Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Moderator: Redaktion
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Uppdatering från Mr. Musk på Twitter idag. Vi får nog räkna med ett par veckors ytterligare försening. Då har snön fallit här (det spås bli den kallaste vintern i mannaminne), så vi får testa den i mars-april nästa år! Det blir häftigt!
Autopilot release to Europe and Asia pending regulatory approval. Hopefully get the ok in the next few weeks.
https://twitter.com/elonmusk/status/655999309620506626
Autopilot release to Europe and Asia pending regulatory approval. Hopefully get the ok in the next few weeks.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Vilket skitsnack. Det där borde dom haft koll på för över ett år sedan.Herr X skrev:Uppdatering från Mr. Musk på Twitter idag. Vi får nog räkna med ett par veckors ytterligare försening. Då har snön fallit här (det spås bli den kallaste vintern i mannaminne), så vi får testa den i mars-april nästa år! Det blir häftigt!
Nej, det räcker nu.
http://www.trafikverket.se/hallandsasdstr skrev:Vilket skitsnack. Det där borde dom haft koll på för över ett år sedan.Herr X skrev:Uppdatering från Mr. Musk på Twitter idag. Vi får nog räkna med ett par veckors ytterligare försening. Då har snön fallit här (det spås bli den kallaste vintern i mannaminne), så vi får testa den i mars-april nästa år! Det blir häftigt!
Nej, det räcker nu.
Haha

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Hur var det nu med att jag borde ha beställt autopiloten för längesen? Jag hostar eventuellt stålar när jag faktiskt kan få något annat än tomma löften, och åtminstone inte före dess, tack så mycket.Herr X skrev:Uppdatering från Mr. Musk på Twitter idag. Vi får nog räkna med ett par veckors ytterligare försening. Då har snön fallit här (det spås bli den kallaste vintern i mannaminne), så vi får testa den i mars-april nästa år! Det blir häftigt!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Smart drag. Jag känner mig grundlurad.danni skrev:Hur var det nu med att jag borde ha beställt autopiloten för längesen? Jag hostar eventuellt stålar när jag faktiskt kan få något annat än tomma löften, och åtminstone inte före dess, tack så mycket.
Jag börjar också känna att det kanske var dumt att ta pilotpaketet från början. Nu är ju frågan om funktionen ens kommit hit innan jag får min bil.dstr skrev:Smart drag. Jag känner mig grundlurad.danni skrev:Hur var det nu med att jag borde ha beställt autopiloten för längesen? Jag hostar eventuellt stålar när jag faktiskt kan få något annat än tomma löften, och åtminstone inte före dess, tack så mycket.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Hur fasiken kunde de inte ha vetat detta när Elon pratade om "world wide release"? Ska vi för övrigt slå vad om att denna information fortfarande inte har gått ut till service centren? Detta börjar bli väldigt tröttsamt väldigt snabbt.
grundlurad blir ju kanske att ta i. Du har ju trots allt fått en massa funktioner som du inte hade fått annars, inte minst TACC! bara den ær ju værd pengarna. Allt annat ser jag som ren bonus, nice to have!dstr skrev:Smart drag. Jag känner mig grundlurad.danni skrev:Hur var det nu med att jag borde ha beställt autopiloten för längesen? Jag hostar eventuellt stålar när jag faktiskt kan få något annat än tomma löften, och åtminstone inte före dess, tack så mycket.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
+1HelectriC skrev:grundlurad blir ju kanske att ta i. Du har ju trots allt fått en massa funktioner som du inte hade fått annars, inte minst TACC! bara den ær ju værd pengarna. Allt annat ser jag som ren bonus, nice to have!dstr skrev:Smart drag. Jag känner mig grundlurad.danni skrev:Hur var det nu med att jag borde ha beställt autopiloten för längesen? Jag hostar eventuellt stålar när jag faktiskt kan få något annat än tomma löften, och åtminstone inte före dess, tack så mycket.
Autopilot har från första början marknadsförts hårt som en av de två huvudfunktionerna i årets Model S. Nuförtiden är dessutom Autopilot extrautrustning som man måste köpa till:HelectriC skrev:grundlurad blir ju kanske att ta i. Du har ju trots allt fått en massa funktioner som du inte hade fått annars, inte minst TACC! bara den ær ju værd pengarna. Allt annat ser jag som ren bonus, nice to have!dstr skrev:Smart drag. Jag känner mig grundlurad.danni skrev:Hur var det nu med att jag borde ha beställt autopiloten för längesen? Jag hostar eventuellt stålar när jag faktiskt kan få något annat än tomma löften, och åtminstone inte före dess, tack så mycket.
Autopilot
Autopiloten kombinerar inbygga sensorer med trafikuppdateringar i realtid för att köra Model S automatiskt på öppen väg och i rusningsgrafik. Funktionerna aktiveras löpande över tid genom programvaruuppdateringar.
- Adaptiv farthållare
- Körfältsföljning med automatisk styrning
- Automatisk parkeringshjälp
- Automatiskt helljus
Summon the car verkar inte nämnas längre.
För att repetera ett tidigare inlägg:
9e oktober 2014 - "Lansering": Det här är P85D, med autopilot - *LÖGN*
10e oktober 2014 - Pressrelease: Autopiloten är månader bort. *LÖGN*
Våren 2015 - Autopiloten kommer snart - *LÖGN*
Juni 2015 - Autopiloten är nog klar att rullas ut om några veckor - *LÖGN*
Sommaren 2015 - Autopiloten är klar, bara lite kvar (motljus lågt stående sol) - kommer i September - *LÖGN*
Oktober 2015 - Autopiloten kommer på torsdag - gick ni på den?
Sommaren 2015 - Autopiloten är klar, bara lite kvar (motljus lågt stående sol) - kommer i September - *LÖGN*
Grundlurad är väl inte helt fel. När jag beställde beställde bilen hette det att autopiloten kommer om ett par månader och det och summon var en anledning till att jag beställde bilen. När det sedan visade sig att bilen vårt försenad så var jag nästan lite sur, nu kommer ju autopiloten innan jag fått bilen och jag får inte ha den förstdstr skrev:Summon the car verkar inte nämnas längre.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ja, detta kan faktiskt komma att bli ett problem för Tesla när de får konkurrens. I dagsläget så är det lätt att säga att "Jo, den är bara lite föresenad. Det får man räkna med. Det får du ingen kompensation för." Detta eftersom kunderna inte kan välja att köpa någon annan bil. Men när konkurrensen hårdnar så minns ägarna behandlingen de fick i servicecentren.
Jag hoppas att funktionen har kommit tills min bil kommer eftersom jag blev lovad det. Är så icke fallet så kommer de få höra det.
Jag hoppas att funktionen har kommit tills min bil kommer eftersom jag blev lovad det. Är så icke fallet så kommer de få höra det.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Och i lurendrejeriet för min del faller även saknad effekt, främst 100-200 som knappast är representativt för en "700"hk bil. Och så har vi andra saker som självstängande laddluck. Det hör dock hemma i en annan tråd.
då kan jag göra ett inlägg angående teslas eventuellt kommande autopilot. efter att ha läst dstr´s inlägg om att vara besviken på tesla, så ringde jag idag till tesla och sa att vi vill veta om det finns någon möjlighet att få pengarna tillbaka på en produkt som de inte har levererat på snart 1 år. man lovar och lovar att den skall komma. elon musk går ut och talar om att nu släpper man autopiloten WW, och det är endast usa och Canada som fått den. personen som jag pratade med skulle återkomma, efter cirka 30 min ringde man från Oslo och deras huvudkontor där. hon som jag pratade med sa att Tesla har problem med att få autopiloten godkänd i Eu, tydligen så måste Tesla har ett ok från samtliga länder i europa innan de släpper den. i Norge kommer de att få ett ok inom 1 vecka, men hon sa också att det räcker om ett land säger nej så kommer Tesla inte att släppa autopiloten i Europa.
om Tesla inte släppt den före 31 december så kommer de att få problem och måste då betala tillbaka pengarna till kunderna, då man gått ut och lovat att autopiloten skall komma 2015. enligt hon som jag pratade med sa att det handlar förmodligen inte om veckor utan 1 - 2 månader innan de kan få ett ok, om de får ett ok från europa. hon avslutade samtalet vad händer om det blir ett nej....
en sak som jag tänkt på är att vi är många som betalt för en produkt som Tesla lovat, tänk på att många kommer att få 1 års mindre garanti på produkten, vet vi om alla censor fungerar, finns det några andra problem. på alla dessa funktioner har vi 1 års mindre garanti.
för min del så är jag besviken att man från Tesla inte kontrollerat innan man släpper en produkt om den kan få ett ok i hela världen, i min värld så tycker jag att det är pinsamt av att ett så stort företag har så dålig koll. vad jag inte heller förstår är varför sker all kommunikation endast visa Elon Musk och hans twitter konto. man har all världens möjlighet att kommunicera med sina ägare, via appen, via mail eller via bilen.
en sista sak, jag skulle vilja dra denna jämförelse med att det är som om man skulle ge sitt barn en stor godispåse och sekunden efter som barnet har fått påsen så tar man tillbaka den och säger vi måste kolla med tandläkaren först och det är ok för dig att äta godiset......
tack för mig
om Tesla inte släppt den före 31 december så kommer de att få problem och måste då betala tillbaka pengarna till kunderna, då man gått ut och lovat att autopiloten skall komma 2015. enligt hon som jag pratade med sa att det handlar förmodligen inte om veckor utan 1 - 2 månader innan de kan få ett ok, om de får ett ok från europa. hon avslutade samtalet vad händer om det blir ett nej....
en sak som jag tänkt på är att vi är många som betalt för en produkt som Tesla lovat, tänk på att många kommer att få 1 års mindre garanti på produkten, vet vi om alla censor fungerar, finns det några andra problem. på alla dessa funktioner har vi 1 års mindre garanti.
för min del så är jag besviken att man från Tesla inte kontrollerat innan man släpper en produkt om den kan få ett ok i hela världen, i min värld så tycker jag att det är pinsamt av att ett så stort företag har så dålig koll. vad jag inte heller förstår är varför sker all kommunikation endast visa Elon Musk och hans twitter konto. man har all världens möjlighet att kommunicera med sina ägare, via appen, via mail eller via bilen.
en sista sak, jag skulle vilja dra denna jämförelse med att det är som om man skulle ge sitt barn en stor godispåse och sekunden efter som barnet har fått påsen så tar man tillbaka den och säger vi måste kolla med tandläkaren först och det är ok för dig att äta godiset......
tack för mig
Tack för att du delade med dig av informationen!
Hur troligt är det att alla länder i Europa kommer att godkänna detta? Inom 1-2 månader?
Hoppas jag har fel men det känns som att vi lär få vänta, om det ens blir något...
Hur troligt är det att alla länder i Europa kommer att godkänna detta? Inom 1-2 månader?
Hoppas jag har fel men det känns som att vi lär få vänta, om det ens blir något...

Bizarrt.
Frustrerande.
Tamejfan oacceptabelt.
Frustrerande.
Tamejfan oacceptabelt.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Jag tycker att detta är väldigt konstigt. Andra bilar har haft liknande funktionalitet i flera år.. vem är det som hittat på att Tesla nu måste sitta och ringa runt till EU's 28 medlemsländer, när man i EU redan har en gemensam modell för att typgodkänna fordon? Vilken lagstiftning kräver detta?radiocity skrev:tydligen så måste Tesla har ett ok från samtliga länder i europa innan de släpper den. i Norge kommer de att få ett ok inom 1 vecka, men hon sa också att det räcker om ett land säger nej så kommer Tesla inte att släppa autopiloten i Europa.
Jag kan förstå att man inte vill släppa alls om något centralt land säger nej, men om exempelvis öriket Malta, där man kanske inte ens sett en Tesla, säger nej?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
detta kænns tyværr som ett vanligt typ av svar från Tesla. Ringer du igen och pratar med någon annan, så får du ett annat svar
personen som ringde tillbaks till dig fick sækert informationen att ge en någorlunda acceptable variant, så blir det lite lugn och ro en stund. jag tror inte på något innan jag ser resultat/bevis. verkar ju sjukt långsøkt att alla europeiska lænder ska godkænna detta. Hur funkar det med Schweiz tex, dom ær ju inte med i nåt alls, kan dom køra sin egen lilla insjø med autopilotaktiverade bilar inom landets grænser då eller? Hur funkar det med lænder som ær halvt europeiska/halv asiatisk, typ Ryssland. Ryssland lær ju inte godkænna nån amerikansk produkt what so ever med tanke på dagens sanktioner.

Model 3-24/Polestar 3-24
Pontus skrev:Grundlurad är väl inte helt fel. När jag beställde beställde bilen hette det att autopiloten kommer om ett par månader och det och summon var en anledning till att jag beställde bilen. När det sedan visade sig att bilen vårt försenad så var jag nästan lite sur, nu kommer ju autopiloten innan jag fått bilen och jag får inte ha den förstdstr skrev:Summon the car verkar inte nämnas längre.
Oktober 2015 - Autopiloten kommer på torsdag - gick ni på den?Men det har ju visat sig vara helt onödigt. Jag skrev mail till Elins Office och frågade vad de kommer göra åt saken för något borde de göra för oss som vårt lovade en autopilot och annat när vi köpte bilen. Vi borde kräva minst en T-shirt eller någon form av erkännande att dom misslyckats helt med tidsplanen.
När det gäller summon så sa dom från början att när denna funktion släpps så kommer man endast att kunna använda denna på privat mark.
Översätter man detta till svensk lag, så in er det att man i princip inte får använda den nånstans. Eller i alla fall ytterst få platser.
problemet är tydligen att man kan köra med bilen i hela europa, det är därför som de måste få den godkänd i alla länder. usa har inte det problemet då man kan förmoda att ingen kommer att köra bilen t.ex från tyskland från usa.
det jag är mest kritisk till är att tesla inte kan ge någon information, tydlig information utan man säger bara att nu släpps AP WW, men det händer inget. idag så är det så enkelt att kommunicera med sina kunder, med den tekniken som finns så har man alla chanser att vara informativ.
jag älskar min bil, det är den bästa bil som jag någonsin haft, men vad jag inte tycker om är att de säljer en produkt som de lovar skall komma, men inget händer, vecka efter vecka. jag köpte bilen för att den skulle kunna parkera själv samt möjligheten att kunna styra, det var ett starkt argument för mig när jag valde vilken bil jag skall leva med de närmsta åren, jag köpte inte bara en bil utan 2st.
det är många som är kritiska till att tesla inte kommer ut med någon information, på det sättet så skapar man problem, inte ett problem, utan ett problem från varje kritisk röst. det är det sämsta som kan hända ett företag som tesla, att få så många besvikna kunder.
jag har hållit på med marknadsföring i över 30 år och det som jag lärde mig från början är att man skall ha glada och nöjda kunder, vara öppen och framför allt tydlig i mitt sätt att kommunicera. den enda informationen som kommer ut är från Elon Musk och hans twitter konto. det skapas rykten och ett rykte blir till ett annat rykte som sedan förstoras upp och det ryktet förstoras och så håller det på.
det jag är mest kritisk till är att tesla inte kan ge någon information, tydlig information utan man säger bara att nu släpps AP WW, men det händer inget. idag så är det så enkelt att kommunicera med sina kunder, med den tekniken som finns så har man alla chanser att vara informativ.
jag älskar min bil, det är den bästa bil som jag någonsin haft, men vad jag inte tycker om är att de säljer en produkt som de lovar skall komma, men inget händer, vecka efter vecka. jag köpte bilen för att den skulle kunna parkera själv samt möjligheten att kunna styra, det var ett starkt argument för mig när jag valde vilken bil jag skall leva med de närmsta åren, jag köpte inte bara en bil utan 2st.
det är många som är kritiska till att tesla inte kommer ut med någon information, på det sättet så skapar man problem, inte ett problem, utan ett problem från varje kritisk röst. det är det sämsta som kan hända ett företag som tesla, att få så många besvikna kunder.
jag har hållit på med marknadsföring i över 30 år och det som jag lärde mig från början är att man skall ha glada och nöjda kunder, vara öppen och framför allt tydlig i mitt sätt att kommunicera. den enda informationen som kommer ut är från Elon Musk och hans twitter konto. det skapas rykten och ett rykte blir till ett annat rykte som sedan förstoras upp och det ryktet förstoras och så håller det på.
Håller med.
Man ska aldrig lova mer än man kan leverera, och man ska alltid leverera mer än man lovat.
Det är min policy till mina kunder.
Man ska aldrig lova mer än man kan leverera, och man ska alltid leverera mer än man lovat.
Det är min policy till mina kunder.
en sak till, om nu det är ett problem med att man inte kan få ok från hela europa varför begränsar man inte i programvaran att när man kör in i ett land som man inte fått ok från så slutar AP att fungera i det landet. det vore inte vara något större problem att lösa det, hela bilen är ju uppkopplad 24/7