Här är vad som skall vara nytt i 2020.16, verkar börja rulla ut lite sakta i USA, men som vanligt så är det version .1 eller .2 som når ut till massorna.
Tesla Toybox The Tesla Toybox has been redesigned to make it easier to view and play. Simply scroll through the toys and adjust the associated controls.
As before, to access the Tesla Toybox, tap the Toybox icon from the Application Launcher.
Nearby Charging Sites The charging list has been improved to easily filter nearby charging sites based on max power.
Simply tap the charging icon on the map and filter by selecting the associated lighting bolt icons.
Dashcam Improvements Dashcam is now easier to setup or erase. After plugging in a USB drive, tap Controls > Safety & Security > FORMAT USB DEVICE to format and create the associated folders for Dashcam.
Note: Formatting the USB drive will also delete any existing clips.
Backgammon Improvements Playing Backgammon against your Tesla has now become more difficult. The most difficult level has now been trained with 20+ million games.
Challenge your Tesla to a game by tapping the Application Launcher, then tap Entertainment > Arcade > Backgammon.
Note: As usual, the Tesla Arcade is only available when your car is in PARK.
This release contains minor improvements and bug fixes.
Så nu kommer alltså det jag nämnde häromdagen, nämligen att systemet
själv formaterat minnet! skitbra (om det funkar)
Den hittar telefonen, kopplar upp, men kopplar till och ifrån konstant. Går mao inte att ha samtal med den!
Felanmält till Tesla nu iallafall...
/Jocce
Detta fel hade jag för ett antal månader sedan. Det försvann antingen när jag bytte mobil, eller om det var att jag var inne i blåtandsinställningarna på mobilen och gav full åtkomst till teslakopplingen. Kommer inte ihåg vilket.
Men du har väl redan testat dessa grejer antar jag, alltså provat med annan mobil och inställningarna?
Den hittar telefonen, kopplar upp, men kopplar till och ifrån konstant. Går mao inte att ha samtal med den!
Felanmält till Tesla nu iallafall...
/Jocce
Detta fel hade jag för ett antal månader sedan. Det försvann antingen när jag bytte mobil, eller om det var att jag var inne i blåtandsinställningarna på mobilen och gav full åtkomst till teslakopplingen. Kommer inte ihåg vilket.
Men du har väl redan testat dessa grejer antar jag, alltså provat med annan mobil och inställningarna?
HAr inte bytt telefon (men den fungerar utmärkt i min andra Tesla + andra bilar + allt annat), har fipplat med alla inställningar.
Fick idag bekräftat från Tesla att de har problem och inte kan göra något åt det just nu. De jobbar på det...som vanligt.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Bara jag som fått har fått en ny version nedladdad utan WiFi? Blev förvånad när jag satte mig i bilen nu och hade 2020.12.11.2 redo att installeras. Jag har kört drygt en halvtimme och sedan parkerat i drygt 20 min på en allmän plats. Inget wifi inom räckhåll. Jag är på 2020.12.5 just nu.
Installerade samma version i går utan Wi-Fi. (inget Wi-Fi i garaget tyvärr). Fick notis i telefonen och kunde ladda ner och installera därifrån. Kommer inte ihåg om den redan var nerladdad när jag fick notisen.
Bara jag som fått har fått en ny version nedladdad utan WiFi? Blev förvånad när jag satte mig i bilen nu och hade 2020.12.11.2 redo att installeras. Jag har kört drygt en halvtimme och sedan parkerat i drygt 20 min på en allmän plats. Inget wifi inom räckhåll. Jag är på 2020.12.5 just nu.
Om Tesla anser uppdateringen som critical laddas den ner över mobilnätet.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Uppdateringar som innehåller viktiga bugfixar o dyl laddas ned även över mobilnätet.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Enbart två blink vid ”dutt” på blinkersspaken efter uppdatering till 2020.12.11.2. Har tidigare fått tre automatiska blink. Någon annan som upplever detta?
Nej, min ger 3 blink fortfarande.
Tack Jerker. Efter att ha sett fronten på bilen i en spegelbild inser jag att den utvändiga blinkersen jobbar med dubbel frekvens. Ljudbilden är detsamma (lagom:))men kikar jag på symbolen blinkar den också supersnabbt. Ungefär som på en ”vanlig” bil då en lampa är trasig alternativt släpet är felaktigt. Nu hör det till saken att jag har röd symbol för släpvagnen sen någon månad tillbaks..... hänger det ihop? Nåväl, den ökade frekvensen på blinkersen dök upp efter senaste uppdateringen förra veckan....
Enbart två blink vid ”dutt” på blinkersspaken efter uppdatering till 2020.12.11.2. Har tidigare fått tre automatiska blink. Någon annan som upplever detta?
Tack Jerker. Efter att ha sett fronten på bilen i en spegelbild inser jag att den utvändiga blinkersen jobbar med dubbel frekvens. Ljudbilden är detsamma (lagom:))men kikar jag på symbolen blinkar den också supersnabbt. Ungefär som på en ”vanlig” bil då en lampa är trasig alternativt släpet är felaktigt. Nu hör det till saken att jag har röd symbol för släpvagnen sen någon månad tillbaks..... hänger det ihop? Nåväl, den ökade frekvensen på blinkersen dök upp efter senaste uppdateringen förra veckan....
Hm... mysko. Men du har tydligen nåt fel på bilen då. Blinkar alla 3 lampor?
Exakt samma som jag har, röd släpvagnssymbol och en speedad vänsterblinkers
Exakt samma som jag har, röd släpvagnssymbol och en speedad vänsterblinkers
Det blir som ni beskriver för mig också, men bara om jag aktiverar släpvagnsläget (eller låter bli att stänga av efter släpkörning). Snabb blinkers får jag också, men åt båda hållen. Kan tänka mig att detta är "by design", och den röda indikeringen är ju till för att indikera ett fel i släpvagnskopplingen, t.ex att sladden lossnat.
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri Avgasfri sedan 2015.04.28
Den röda symbolen har jag vant mig vid, kan försvinna vid högersväng nån gång ibland men jag har aldrig anslutit nån släpvagn eller aktiverat släpvagnsläget. Har däremot kollat om det har varit påslaget ett flertal gånger. Misstänker starkt att vatten har oxiderat vid nån kontakt som får fixas vid nästa service.
Något jag aldrig sett innan (eller tänkt på det). Tidsbegränsad hastighet. Däremot snappade den inte upp samma sak ett par km bort. Kan det helt enkelt vara inlagt i kartorna på just denna plats?
Har 2020.12.11.5 i min bil nu och varje uppstart är så trög så man blir galen. Tar minst 15-20 sekunder VARJE gång jag ska köra iväg nånstans. Känns ju värre än på gamla tiden när dieseln skulle förglödas innan den behagade starta. Ska det vara så?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har 2020.12.11.5 i min bil nu och varje uppstart är så trög så man blir galen. Tar minst 15-20 sekunder VARJE gång jag ska köra iväg nånstans. Känns ju värre än på gamla tiden när dieseln skulle förglödas innan den behagade starta. Ska det vara så?
Kolla inställningar ibland hoppar saker tillbaka vid uppdatering
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Vilka inställningar tänker du på då? Jag har always connected aktiverad.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Upplever samma sak. Jag har den dock stängt av always connected. Kanske håller de på med optimering av phantom drain efter att det visat sig att Porschen har minimalt med drain
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Vilka inställningar tänker du på då? Jag har always connected aktiverad.
I min classic finns det dels always connected men också energy save den senare gör att bilen tar en liten stund att starta upp ibland
Tanken här är att den ska lära sig dina vanor och vara beredd men den funkar typ lika bra som smart precond
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Även 2020.20 har börjat rullat ut. Med bla ett spel Fallout shelter.
Hade ju varit kul om de lade sitt krut på att fixa AP:ns alla buggar istället. Alla har väl en smartphone de kan spela spel på, behövs knappast på bilen.
Även 2020.20 har börjat rullat ut. Med bla ett spel Fallout shelter.
Hade ju varit kul om de lade sitt krut på att fixa AP:ns alla buggar istället. Alla har väl en smartphone de kan spela spel på, behövs knappast på bilen.
Nu är det ju helt olika människor som gör dessa saker. AP teamets är ett väldigt litet team med ett tiotal personer. De skulle inte uppnå bättre resultatet om de var fler. Tror att de jobbar otroligt hårt.