Corona

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

vigge50

Re: Corona

Inlägg av vigge50 »

Remuz skrev:
Bara lite över 276 000 inlägg, då får man väll spendera kvällen att läsa lite då...
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

TiborBlomhall skrev:
Jag tror att efter 1300 inlägg har vi uttömt allmänintresset vi hade om sjukdomen som påverkade vårt vardagsliv så mycket.

Tråden har fått finnas på en i grunden bilintresserad forum just för att den påverkade våra medlemmars vardag så mycket.

Tiden har dock kommit för att avsluta denna diskussion och hänvisa de intresserade till andra plattformar mer fokuserade på diskussioner kring Corona viruset.

Jag kommer därför stänga ner denna tråd i kväll. Jag vill tacka alla som har skrivit intressanta inlägg om ämnet.

Jag skulle föreslå att under resten av eftermiddagen kan ni tipsa om andra forum där sjukdomen diskuteras.

/Moderatorn
Ett beslut i sann Kim Jong-un-anda Tibor.
Jag tycker du gör ett fantastiskt jobb med alla nyhetsartiklar och ett alldeles lagom
modererande på forumet. Men det här beslutet är riktigt illa.
Det som skrivs i trådarna är inte din personliga egendom, det är alla våras bidrag till
forumet. Jag tror iofs du håller med om just det och du får som forumägare
naturligtvis göra som du vill.
Men sätt då regeln att detta endast är ett forum för Tesla, elbilar och extremt snarlika ämnen.
För min del tycker jag det är intressant att läsa vad ni alla tycker om fler ämnen än så.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Tro mig det var ett svårt beslut att ta, det tog långt tid. Men jag har aldrig upplevt en sådan tittarstorm från våra medlemmar med anmälda inlägg och klagomål om att tråden borde stängas. Det är liksom inte meningen att folk ska avsluta sina medlemskap i en bilklubb pga helt andra anledningar än bilar. Jag får ta på mig beslutet och står för den att jag anser det är för klubbens bästa.
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

TiborBlomhall skrev:
Tro mig det var ett svårt beslut att ta, det tog långt tid. Men jag har aldrig upplevt en sådan tittarstorm från våra medlemmar med anmälda inlägg och klagomål om att tråden borde stängas. Det är liksom inte meningen att folk ska avsluta sina medlemskap i en bilklubb pga helt andra anledningar än bilar. Jag får ta på mig beslutet och står för den att jag anser det är för klubbens bästa.
Det är ett bra beslut, tack Tibor!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

vigge50 skrev:
Remuz skrev:
Bara lite över 276 000 inlägg, då får man väll spendera kvällen att läsa lite då...
Oftast skrivs det snabbare i populära trådar än man hinner läsa. Speciellt när det handlar om brott :)
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

TiborBlomhall skrev:
Jag respekterar ditt beslut och kan förstå dina argument, men tycker ändå det är fel
beslut att ta.
Det finns en så enkel lösning för dom som anmäler inlägg och klagar och inte
kan debattera utan att bli kränkta.
Läs inte Corona-tråden! Det är så enkelt, det är bara att inte klicka.
Det finns så många andra intressanta trådar att ta del av.
Tibor du kan fortfarande ändra dig. :)
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Ge dig Larofo!
Bra beslut Tibor.
Jag besöker Teslaforum, inte för matrecept, väderprognos, sjukdomsdiagnoser eller annat, utan för att jag är intresserad av min elbil. Om det övriga intresserar mig söker jag mig till ett sånt forum.
...eller flashback.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Muhlegg
elbilist

Inlägg av Muhlegg »

TiborBlomhall skrev:
Jag kommer sakna tråden och det hade varit kul att se hur den utvecklas om några månader men har full förståelse för att det är dags att stänga den.

Tack för diskussionen allihopa!
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Walker skrev:
Ge dig Larofo!
Bra beslut Tibor.
Jag besöker Teslaforum, inte för matrecept, väderprognos, sjukdomsdiagnoser eller annat, utan för att jag är intresserad av min elbil. Om det övriga intresserar mig söker jag mig till ett sånt forum.
...eller flashback.
Jag skulle vilja anmäla användaren Walker som uppmanar sina medmänniskor
att ge upp. :D
Jag ger mig aldrig.
Jag är inte så intresserad av vad pöbeln på flashback tycker.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Det kan vara helt rätt IOM detta forum inte har tex allmänpolitiska avdelningar. Det finns andra sidor för detta där folk kan vara mer intresserade att delta.
Sedan kan det vara att folk inte håller med vad andra skriver och blir arga för den saken, men även om ämnet påverkar de flestas liv så behöver den inte vara på ett bilforum.
Kärnkraftstråden kan vara en annan sak att fundera på, men där finns det en koppling till energi och klimat.
Corona har vissa kopplingar så jag tror att ämnet kommer dyka upp (bla i aktietråden) men då som inlägg och inte huvudämne.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Synd. Har läst många viktiga inlägg från tänkande medlemmar att fundera över. Kanske viktigare än mycket annat man läser. Förutom rena insikter om sakfrågan Corona, har tråden bidragit till min förvåning över hur olika människor upplever en för samhället och individen hotande situation.
Ser problemet samhället har att nå ut till människor och förmedla fakta, råd och kunskap på ett annat sätt nu.
Men denna insikt har ju inte förmedlats av Teslaforumets coronatråd enbart.
Vi får väl återgå till att diskutera räckvidd, tysta däck och foliering. Inte fel det heller, men lite tråkigare blir det.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Larofo skrev:
Walker skrev:
Ge dig Larofo!
Bra beslut Tibor.
...eller flashback.
Jag skulle vilja anmäla användaren Walker som uppmanar sina medmänniskor
att ge upp. :D
Jag ger mig aldrig.
Jag är inte så intresserad av vad pöbeln på flashback tycker.
Då vill jag passa på att förmedla ett enkelt och bra recept på en fisksoppa jag nyligen åt:
1burk tomatkross
1/2 liter fiskbuljong
2 dl creme fraiche
1 gul lök
2 rivna morötter
1 vitlöksklyfta
Koka ihop allt och smaksätt med dill, oregano, cayennepeppar och salt.
När det puttrat en stund stänger man av och lägger i tärnad fisk (torsk, lax eller annat man gillar ca 400 gr och en näve räkor.
Servera med ett gott bröd.
Förresten ska det regna i morgon och jag ska göra en hjulinställning på min Tesla 3.
Tack för ordet
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
PoloPrinsen

Inlägg av PoloPrinsen »

Stödjer forumets kung Tibor i hans beslut.
Bättre prioritera upp Tesla/elbilar/miljö etc som detta eminenta forum (inkl. ER andra medlemmar!) handlar om, och låta Tibors energi koncentreras på detta forum. Som skrivits innan så finns andra forum som har coronatrådar. Så även om jag uppskattatt coronarråden väldigt mycket så är det förmodligen bäst att kungen får reg(ene)rera som han vill. ;-)

Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Låst