev:Har i grannskapet både en Etron och en EQC. Rent utseendemässigt föredrar jag EQC när jag sett båda i verkligheten i stort sett varje dag i flera månader. Har inte suttit i någon av bilarna men antar att de är ganska lika interiört i känsla. Sedan vilken bils infotainment som är bäst har jag ingen aning om. Storleksmässigt ser de väldigt lika ut men har inte sett bilarna bredvid varandra.
För mig känns det som EQCs enda styrkor är kvalitetskänsla och tystnad. Det känns svårt att sälja på det när det samtidigt väl är e-trons tydligaste relativa fördelar jämfört med X. E-tron är ju iaf en värdig konkurrent till X i en rad andra avseenden där EQC är helt chanslös.
För mig är Model X det helt självklara valet (särskilt som vi är 6 i familjen), E-Tron och I-Pace har dock båda egenskaper som tilltalar. EQC har faktiskt ingenting som jag tycker den gör bättre än övriga tre.
Diskussionen om att det säljs många Golf trots att den är liten är ju inte heller särskilt relevant. Fundera istället på hur många miljonbilar det säljs i Golfklassen...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Mercedes EQC
Men det är väl knappast utessendet som gör att folk inte köper EQC. Den ser ut som vilken merca som helst (läs ful) men det hindrar ju inte folk att ändå köpa andra bilar från Mercedes. Det verkar alltså finnas tillräckligt många som antingen gillar deras designspråk eller så struntar de i utseendet. E-tron är väl heller knappast en bil som skulle vinna en skönhetstävling. Och inte Model X heller. Åndå så säljs de ju. Det ska till och med finnas folk som köper Toyotas bilar.HelectriC skrev:Model X är ju absolut inget alternativ, den ser ju ut som en gravid flodhäst. Och har den nåt annat än 22” så får man ju vända bort blicken när den passerar, det gör ont i ögonen!

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Mercedes EQC
Jag tror helt enkelt mycket av förklaringen ligger i att en stor del av Mercas kundgrupp är väldigt konservativa och då är en elbil lååångt från första valet. En hybrid kanske, men inte en elbil. Merca samarbetar ju med andra märken, kanske de skulle ha brandat den som nåt annat och haft större framgång?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Mercedes EQC
En dieselbil.Fredrik j skrev:Den intressanta frågan är väl vad kunderna som ratar en EQC väljer istället?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Mercedes EQC
Nej, som tur är väljer de andra elbilar. Se ovan.mati skrev:En dieselbil.Fredrik j skrev:Den intressanta frågan är väl vad kunderna som ratar en EQC väljer istället?

Jag är dock tveksam om jag valt PS2 framför EQC.
PS2 verkar mer avskalad och obeprövad, särskilt gällande mjukvara. Mindre också.
Borde finnas prutmån på Mercan dessutom.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- ellerstrom
- Teslaägare
- Inlägg: 650
- Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
- Ort: Höllviken
Re: Mercedes EQC
Håller med i allt! Om jag skulle välja en annan elbil än en Tesla idag (som första eller enda bil för familjen) skulle valet falla på E-Tron eller I-Pace (om jag enbart får välja på de bilar som för tillfället finns på marknaden, dvs har levererats till kund). Förmodligen E-Tron (även om jag tycker om I-Pacens sportighet). EQC:n är säkert ingen dålig bil alls, men jag får inget habegär.Legato skrev:Intressant. Jag tycker inte e-tron är snygg, men EQC tycker jag är direkt ful. Gillar inte heller Audis inredning, men den är iaf mer "clean" än EQCs "neon"-inredning.MangeT skrev:Har i grannskapet både en Etron och en EQC. Rent utseendemässigt föredrar jag EQC när jag sett båda i verkligheten i stort sett varje dag i flera månader. Har inte suttit i någon av bilarna men antar att de är ganska lika interiört i känsla. Sedan vilken bils infotainment som är bäst har jag ingen aning om. Storleksmässigt ser de väldigt lika ut men har inte sett bilarna bredvid varandra.
För mig känns det som EQCs enda styrkor är kvalitetskänsla och tystnad. Det känns svårt att sälja på det när det samtidigt väl är e-trons tydligaste relativa fördelar jämfört med X. E-tron är ju iaf en värdig konkurrent till X i en rad andra avseenden där EQC är helt chanslös.
För mig är Model X det helt självklara valet (särskilt som vi är 6 i familjen), E-Tron och I-Pace har dock båda egenskaper som tilltalar. EQC har faktiskt ingenting som jag tycker den gör bättre än övriga tre.
Diskussionen om att det säljs många Golf trots att den är liten är ju inte heller särskilt relevant. Fundera istället på hur många miljonbilar det säljs i Golfklassen...
Förmodligen är det mycket pga neon-inredningen som jag inte förstår hur man kan tycka om. Alla deras bilar med den inredningen blir någon konstigt blandning av gubbe och fast & the furious. Vem är målgruppen? Men en S-klass med eldrift hade verkligen varit något om man vill åka bil/som motorvägskryssare. De kanske borde börjat där med sin elbilssatsning istället. Eller kanske E-klass, en sådan på el tror jag hade tilltalat många fler.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Re: Mercedes EQC
Har dålig koll på hur det går med försäljningssiffrorna för MB diesel-SUVar. Rimligen är det ju därifrån EQC-kunderna kommer och det är väl där dom förblir.taliz skrev:Nej, som tur är väljer de andra elbilar. Se ovan.mati skrev:En dieselbil.Fredrik j skrev:Den intressanta frågan är väl vad kunderna som ratar en EQC väljer istället?
Jag är dock tveksam om jag valt PS2 framför EQC.
PS2 verkar mer avskalad och obeprövad, särskilt gällande mjukvara. Mindre också.
Borde finnas prutmån på Mercan dessutom.
Re: Mercedes EQC
Jag tycker enbart i-pace är snygg i klassen, men sen kan man ju diskutera om den ens kan sägas tillhöra samma klass. Tycker X och e-tron är acceptabla men EQC är ful. Samtliga behöver i mitt tycke rejäla fälgar för att se bra ut.HelectriC skrev:Model X är ju absolut inget alternativ, den ser ju ut som en gravid flodhäst. Och har den nåt annat än 22” så får man ju vända bort blicken när den passerar, det gör ont i ögonen!Legato skrev:Intressant. Jag tycker inte e-tron är snygg, men EQC tycker jag är direkt ful. Gillar inte heller Audis inredning, men den är iaf mer "clean" än EQCs "neon"-inredning.MangeT skrev:Har i grannskapet både en Etron och en EQC. Rent utseendemässigt föredrar jag EQC när jag sett båda i verkligheten i stort sett varje dag i flera månader. Har inte suttit i någon av bilarna men antar att de är ganska lika interiört i känsla. Sedan vilken bils infotainment som är bäst har jag ingen aning om. Storleksmässigt ser de väldigt lika ut men har inte sett bilarna bredvid varandra.
För mig känns det som EQCs enda styrkor är kvalitetskänsla och tystnad. Det känns svårt att sälja på det när det samtidigt väl är e-trons tydligaste relativa fördelar jämfört med X. E-tron är ju iaf en värdig konkurrent till X i en rad andra avseenden där EQC är helt chanslös.
För mig är Model X det helt självklara valet (särskilt som vi är 6 i familjen), E-Tron och I-Pace har dock båda egenskaper som tilltalar. EQC har faktiskt ingenting som jag tycker den gör bättre än övriga tre.
Diskussionen om att det säljs många Golf trots att den är liten är ju inte heller särskilt relevant. Fundera istället på hur många miljonbilar det säljs i Golfklassen...
Tycker ingen Tesla är "snyggast i klassen", men ändå finns inget jag ens skulle överväga istället. Skulle jag köpt bilar efter utseende hade jag nog kört Alfa i princip hela livet och hittills har jag inte ägt en enda...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Mercedes EQC
Egentligen är det ju meningslöst att diskutera om design eftersom det är så personligt. EQC har en inredning som traditionellt tilltalat kinesisk överklass. Antagligen är det där man siktar.
Re: Mercedes EQC
Du missade "se ovan"? En GLC-ägare skrev att han beställt PS2.Fredrik j skrev:Har dålig koll på hur det går med försäljningssiffrorna för MB diesel-SUVar. Rimligen är det ju därifrån EQC-kunderna kommer och det är väl där dom förblir.taliz skrev:Nej, som tur är väljer de andra elbilar. Se ovan.mati skrev:En dieselbil.Fredrik j skrev:Den intressanta frågan är väl vad kunderna som ratar en EQC väljer istället?
Jag är dock tveksam om jag valt PS2 framför EQC.
PS2 verkar mer avskalad och obeprövad, särskilt gällande mjukvara. Mindre också.
Borde finnas prutmån på Mercan dessutom.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Mercedes EQC
Förstår inte riktigt hur man kan tycka EQC är "neon", men inte étron? Typ alla tyska bilar har ju mysbelysning i regnbågens färger numera, inkl étron. Valfritt om man vill aktivera det och isf med vilka färger, styrka etc.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Mercedes EQC
En?taliz skrev:Du missade "se ovan"? En GLC-ägare skrev att han beställt PS2.Fredrik j skrev:Har dålig koll på hur det går med försäljningssiffrorna för MB diesel-SUVar. Rimligen är det ju därifrån EQC-kunderna kommer och det är väl där dom förblir.taliz skrev:Nej, som tur är väljer de andra elbilar. Se ovan.mati skrev:En dieselbil.Fredrik j skrev:Den intressanta frågan är väl vad kunderna som ratar en EQC väljer istället?
Jag är dock tveksam om jag valt PS2 framför EQC.
PS2 verkar mer avskalad och obeprövad, särskilt gällande mjukvara. Mindre också.
Borde finnas prutmån på Mercan dessutom.
Tänkte nog mer generellt. Skulle ju förvåna mig om ägare av MB-suv plötsligt vill ha PS2. Många tror jag drar hästsläp. Ovetenskaplig observation på parkering framför ridskolorna här. Ofta har dom rejäl dragvikt.
Re: Mercedes EQC
Precis. Och som någon redan nämnt här så säljer Toyota fortfarande väldigt många bilar per år så smaken är bevisligen delad som baken.Fredrik j skrev:Egentligen är det ju meningslöst att diskutera om design eftersom det är så personligt.
Vad tror jag om EQC då, många bäckar små. Laddning, pris, utrymme... Visst, den fick en dålig start med tveksam presentation. Men i-Pace fick en bra start och säljer väl inte speciellt bra heller numera, annat än England då kanske. Norges ”dopade” marknad är svår att dra några slutsatser av.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Mercedes EQC
Jag gillar EQC och var nära att beställa en runt årsskiftet trots den långsamma laddningen. Audi handlaren tyckte dock inte om min tanke utan gav mig en grymt bra rabatt så då var det ett lätt beslut. EQC är för dyr i Sverige. I Tyskland är den ju runt 200 tkr lägre prissatt. Väldigt dålig rabatt på en EQC, jag skulle få 5%. På min 55:a fick jag 13,5%. Det enda som krånglar för mig är bluetooth som ibland inte vill ansluta vilket är jobbigt. Får be audi kika på det. Annars kan jag starkt rekommendera e-tron. Tesla är mil efter i kvalitet och väl ihopskruvad bil. Det känns också bra att det finns en bra fungerande serviceorganisation att tillgå om något skiter sig. För mig är detta viktigt men kanske inte för alla.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Mercedes EQC
För mig är detta ett starkt argument för Tesla. Har aldrig haft så bra service som hos dem. Lexus är de enda som kom nära.cosmos skrev:Det känns också bra att det finns en bra fungerande serviceorganisation att tillgå om något skiter sig. För mig är detta viktigt men kanske inte för alla.
VW är ju välkända för sin usla service och likadant var det för mig med de tre bilar jag haft från VW. Testade igenom en lång rad verkstäder i Stockholm men var inte nöjd en enda gång.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Mercedes EQC
Håller med, övriga verkstäder som jag varit på har jag ofta känt mig lurad i efterhand. Må det vara att de fyller på spolarvätska 5 liter för 50:-/liter vid service, säger att de fixat problemet bara för att få nya problem eller samma problem inom en dag eller vecka eller att fakturan blivit mycket dyrare än vad som först hade sagts. Tesla Service Center har fungerat utmärkt och de har till och med fixat saker som jag inte har klagat på utan att ta mer betalt.Legato skrev:För mig är detta ett starkt argument för Tesla. Har aldrig haft så bra service som hos dem. Lexus är de enda som kom nära.cosmos skrev:Det känns också bra att det finns en bra fungerande serviceorganisation att tillgå om något skiter sig. För mig är detta viktigt men kanske inte för alla.
VW är ju välkända för sin usla service och likadant var det för mig med de tre bilar jag haft från VW. Testade igenom en lång rad verkstäder i Stockholm men var inte nöjd en enda gång.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8148
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Mercedes EQC
Jag har också väldigt bra erfarenheter av Tesla service, men jag kan förstå att det är problematiskt om man inte bor nära SC, nätverket är ju inte särskilt väl utbyggt ännu.Svenssons skrev:Tesla Service Center har fungerat utmärkt och de har till och med fixat saker som jag inte har klagat på utan att ta mer betalt.
Det har ju blivit några gånger om man säger så, och skulle jag ha haft några timmars resväg till SC så kanske jag inte hade varit lika nöjd.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Mercedes EQC
Jag bor väl inte närmast direkt... Skulle inte ha något emot en närmare Serice Center men Norrland är nog mer prioriterat. Där kan man snacka om avstånd till Service Center idag.fth skrev:Jag har också väldigt bra erfarenheter av Tesla service, men jag kan förstå att det är problematiskt om man inte bor nära SC, nätverket är ju inte särskilt väl utbyggt ännu.Svenssons skrev:Tesla Service Center har fungerat utmärkt och de har till och med fixat saker som jag inte har klagat på utan att ta mer betalt.
Det har ju blivit några gånger om man säger så, och skulle jag ha haft några timmars resväg till SC så kanske jag inte hade varit lika nöjd.
/fth
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.